Μπορεί να μην το περίμενε κανείς, όμως ο Βασιλιάς Λιούις κατάφερε αυτό που για πολλούς φαινόταν ακατόρθωτο, καθώς είναι και επίσημα ο πρωταθλητής του Ιταλικού Γκραν Πρι, κερδίζοντας μια κρίσιμη μάχη για τη φετινή σεζόν και αυξάνοντας το προβάδισμά του έναντι του Φέτελ, που τερμάτισε στην πέμπτη θέση. Ας δούμε όμως συνοπτικά την εξέλιξη του αγώνα.
Ο Κίμι Ραϊκόνεν έκανε την αρχή στη Μόντσα, ξεκινώντας από την pole position και θεμελιώνοντας, αργά αλλά σταθερά, το προβάδισμά του. Ο Χάμιλτον αντιμετώπισε νωρίς την απειλή του Φέτελ, καθώς τα δύο μονοθέσια είχαν επαφή που έστειλε την κόκκινη Ferrari σε ένα τετακέ, με ζημιά στον προφυλακτήρα και τελικά στην προτελευταία θέση.
Πιο πίσω, ο τζούνιορ του πρωταθλήματος Λεκλέρ (Alfa Romeo Sauber) ναι μεν δεν κατάφερε να απωθήσει τον Φέτελ (και πώς θα μπορούσε), έκανε όμως ιδιαίτερα καλή δουλειά να καθυστερήσει τον Ρικάρντο, που επίσης βρέθηκε νωρίς στο πίσω μέρος της «αγέλης».
Όχι πως αυτό ήταν το πρόβλημα του Αυστραλού, οποίος μόλις πρόσφατα πέρασε στο νέο spec του κινητήρα του και, δεν συνδέουμε τα δύο γεγονότα, αλλά περίπου στα μέσα της διαδρομής, στο 25ο τουρ, αποσύρθηκε τελικά, για έκτη φορά φέτος (!) με βλάβη στο μοτέρ.
Τα γιουχαΐσματα των tifosi άρχισαν να αντηχούν στην ιταλική πίστα χωρίς καν να έχει γίνει η απονομή. Με τον Χάμιλτον να κάνει το σταυρό του, ο βρετανικός εθνικός ύμνος σηματοδότησε την οριστικοποίηση του αποτελέσματος.
Στους άτυχους της Μόντσα όμως, εκτός του Ρικάρντο, συμπεριελήφθησαν ο Χάρτλεϋ, που δέχθηκε… εμβολισμό από τον Έρικσον κατά την έναρξη του αγώνα, που διέλυσε την εμπρός δεξιά ανάρτησή του και τον έβγαλε άμεσα εκτός αγώνα, αλλά και ο Αλόνσο, του οποίου το τελευταίο ιταλικό Γκραν Πρι έληξε άδοξα με μηχανικό πρόβλημα.
Στο τέλος, και χάρη στην πραγματικά εξαιρετική του οδήγηση, ο Ραϊκόνεν αναδείχθηκε Οδηγός της Ημέρας, έστω κι αν η αξιολόγησή του έπειτα από το πέρας του αγώνα ήταν «απογοητευτικό, αλλά δεν μπορούσα να κάνω κάτι άλλο».