Συνέντευξη Τύπου Formula 1 Grand Prix Japan και φωτογραφικό υλικό
Formula 1 Grand Prix Japan : Η συνέντευξη τύπου για το GP της SUZUKA για τους οδηγούς και τις ομάδες της F1Formula 1 Grand Prix Japan : Η σημερινή συνέντευξη Τύπου με τους Carlos Sainz, Yuki Tsunoda, Max Verstappen, Alexander Albon, George Russell και Pierre Gasly.
Yuki, σε παρακαλώ, μπορούμε να ξεκινήσουμε μαζί σου; Αγώνας εντός έδρας. Πόσο ιδιαίτερο είναι αυτό για εσάς;
Yuki Tsunoda: Ναι, πολύ ιδιαίτερο. Ένιωσα ήδη… Είδα πολλούς θαυμαστές μπροστά στα φανάρια, μπροστά στο γκαράζ μου. Ναι, είναι καλό που επιστρέφω εδώ. Πολύ ενεργητικός και ελπίζω να έχω έναν καλό αγώνα μπροστά τους… Μπροστά στις ανθισμένες κερασιές επίσης, ξέρετε, είναι πολύ όμορφο. Οπότε, ναι, μέχρι στιγμής ήταν μια πολύ καλή κατάσταση.
Κάποια τρελά δώρα φέτος;
ΥΤ: Είδα σαν μίνι, μίνι, μικροσκοπικό τον εαυτό μου, δεν ξέρω, με κράνος, αγωνιστική στολή.
Max Verstappen: Ίσως ήταν ο εαυτός σας.
YT: Ίσως ο εαυτός μου, ναι!
Carlos Sainz: Μόλις είδες τον εαυτό σου στον καθρέφτη.
YT: Ίσως, ναι. Στην πραγματικότητα, το μέγεθος δεν ήταν τόσο μεγάλο.
MV: Πόσο μεγάλο; Πόσο μεγάλο ήταν;
YT: Ναι, είναι κυριολεκτικά σαν εμένα. Πολύ χαριτωμένο λοιπόν. Ίσως έβαλα κάτι σε μια τσάντα ή, ξέρετε, κάτι τέτοιο, ένα γούρι.
Και Yuki, τι να περιμένουν οι θαυμαστές από εσένα και τον RB αυτό το Σαββατοκύριακο μετά από ένα πολύ δυνατό Σαββατοκύριακο στην Αυστραλία για σένα;
YT: Ναι, μέχρι στιγμής είναι πολύ συνεπές για εμάς. Στα τρία τελευταία κομμάτια, έχουμε σταθερά καλή απόδοση, γύρω στο P10 και νιώθουμε σίγουροι. Είχαμε επίσης κάποιες αναβαθμίσεις, οπότε ελπίζουμε ότι θα λειτουργήσει καλά, αλλά μάλλον είναι περισσότερο για τα άλλα κομμάτια αυτές οι αναβαθμίσεις, οπότε δεν είμαι σίγουρος ότι θα λειτουργήσει πολύ καλά, αλλά ναι, αισθάνομαι ακόμα αισιόδοξος, και ναι, οι βαθμοί θα είναι ο κύριος στόχος.
Εντάξει, καλή τύχη σε αυτό. Ευχαριστώ. Κάρλος, μπορούμε να έρθουμε σε σένα τώρα; Γρήγορη ενημέρωση υγείας. Επιστρέψατε στο 100% fitness τώρα;
CS: Ναι, νομίζω ναι, ναι. Οδηγούσα το ποδήλατό μου αυτή την εβδομάδα. Έμεινα στην Αυστραλία για μια εβδομάδα και άρχισα να επιστρέφω στο γυμναστήριο. Ακόμα προφανώς δεν σηκώνω βαριά νούμερα όπως έκανα στο παρελθόν, αλλά τουλάχιστον μπορώ να ολοκληρώσω την προπόνησή μου και νιώθω πίσω στο 100%, ναι.
Formula 1 Grand Prix Japan : Και τι γίνεται με την απόδοση; Υπέροχο Σαββατοκύριακο στη Μελβούρνη, προφανώς. Μπορείτε να το διατηρήσετε αυτό εδώ στη Suzuka;
CS: Θα δω. Νομίζω ότι είναι σημαντικό, όπως λέω πάντα στο παρελθόν, να γυρίσουμε σελίδα γρήγορα – στα καλά και στα κακά. Νομίζω ότι προφανώς προερχόμενος από ένα καλό είναι πιο δύσκολο να γυρίσεις σελίδα γιατί θέλεις να μείνεις απολαμβάνοντας τη στιγμή, αλλά το γύρισα τη Δευτέρα, άρχισα να επικεντρώνομαι στην προπόνησή μου και να είμαι όσο το δυνατόν πιο κατάλληλος για την Ιαπωνία. Επίσης, γιατί θα είναι ένα δύσκολο κομμάτι για εμάς. Νομίζω ότι η περσινή χρονιά ήταν μια από τις πιο απαιτητικές μας σε σχέση με μια Red Bull. Ήμασταν, νομίζω, επτά ή οκτώ δέκατα πριν από τέσσερις ή πέντε μήνες εδώ. Ήρθε λοιπόν η ώρα να δούμε πού βρισκόμαστε φέτος και να δούμε αν μπορούμε να είμαστε τουλάχιστον πιο κοντά και να απολαύσουμε λίγο περισσότερο αυτό το καταπληκτικό κομμάτι από αυτό που το απολαύσαμε πέρυσι, γιατί για μένα είναι ένα από τα αγαπημένα μου, αν όχι το αγαπημένο μου .
Καλώς. Καλή τύχη με αυτό. Ευχαριστώ. Μαξ, μπορούμε να έρθουμε σε σένα τώρα; Μπορούμε να μιλήσουμε πρώτα για τη Honda; Γιορτάζουν φέτος 60 χρόνια στη Formula 1. Ως αποτέλεσμα, ήταν μια πολυάσχολη εβδομάδα για εσάς αυτή την εβδομάδα. Ποιο ήταν το αποκορύφωμα μέχρι στιγμής;
MV: Τα highlights μέχρι στιγμής με εμένα και τη Honda ή να είμαστε εδώ;
Και τα δύο, είτε!
MV: Λοιπόν, υποθέτω ότι η νίκη σε αγώνες και πρωταθλήματα μαζί είναι σίγουρα το αποκορύφωμά μου με τη Honda και το να μπορώ να συνεργάζομαι με τους ανθρώπους τους, ξέρετε. Ναι, πολλά, ναι, υπέροχα πράγματα που έχουμε κάνει ήδη και πράγματα που θα ακολουθήσουν. Για μένα, το να είμαι εδώ στην Ιαπωνία είναι πάντα πολύ ωραίο. Έκανε και λίγο σκι. Είμαι ήδη εδώ και μερικές μέρες. Είναι πάντα καλό να είμαι πίσω εδώ. Στην πραγματικότητα, νομίζω ότι απόλαυσα ακόμη περισσότερο αυτή την εποχή του χρόνου, στις αρχές του χρόνου. Όταν ταξιδεύετε αρκετά μακριά, στην Αυστραλία, και μετά όταν μπορείτε να πάτε κατευθείαν στην Ιαπωνία, νομίζω ότι λειτουργεί πολύ καλά.
Τώρα, για το δεύτερο Grand Prix Ιαπωνίας στη σειρά, έρχεστε εδώ μετά από ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο. Σιγκαπούρη πέρυσι, Μελβούρνη την περασμένη εβδομάδα. Πόση αυτοπεποίθηση έχετε αποκτήσει αυτό το Σαββατοκύριακο;
MV: Κάθε χρονιά είναι διαφορετική, αλλά επίσης, ξέρετε, πέρυσι είχαμε ένα λίγο δύσκολο Σαββατοκύριακο στη Σιγκαπούρη. Νομίζω ότι αν κοιτάξετε την απόδοση της Μελβούρνης, νομίζω ότι ήμασταν γρήγοροι, αλλά δεν τερματίσαμε τον αγώνα. Επομένως, αυτό δεν είναι ιδανικό, αλλά στο αυτοκίνητό μας συνήθως αρέσει να γνωρίζετε τις στροφές υψηλότερης ταχύτητας, οπότε ελπίζουμε ότι ξέρετε ότι μπορούμε να το δείξουμε ξανά αυτό το Σαββατοκύριακο.
Καλή τύχη με αυτό. Ευχαριστώ Max. Alex, ερχόμενος σε σένα τώρα μπορούμε να μιλήσουμε για ανταλλακτικά αυτοκίνητα, γιατί μετά από αυτό που συνέβη στη Μελβούρνη, πώς η έλλειψη εφεδρικού αυτοκινήτου αυτό το Σαββατοκύριακο θα αλλάξει την προσέγγισή σας στο Σαββατοκύριακο;
Alex Albon: Όχι, καθόλου. Νομίζω ότι είμαστε έτσι από το Μπαχρέιν και δεν αλλάζει τίποτα. Έτσι για εμάς, προφανώς, θα είναι αυτό το Σαββατοκύριακο και στην Κίνα που δεν έχουμε εφεδρικό αυτοκίνητο. Αλλά όπως είπα, η νοοτροπία είναι η ίδια όπως ήταν από τον πρώτο αγώνα.
Formula 1 Grand Prix Japan :Και όσον αφορά τις επιδόσεις, δυσκολευτήκατε λίγο με τα ελαστικά στη Μελβούρνη. Πιστεύετε ότι η επιστροφή σε πιο σκληρές ενώσεις αυτό το Σαββατοκύριακο θα βοηθήσει τον Williams;
Α.Α.: Νομίζω ότι ήταν πιο εξευτελιστικό αυτό που μας τράβηξε, προφανώς, με τον περιορισμένο χρόνο πίστας. Πιθανότατα θα είχαμε κάνει τα πράγματα λίγο διαφορετικά την Κυριακή. Αυτό που έχουμε δει μέχρι στιγμής, στην πραγματικότητα, είναι ότι το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται αρκετά καλά στους αγώνες, καλύτερα από πέρυσι, τον πρώτο και τον δεύτερο αγώνα. Νομίζω ότι η Μελβούρνη ήταν ίσως λίγο περισσότερο όπως ήταν πέρυσι, αλλά… νομίζω ότι έχουμε κάνει ένα βήμα στον αγωνιστικό ρυθμό γενικά. Ας ελπίσουμε λοιπόν ότι περισσότερα από τα ίδια εδώ αυτό το Σαββατοκύριακο.
Εντάξει, καλή τύχη σε αυτό. Ευχαριστώ. Γιώργο, έρχομαι σε σένα τώρα. Πρώτα απ ‘όλα, τυχόν αρνητικές επιπτώσεις από τη συντριβή σας στη Μελβούρνη; Πως αισθάνεσαι?
Τζορτζ Ράσελ: Νιώθω καλά.
Κοιτάξτε, ας μιλήσουμε για αυτό το Σαββατοκύριακο και την απόδοση του αυτοκινήτου σας. Φαίνεται να κυμαίνεται από αγώνα σε αγώνα, μερικές φορές από συνεδρία σε συνεδρία. Πόσο σίγουροι μπορείτε λοιπόν να έρθετε στη Suzuka;
GR: Είναι προφανώς ακόμη νωρίς στη σεζόν. Νομίζω ότι υπάρχει μια σαφής τάση, όπου γνωρίζουμε τα δυνατά μας σημεία στο μονοθέσιο, τις αδυναμίες μας. Σίγουρα αποδίδει πιο δυνατά στις στροφές χαμηλής ταχύτητας, δυσκολεύεται λίγο στις στροφές υψηλής ταχύτητας, από τις οποίες υπάρχουν περισσότερες στη Τζέντα, περισσότερες στη Μελβούρνη, περισσότερες στη Suzuka, ξέρετε, αυτές είναι οι πιο γρήγορες πίστες της σεζόν. Υπάρχουν πολλά ακόμα να καταλάβουμε. Έτσι, όπως είπα, ακόμα νωρίς, ξέρουμε ότι δεν είμαστε εκεί που θέλουμε να είμαστε, αλλά όλοι εργάζονται πολύ σκληρά για να βελτιώσουν τη συσχέτιση, να έρθουν λίγο πιο κοντά σε αυτό που βλέπουμε στο εργοστάσιο στο προσομοιωτή και βρείτε κάποια απόδοση.
Έχετε επιστρέψει στο sim, οδηγώντας τον sim πίσω στο Brackley από τη Μελβούρνη. Έκανες κάποια σημαντική ανακάλυψη εκεί;
ΓΡ: Νομίζω ότι κάθε φορά που επιστρέφεις, καταλαβαίνεις τα πράγματα περισσότερο. Δεν πρόκειται ποτέ να υπάρξει ασημένια σφαίρα για καμία ομάδα. Το σκέφτεσαι. Θέλετε να βρείτε μεγάλες ανακαλύψεις. Θέλετε να βρείτε μεγάλα κέρδη. Είναι σπάνιο να συμβαίνουν αυτά αυτές τις μέρες στη Formula 1. Το επίπεδο είναι τόσο, τόσο υψηλό. Όλοι προχωρούν, αλλά είμαστε σίγουροι ότι θα κάνουμε άλλο ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Θα είναι αρκετό είναι ένα άλλο ερώτημα, αλλά όπως είπαμε, είναι ακόμα νωρίς στη σεζόν.
Καλώς. Ευχαριστώ Γιώργο. Καλή τύχη αυτό το Σαββατοκύριακο. Και τέλος, Pierre, σας ευχαριστώ που περιμένετε. Κοιτάξτε, οι πρώτες ενημερώσεις της σεζόν για το Alpine εδώ. Τι περιμένεις;
Pierre Gasly: Λοιπόν, είναι ωραίο να έχουμε αυτή την πρώτη αναβάθμιση στο αυτοκίνητο. Ήταν προγραμματισμένο ήδη πριν από την έναρξη της σεζόν, άρα ακολουθεί, ξέρετε, το είδος του σχεδίου ανάπτυξης που είχαμε ήδη σε εφαρμογή. Δεν περιμένουμε να είναι σημαντικό. Ξέρουμε ότι δεν πρόκειται, ξέρετε, να μας φέρει εκεί που θέλουμε να είμαστε, αλλά είναι ένα πρώτο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, οπότε σίγουρα ανυπομονούμε να δούμε τι θα φέρει.
Αλλά μπορείτε να ελπίζετε για το Q2, για παράδειγμα, το Σάββατο;
Π.Γ.: Δεν θέλω να δώσω συγκεκριμένους στόχους. Γνωρίζουμε ότι πρέπει να είναι ένα μικρό βήμα απόδοσης στο μονοθέσιο, το οποίο προφανώς το χρειαζόμαστε από εδώ που βρισκόμαστε σήμερα. Αλλά, ξέρετε, είναι… Χρειαζόμαστε περισσότερα και θα χρειαστούμε περισσότερα, αλλά σίγουρα είναι θετικό να βλέπουμε ότι αυτές οι πρώτες αναβαθμίσεις έρχονται στο αυτοκίνητο και θα ακολουθήσουν κι άλλες τους επόμενους μήνες.
Formula 1 Grand Prix Japan : Η σημερινή συνέντευξη Τύπου των εκπροσώπων της ομάδας με τους Toto Wolff, Bruno Famin, James Vowles και Ayao Komatsu.
Ayao, ας ξεκινήσουμε τα πράγματα μαζί σου. Ο πρώτος σας αγώνας στο σπίτι ως Team Principal της Haas. Τι είδους υποδοχή είχατε από τους Ιάπωνες οπαδούς;
Ayao Komatsu: Ένα πολύ ωραίο, θερμό καλωσόρισμα. Ναι, όλοι ήταν τόσο θετικοί και χαρούμενοι, οπότε ναι, ευγνώμονες γι’ αυτό.
Λοιπόν, θετικά για την πρόοδο που έχετε κάνει φέτος, χωρίς αμφιβολία. Είναι στην πραγματικότητα σχεδόν 100 ημέρες που εργάζεστε ως Διευθυντής Ομάδας. Ήθελα να ρωτήσω, πώς θα αξιολογούσατε την πρόοδό σας μέχρι τώρα;
Α.Κ.: Πώς το αξιολογώ; Ναι, προχωράει. Το αν είναι αρκετά γρήγορο ή όχι είναι λίγο δύσκολο να το πεις, αλλά μπορείς να αλλάξεις τα πράγματα μόνο με συγκεκριμένο ρυθμό, έτσι δεν είναι; Έτσι, είμαι πραγματικά συγκεντρωμένος σε αυτό που έχω μπροστά μου, προσπαθώντας να κάνω μια σταδιακή βελτίωση όσο το δυνατόν γρηγορότερα, αλλά ταυτόχρονα με όσο το δυνατόν πιο οργανικό ρυθμό. Οπότε ναι, νομίζω ότι προοδεύουμε ΟΚ, με τον ρυθμό που μπορούμε να διατηρήσουμε, αν θέλετε.
Πόσο διαφορετική είναι η ατμόσφαιρα μέσα στο Haas φέτος σε σύγκριση με πέρυσι;
Α.Κ.: Προφανώς, η περσινή χρονιά ήταν αρκετά δύσκολη γιατί απλά δεν είχαμε αγωνιστικό αυτοκίνητο. Έτσι, ό,τι και να κάναμε, ξέραμε ότι δεν μπορούσαμε να αγωνιστούμε την Κυριακή. Ενώ φέτος, νομίζω ότι η επικοινωνία είναι καλύτερη. Δουλεύουμε καλύτερα ως ομάδα. και στη συνέχεια με σαφή εστίαση, στόχους, στρατηγική για τις δοκιμές πριν από τη σεζόν. Και πάλι, αυτό έφερε και την ομάδα κοντά. Και μετά το γεγονός ότι έχουμε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, ξέρετε, αγωνιστική οργάνωση, έναν οδηγό, όλοι βρίσκονται σε κλειστό κύκλο μαζί προσπαθώντας να κάνουμε βελτιώσεις. Ακόμα και η Αυστραλία, ξέρετε, μετά από εκείνους τους κατατακτήριους, ξέρετε, αν ήταν πέρυσι, ξέραμε ότι δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα την Κυριακή, ενώ όλοι ήταν ακόμα ενθουσιασμένοι, ξέρετε, επειδή ξέραμε ότι μπορούσαμε να αγωνιστούμε την Κυριακή, βάλαμε τον εαυτό μας σε θέση να κερδίσει βαθμούς. Άρα είναι θετικό.
Και Ayao, τι γίνεται με τις εξελίξεις για το αυτοκίνητο; Τι έχεις προγραμματίσει;
AK: Ναι, εννοώ, δεν πρόκειται να κάνουμε μια μεγάλη, μεγάλη ενημέρωση. Αν θέλετε, είναι περισσότερες, και πάλι, σταδιακές, μικρότερες ενημερώσεις. Θα έχουμε λοιπόν ένα γρήγορο πολύ σύντομα.
Λοιπόν, ανυπομονούμε να το δούμε. Ευχαριστώ πολύ. Τζέιμς, αν μπορούσαμε να έρθουμε σε σένα τώρα. Κοιτάξτε, πρώτα, πολύ απογοητευτική συνεδρία για τον Logan, αυτή. Πόση ζημιά στο αυτοκίνητό του;
James Vowles: Είναι πολύ σημαντικό. Οπότε το σασί είναι εντάξει, ευτυχώς, αλλά θα έλεγα ότι σχεδόν όλα τα άλλα δεν είναι. Ανάρτηση λοιπόν ολόγυρα, ραγισμένο κιβώτιο, μεγάλη ζημιά.
Formula 1 Grand Prix Japan : Δηλαδή το FP2 του φαίνεται απίθανο;
JV: Θα είναι δύσκολο. Προφανώς θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να προσπαθήσουμε να ξαναπάρουμε το αυτοκίνητο εκεί έξω, αλλά η ζημιά είναι μεγάλη, οπότε θα χρειαστεί λίγος χρόνος.
Του έχεις μιλήσει; Ποια είπε ότι ήταν η αιτία του δυστυχήματος;
JV:Στην κορυφή του φρυδιού του λόφου εκεί, πάλεψε να δει πού βρισκόταν η τοποθέτησή του σε τροχιά. Οπότε, βασικά φαίνεται ότι δεν είχε συνειδητοποιήσει πού βρισκόταν με το γρασίδι στο εξωτερικό και έβαλε έναν τροχό στο γρασίδι.
Θέλει το ερώτημα, Τζέιμς, ένιωσε ο Λόγκαν ότι είχε κάτι να αποδείξει στον ΠΠ1 μετά από αυτό που συνέβη στη Μελβούρνη;
JV: Μιλούσα μαζί του όλη την εβδομάδα, όλες αυτές τις τελευταίες εβδομάδες, στην πραγματικότητα, γιατί αυτό είναι το σημείο όπου πρέπει να κρατήσεις έναν οδηγό πολύ κοντά σου. Τους δώσατε κάπως μια πολύ δύσκολη κατάσταση να αντιμετωπίσουν, χωρίς να φταίνε οι ίδιοι. Αλλά ειλικρινά ήταν σε πολύ καλή ψυχική κατάσταση αυτή την εβδομάδα και χθες το βράδυ ξανά όταν του τηλεφώνησα περίπου στις 9, 10 μ.μ., πολύ, πολύ ισχυρή ψυχική κατάσταση, απλά ήθελε να επιστρέψει στο αυτοκίνητο και να πάει, αλλά όχι με την πρόθεση να αποδείξει στον κόσμο ότι του αξίζει μια θέση, απλώς η κανονική του προσέγγιση στα πράγματα. Και αυτό που είδατε εδώ δεν ήταν κάποιος οδηγός που έκανε λάθος γιατί νομίζω ότι έφτασαν στα άκρα. Είναι ένα πολύ διαφορετικό είδος λάθους, απογοητευτικό από όλους τους λογαριασμούς, γιατί δεν ήταν στο όριο του τι μπορούσε να κάνει το αυτοκίνητο. Υπήρχε πολύ περισσότερες δυνατότητες στροφής εκεί μέσα. Απλώς δεν ήξερε πού βρισκόταν το αυτοκίνητο σε τροχιά σε σχέση με το σημείο που περίμενε να είναι ούτως ή άλλως. Επομένως, δεν νομίζω ότι βλέπετε εκεί την αντίδραση κάποιου που δεν οδηγούσε στη Μελβούρνη. Νομίζω ότι βλέπετε περισσότερο απλώς μια κατάσταση που θα μπορούσε να εμφανιστεί ανά πάσα στιγμή.
Όπως λες, ανακούφιση που το σασί είναι εντάξει. Μπορούμε να μιλήσουμε για το σασί; Πότε έχετε ένα τρίτο σασί σε έναν αγώνα; Μπορείτε να προσδιορίσετε πότε είναι αυτό; Και επίσης δώστε μας λίγες περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον χρόνο που χρειάζεται για την κατασκευή ενός;
JV: Νομίζω ότι το τρίτο σασί αυτή τη στιγμή δεν θα είναι μαζί μας μέχρι το Μαϊάμι, πολύ μακριά. Όσον αφορά το σασί, αν βάλετε όλους τους πόρους σας, ό,τι είχατε ενδεχομένως μέσα στον οργανισμό σε αυτό, θα μπορούσατε να είστε οκτώ, 10 εβδομάδων που θα ολοκληρώσετε σχεδόν το πλαίσιο, από καταψύκτη μέχρι κάτι πραγματικά κατασκευασμένο και εκεί έξω. Και αυτό είναι μέχρι να φτάσετε στο είδος του τρίτου πλαισίου. Χρειάζεται περισσότερος χρόνος για τα πρώτα καθώς συνηθίζετε στη διαδικασία. Σαφώς δεν έχουμε ολόκληρο τον οργανισμό να εργάζεται μόνο σε αυτό. Εργαζόμαστε ταυτόχρονα για ανταλλακτικά και ενημερώσεις και προσπαθούμε να πάρουμε την απόδοση. Όλα είναι απλώς ένα τεράστιο ποσό που περνάει από την οργάνωση σε αυτό το στάδιο. Στη συγκεκριμένη περίπτωσή μας, σαφώς, δεν είχαμε και δεν είχαμε ποτέ την πρόθεση να είμαστε εδώ χωρίς τρία σασί. Η πρόθεση ήταν να έχουμε τρία δεξιά στην αρχή της χρονιάς. Είναι αποτέλεσμα απλώς μιας υπερφόρτωσης στο σύστημα, της πολυπλοκότητας αυτού του αυτοκινήτου και του ποσού που προσπαθούσαμε να περάσουμε. Αλλά όσον αφορά την πολυπλοκότητά του, είναι τεράστιο. Εννοώ,το πλαίσιο είναι χιλιάδες και χιλιάδες κομμάτια που προσπαθείτε να συγκεντρώσετε ταυτόχρονα.
Formula 1 Grand Prix Japan : Μπορώ να το ανοίξω στα άλλα τρία; Πόσες ομάδες έχουν εφεδρικό πλαίσιο στους αγώνες; Θα μπορούσα να σας ρωτήσω όλους; Ayao, έχει η Haas ανταλλακτικό σασί εδώ στη Suzuka;
Α.Κ.: Ναι.
Κάνεις? Μπρούνο;
Bruno Famin: Από τον επόμενο αγώνα.
Δηλαδή δεν έχεις εδώ στη Σουζούκα;
BF: Όχι.
Εντάξει, ευχαριστώ. Τοτό;
Toto Wolff: Λοιπόν, έχουμε διαφορετική υποδομή και πόρους από τη Williams, οπότε έχουμε. Θυμάμαι όμως εποχές, ακόμα και στη Mercedes, όπου ήταν δύσκολο να βγάλουμε αυτόν τον τρίτο στην αρχή της σεζόν, οπότε διατρέχαμε καλά αυτόν τον κίνδυνο. Και σίγουρα στην εποχή μου στη Williams, δεν νομίζω ότι είχαμε ανταλλακτικό σασί για το μεγαλύτερο μέρος της σεζόν.
Εντάξει Toto, ευχαριστώ. Και Τζέιμς, σε ευχαριστώ για αυτό. Είμαι βέβαιος ότι θα υπάρξουν περισσότερες ερωτήσεις για εσάς αργότερα. Μπρούνο, αν μπορούσαμε να έρθουμε σε σένα τώρα. Πρώτες αναβαθμίσεις της σεζόν εδώ στη Suzuka για την Alpine. Τι λένε οι οδηγοί για αυτά;
BF: Προς το παρόν, στο FP1, δυσκολεύονταν περισσότερο με τη θέρμανση των ελαστικών παρά με την αξιολόγηση της αναβάθμισης. Νομίζω, φυσικά, η αναβάθμιση, ξέρουμε ότι δεν είναι μια σημαντική αναβάθμιση που έχουμε. Είναι ένα βελτιωμένο μέρος, κυρίως η μπροστινή πτέρυγα εδώ και η ανάπτυξη της αεροδυναμικής απόδοσης και η μείωση του βάρους επίσης. Προς το παρόν είναι αρκετά ευχαριστημένοι αλλά παλεύουν με το ζέσταμα των ελαστικών.
Formula 1 Grand Prix Japan : Και πόσο επιθετικό είναι το σχέδιο ανάπτυξης αυτού του αυτοκινήτου στο μέλλον;
BF: Πιέζουμε, πιέζουμε όσο μπορούμε και στα δύο εργοστάσια. Στο Viry, για τη διαχείριση ενέργειας, που είναι ο μόνος τρόπος όπου μπορούμε να βρούμε απόδοση βάσει κανονισμών. Και στο Enstone, φυσικά, κυρίως όσον αφορά τις εξελίξεις στην κατανόηση των αεροσκαφών και των ελαστικών. Πιέζουμε σκληρά για την ανάπτυξη αυτού του αυτοκινήτου.
Μπορείτε να μας πείτε πότε θα δούμε περισσότερες αναβαθμίσεις στο αυτοκίνητο;
BF: Σίγουρα θα έχουμε περισσότερα. στους επόμενους αγώνες. Αγώνας έξι, στο Μαϊάμι.
Ευχαριστώ. Και κοίτα, μόνο ένα τελευταίο από εμένα. Ήθελα να ρωτήσω για τον ρόλο σου ως αρχηγός της ομάδας, γιατί όταν ήσασταν ενδιάμεσος πέρυσι, δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους, σκόραρε πολλούς πόντους. Υπήρχαν πολλοί βαθμοί τερματισμού. Φέτος, προφανώς, είναι ένα πολύ διαφορετικό σενάριο για εσάς. Και πόσο διαφορετικές είναι οι ευθύνες σας τώρα, νιώθετε;
BF: Εννοείς ότι έπρεπε να είχα παραμείνει προσωρινός; Θα είχαμε πάρει περισσότερους βαθμούς.
Είναι πιο δύσκολο; Βλέπετε τον ρόλο σας τώρα τόσο κίνητρο όσο τίποτα;
BF:Ο ρόλος είναι η αναδιάρθρωση της ομάδας, στην πραγματικότητα. Ήμουν στο Viry τα δύο τελευταία χρόνια. Τώρα είμαι στο Enstone κυρίως και πρέπει να αλλάξουμε πραγματικά τον τρόπο που δουλεύουμε για να αναπτύξουμε καλύτερα το αυτοκίνητό μας. Να είσαι πιο ευκίνητος, να είσαι πιο αποτελεσματικός. Τότε υπάρχουν πολλά να κάνουμε. Έχουμε αρχίσει να κάνουμε κάποιες αλλαγές στην τεχνική μας οργάνωση, όπως είδατε τις τελευταίες εβδομάδες. Και ο ρόλος μου είναι να συνδυάζω τα πάντα, να αλλάζω αυτό που πρέπει να αλλάξουμε. Φυσικά, να αλλάξουμε νοοτροπία στα παιδιά, να έχουμε το κίνητρο όλου του προσωπικού. αλλά και έχοντας καλύτερη διαδικασία και καλύτερη οργάνωση.
Μπρούνο, ευχαριστώ. Είμαι βέβαιος ότι θα υπάρξουν περισσότερες ερωτήσεις για εσάς σε ένα λεπτό. Τοτό, έρχομαι σε σένα τώρα. Είχατε διπλά DNF στο παρελθόν, αλλά ήταν πάντα παρεκκλίσεις σε κατά τα άλλα κυρίαρχες σεζόν. Και σε αυτό το πλαίσιο, πόσο πόνεσε η Μελβούρνη;
TW: Η βαθμονόμησή μου είναι διαφορετική. Νομίζω ότι είμαστε ειλικρινείς. Γνωρίζουμε πού βρισκόμαστε σε καλό δρόμο και ποιο βήμα απόδοσης πρέπει να κάνουμε. Και αν το αυτοκίνητο είναι γρήγορο, είμαι χαρούμενος. Αν το αυτοκίνητο δεν είναι γρήγορο, κανείς μας δεν είναι ευχαριστημένος. Και το αν θα DNF ή όχι είναι θέμα βαθμών Κατασκευαστή. Αλλά ψάχνουμε για ρυθμό. Ο George είχε ένα ατύχημα και ο Lewis DNF’d στον κινητήρα, κάτι που και τα δύο μπορεί να συμβεί όταν πηγαίνετε σε αγωνιστικά αυτοκίνητα.
Formula 1 Grand Prix Japan : Να σε ρωτήσω για το ατύχημα του Γιώργου; Είσαι πρώην δρομέας. Τι σου φάνηκε για αυτό που έκανε ο Φερνάντο Αλόνσο;
TW: Μπορείτε να ακούσετε τους οδηγούς. Προφανώς καταλαβαίνουν πολύ περισσότερα σε μια πίστα που δεν έχω τρέξει ποτέ. Είναι χωρισμένοι. Νομίζω ότι ο Φερνάντο αμυνόταν επιθετικά προσπαθώντας να βγάλει το μομέντουμ πριν από τη γωνία. Ίσως το παράκανε. Και ο Τζορτζ απλώς προσπαθούσε, ξέρετε, να κάνει μια προσπέραση εκεί, αλλά αναλάμβανε και ένα ορισμένο μέρος της ευθύνης που έχασε το αυτοκίνητο εκεί. Λοιπόν, αυτό που κάνω για αυτό το ατύχημα, νομίζω ότι σε αυτές τις στροφές υψηλής ταχύτητας, ίσως… Πρέπει να αφαιρέσετε λίγο τη φιλοσοφία του karting από τη θανάτωση της ταχύτητας πριν από τη στροφή για να έχετε ένα καλύτερο ατύχημα. Αλλά ποιος είμαι εγώ να πω, δεν κάθομαι σε αυτό το αυτοκίνητο, δεν ήμουν ποτέ σε αυτό το επίπεδο, επομένως είμαι απλώς ένας παρατηρητής και κοιτάζω τα δεδομένα και την είσοδο του γκαζιού και του φρένου, και αυτό ήταν πολύ διαφορετικό στο αυτός ο γύρος σε όλους τους άλλους.
- Χωρίς συναισθηματισμούς ο κορυφαίος οδηγός της F1 στην ιστορία του αθλήματος
- Marquez MotoGP : Πίεση και φιλοδοξία στην ομάδα της Gresini MotoGP ίδια με την εργοστασιακή Honda
- Το χαμένο σενάριο του Νίκου Φώσκολου Drive to Survive αποκλειστικά στο Netflix με πολύ δράμα και λίγη F1
Μόνο ένα ακόμη από εμένα. Ο Τζέιμς Άλισον έχει μιλήσει από τη Μελβούρνη για ζητήματα συσχέτισης και για την ανάγκη ανανέωσης των εργαλείων προσομοίωσης στο Brackley. Αισθάνεστε ότι είστε πολύ πίσω από τους αντιπάλους σας από αυτές τις απόψεις;
TW: Λοιπόν, στο χρονόμετρο είμαστε. Υπάρχει λοιπόν ένας απατεώνας κάπου στο σύστημα επειδή μετράμε την κάθετη δύναμη πολύ περισσότερο από ό,τι βλέπουμε στον χρόνο του γύρου. Και αυτό είναι κάτι που παλεύουμε από τότε που μπήκαν αυτοί οι κανονισμοί το 2022. Άρα βρισκόμαστε στο σημείο τώρα που δοκιμάζουμε νέους δρόμους για να αξιολογήσουμε πώς μπορούμε πραγματικά να… μεταφράσουμε την απόδοση που βλέπουμε στον εικονικό κόσμο στο δρόμο, κάτι που δεν καταφέραμε μέχρι στιγμής.
Questions From The Floor
(Adam Cooper – Motorsport.com) Μια ερώτηση για τον Toto σχετικά με το πρόγραμμα δοκιμών της Kimi. Νομίζω ότι σε ένα στάδιο το προσωρινό σχέδιο ήταν να περιμένω μέχρι τα 18 του τον Αύγουστο πριν του δώσω ένα τρέξιμο. Προφανώς τώρα θα είναι στην Αυστρία σε μερικές εβδομάδες. Μήπως αυτή η αλλαγή αντικατοπτρίζει το γεγονός ότι ανυπομονείτε να τον αξιολογήσετε και να τον φέρετε σε ταχύτητα; Και μπορείς να μας πεις λίγα περισσότερα για το ποια είναι τα σχέδια για αυτόν;
TW: Το πρόγραμμα της Kimi να οδηγεί τη Formula 1 υπάρχει εδώ και πολύ καιρό και δεν έχει αλλάξει μαζικά τις τελευταίες εβδομάδες. Αυτό που κάναμε έχει προσθέσει περισσότερες ημέρες, αλλά αυτό που θα δείτε τους επόμενους μήνες έχει ισχύ, είτε πρόκειται να καθίσει είτε όχι σε μονοθέσιο της Formula 1 τον επόμενο χρόνο. Λοιπόν ναι. Θα κάνουμε μερικές από αυτές τις μέρες για να βολευτεί σε ένα μονοθέσιο της F1. Οδηγεί το αυτοκίνητο του 2021 στην Αυστρία για πρώτη φορά. Θέλουμε να του δώσουμε μια αίσθηση πως είναι ένα πραγματικά καλό αυτοκίνητο πριν τον βάλουμε στο ’22. Προφανώς, είναι το νεαρό αγόρι μας εδώ και πολύ καιρό, με τον Τζέιμς, και θέλουμε να δούμε τι μπορεί να κάνει σε ένα μονοθέσιο της Formula 1. Ο Ollie Bearman ήταν αναζωογονητικός για να δει πόσο ανταγωνιστικός ήταν στη Σαουδική Αραβία. Χωρίς ελεύθερες προπονήσεις, υψηλή ταχύτητα, περίπλοκη πίστα, και ήταν ακριβώς εκεί πάνω. Οπότε η Kimi θα τα πήγαινε μια χαρά.
(Luke Smith – The Athletic) Toto, άλλη μια ερώτηση οδηγού για εσάς. Στο άλλο άκρο του ηλικιακού φάσματος, ο Sebastian Vettel . Μιλάει τις τελευταίες μέρες λέγοντας ότι σου μιλάει για διάφορα. Ο Lewis είπε χθες ότι πίστευε ότι ο Seb θα ήταν μια καταπληκτική επιλογή για τη Mercedes την επόμενη χρονιά. Είναι ο Sebastian Vettel ένα σοβαρό θέμα στη σύντομη λίστα σας για την επόμενη σεζόν;
TW:Ο Σεμπάστιαν είναι κάποιος που δεν μπορείς ποτέ να κάνεις έκπτωση. Νομίζω ότι το ιστορικό του είναι εκπληκτικό. Και μερικές φορές ίσως ένα διάλειμμα είναι επίσης καλό για να επαναξιολογήσετε τι είναι σημαντικό για εσάς και να βελτιώσετε το κίνητρό σας. Όπως είπα και πριν, νομίζω ότι δεν έχουμε πάρει ακόμη την απόφαση. Και δεν είναι κάτι που σκοπεύουμε να κάνουμε τις επόμενες εβδομάδες. Γνωρίζω ότι η αγορά των οδηγών είναι πολύ δυναμική. Μερικά από τα πολύ καλά παιδιά πρόκειται να υπογράψουν σε κάποιες από τις άλλες ομάδες. Θέλουμε να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτές τις συζητήσεις και να κρατήσουμε τις επιλογές ανοιχτές. Αλλά σε αυτό το στάδιο, νομίζω ότι είναι πολύ νωρίς για να αφοσιωθούμε σε έναν οδηγό, είτε είναι πολύ νέος είτε πολύ έμπειρος -δεν θέλω να πω μεγάλος- πολύ έμπειρος, κάτι που τους επόμενους μήνες θα μας δώσει περισσότερες ενδείξεις.
Toto, λες ότι είναι πολύ νωρίς, αλλά το έχεις μειώσει στο μυαλό σου σε έναν, δύο, τρεις οδηγούς; Έχεις φτάσει τόσο μακριά;
TW: Ναι.
Formula 1 Grand Prix Japan : Μπορείτε να μας δώσετε έναν αριθμό;
TW: Όχι
(Jon Noble – Autosport.com) John for Toto. Αρχικά δεν ερχόσουν σε αυτόν τον αγώνα. Ποια ήταν η διαδικασία λήψης αποφάσεων για να αποφασίσετε ότι θα έρχεστε; Και όσον αφορά την πρόκληση ηγεσίας, πώς είναι αυτή η σεζόν σε σύγκριση με μερικούς από τους αγώνες που είχατε τις δύο τελευταίες σεζόν;
TW: Ναι, είχα σχεδιάσει να μην έρθω στην Ιαπωνία γιατί υπάρχουν τόσα πολλά πράγματα στην Ευρώπη, πράγματα να κάνω. Αλλά τότε ένιωσα ότι το να μην έρθω στην Ιαπωνία ήταν λάθος επιλογή. Νομίζω ότι είναι σημαντικό να είσαι και με την ομάδα του αγώνα. Μου κάνει καλό επίσης να είμαι κοντά στη δράση. Πειραματιζόμαστε με μερικά πράγματα και μετά το να είμαι μέλος της ομάδας μου δίνει πραγματικά ενέργεια. Ελπίζω και το αντίστροφο. Γι’ αυτό αποφάσισα να μην παραμείνω στην Ευρώπη. Και ο αγώνας που ανέφερες. Νομίζω ότι είμαστε μια αθλητική ομάδα. Έχουμε κερδίσει οκτώ φορές στη σειρά και αυτό δεν έχει ξαναγίνει. έχεις περιόδους που αγωνίζεσαι όπως κάθε άλλη αθλητική ομάδα και δεν μπορείς να κερδίζεις κάθε φορά. Γι’ αυτό είναι μια σούπερ πρόκληση. Δεν είναι αγώνας, δεν είναι μία μόνο σεζόν και μετά ξαναβρίσκεσαι στην κορυφή, αλλά είναι η τρίτη στη σειρά. Αλλά παραμένω απόλυτα πεπεισμένος ότι θα κοιτάξουμε πίσω σε λίγα χρόνια και θα λέμε ότι ήταν τόσο δύσκολο αλλά τόσο σημαντικό για την ανάπτυξη της ομάδας από ίσως οργανωτική άποψη, από την επαναξιολόγηση των εργαλείων και των συστημάτων μας, τα οποία σαφώς δεν κάνουν λειτουργούν τόσο καλά όσο και στους προηγούμενους κανονισμούς.
(Joel Tansey – The Japan Times) Αυτό είναι για τον Ayao. Είχατε πει ότι το P8 ήταν κάπως ο στόχος για τη Haas φέτος. Και απλά αναρωτιέμαι αν είναι πολύ νωρίς για να το αναπροσαρμόσουμε αυτό, δεδομένης της επιτυχίας που είχατε μέχρι τώρα;
ΑΚ:Ναι, νομίζω ότι το P8 εξακολουθεί να είναι ένας δύσκολος στόχος. Ξέρετε, αν κοιτάξετε την ανταγωνιστικότητά μας, ναι, εντάξει, είμαστε P7 στο πρωτάθλημα αυτή τη στιγμή, αλλά το Μπαχρέιν, είμαστε ανταγωνιστικοί, P6, P7, αλλά η Μελβούρνη, εντάξει, κερδίσαμε βαθμούς και με τα δύο μονοθέσια. Αλλά αν κοιτάξετε τον αγωνιστικό μας ρυθμό, είμαστε P8 ή P9. Έτσι και τότε, φυσικά, τώρα έρχεται ο αγώνας ανάπτυξης και τότε όλοι ξέρουμε ότι είμαστε η μικρότερη ομάδα. Επομένως, για μένα, το να πετύχω το P8 φέτος θα ήταν μια τεράστια πρόκληση και πρέπει να παραμείνουμε προσγειωμένοι και να είμαστε ρεαλιστές.
Ayao, μπορούμε απλώς να μείνουμε μαζί σου; Ο Toto ανέφερε τον Ollie Bearman στη Σαουδική Αραβία. Θα τον δούμε να αγωνίζεται ή όχι να αγωνίζεται, αλλά ίσως να κάνει FP1;
ΑΟ: Ναι. Θα είναι λοιπόν στο αυτοκίνητό μας στον FP1 για την Imola. Αυτή θα είναι η πρώτη φορά. Και μετά θα τον τρέξουμε έξι φορές φέτος. Ανυπομονώ λοιπόν πραγματικά για αυτό.
(Joost Medema – NOS) Μια ερώτηση για τον Τοτό. Θα μπορούσατε, ως ο πιο ανώτερος αρχηγός της ομάδας σε αυτό το γκρουπ, να μου πείτε κάτι περισσότερο για την κατάσταση στην οποία βρέθηκε ο James στην Αυστραλία με την απόφαση που πήρε να βγάλει τον Logan από αυτό το αυτοκίνητο; Τι χρειάζεται για αυτόν ως επικεφαλής της ομάδας; Και πώς θα συνεργαζόσασταν με τον οδηγό σε αυτή την κατάσταση για το υπόλοιπο της σεζόν;
TW: Λοιπόν, ο Bruno είναι λίγο μεγαλύτερος από μένα, ξέρεις. Άρα, όσον αφορά την αρχαιότητα, είσαι πιο έμπειρος.
BF: Αρκετά, ναι.
TW: Ναι, αρκετά. Ποια ήταν λοιπόν η ερώτησή σας; Τι?
Formula 1 Grand Prix Japan : Μόνο η απόφαση που έπρεπε να πάρει ο Τζέιμς στη Μελβούρνη. Ποιες είναι οι σκέψεις σας;
TW: Αυτή η συγκεκριμένη απόφαση; Βάναυση, βάναυση, δύσκολη κατάσταση για τον Τζέιμς και την ανώτερη ομάδα του, γιατί ως δρομέας, σκέφτεσαι ότι δεν είναι σωστό να παίρνεις ένα αυτοκίνητο από τη μία διαδρομή και να το δίνεις στην άλλη. Αλλά ο James αντιπροσωπεύει έναν μεγάλο οργανισμό με μετόχους και επενδυτές, χορηγούς, μια παγκόσμια αγορά και πρέπει να μεγιστοποιήσει τους πόντους γιατί κάθε αλλαγή θέσης είναι δυνητικά δεκάδες εκατομμύρια διαφορά και έχει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Το να δώσεις το μονοθέσιο στον οδηγό που έχει περισσότερες πιθανότητες να κερδίσει τους πόντους είναι απολύτως το σωστό, όσο δύσκολο κι αν είναι για τον Logan. Και είμαι σίγουρος ότι θα ήταν πολύ δύσκολο για τον Τζέιμς να πάρει αυτή την απόφαση, αλλά ήταν απολύτως απαραίτητο.
(Joost Medema – NOS, ερώτηση): Και τι θα σήμαινε για τη συνεργασία μεταξύ αρχηγού ομάδας και οδηγού για το υπόλοιπο της σεζόν;
TW:Νομίζω ότι αυτό που έλεγα πάντα στο παρελθόν, τι έχω μάθει από… Όταν έθεσα τον Alain Prost την ερώτηση στα πρώτα χρόνια της Mercedes μου, γιατί επιδεινώθηκε η σχέση μεταξύ των οδηγών και της διοίκησης; Είπε, γιατί δεν ήταν ποτέ διαφανές. Ποτέ δεν ξέραμε τι συνέβαινε και γιατί ελήφθησαν οι αποφάσεις. Και αυτό είναι κάτι που προσπάθησα να εφαρμόσω στην ομάδα. Στη Mercedes, πολύ νωρίς, και προφανώς ο Τζέιμς ήταν μέρος του ταξιδιού μου, ήμουν μέρος του ταξιδιού του που μερικές φορές… Ξέρεις, η διαφάνεια είναι το παν. Είμαστε πολύ ανοιχτοί και κάποιοι, αλλά μερικές φορές η αλήθεια είναι βάναυση και δύσκολο να ληφθεί. Αλλά ξέρετε, εάν είστε Διευθυντής Ομάδας ή ανώτερο άτομο στον οργανισμό, πρέπει να λάβετε αυτήν την κλήση και να κάνετε τον οδηγό ή οποιονδήποτε άλλον είναι που αντιμετωπίζει αυτήν την κατάσταση, προσπαθήστε να τους κάνετε να καταλάβουν γιατί το έκανε αυτό. Και μερικές φορές αυτή είναι μια σχέση που μπορεί να ευδοκιμήσει από εκεί και πέρα επειδή εμπιστεύεστε ο ένας τον άλλον όσον αφορά το να λέτε την αλήθεια. Μερικές φορές επηρεάζεται με αρνητικό τρόπο επειδή είναι απλώς δύσκολο να το πάρεις, αλλά ό,τι κι αν είναι, νομίζω ότι το να είσαι ανοιχτός, ειλικρινής, [με] ακεραιότητα και διαφάνεια είναι το πιο σημαντικό.
(John Getty – Reuters) Toto, μπορείτε να επιβεβαιώσετε τις αναφορές ότι η ζημιά που υπέστη η μονάδα ισχύος του Lewis στη Μελβούρνη είναι τερματική; Και τι σημαίνει αυτό για το υπόλοιπο της σεζόν; Είναι ανησυχητικό να χάσεις ένα από τα ποσοστά τόσο νωρίς στη σεζόν και να κινδυνέψεις με πιθανές ποινές αργότερα;
TW: Ναι, αυτό είναι για τον κάδο. Είναι μια πολύ ασυνήθιστη αστοχία που έχουμε, μια αστοχία υλικού που δεν είχαμε δει να έρχεται πριν. Οπότε ναι, δεν μπορούμε να το επαναχρησιμοποιήσουμε. Και εξαρτάται από το πώς θα εξελιχθεί η σεζόν, αν χρειαζόμαστε ένα ακόμη ή όχι. Δεν μπορώ πραγματικά να δω σε εκείνο το στάδιο αν θα χρειαστεί ή όχι.
Formula 1 Grand Prix Japan : Μια ερώτηση για όλους εσάς. Είχαμε μια ασυνήθιστη κατάσταση πρόσφατα όπου η McLaren προσέλαβε ένα κορυφαίο τεχνικό όνομα. Περίμεναν ένα χρόνο να τελειώσει η άδεια για την κηπουρική του, αλλά όταν εμφανίστηκε, αποδείχθηκε ότι η δουλειά δεν ήταν πραγματικά αυτή που περίμενε, προφανώς. Αυτές τις μέρες που ορισμένες ομάδες έχουν ΚΟΤ, περιστασιακά πολλούς τεχνικούς διευθυντές, διευθυντές παραστάσεων κ.λπ., πόσο δύσκολο είναι να βεβαιωθείτε ότι βάζετε τους ανθρώπους στα σωστά σημεία, δεν έχετε τετράγωνα μανταλάκια και στρογγυλές τρύπες κ.λπ. και ότι δίνετε στους ανθρώπους, στους κορυφαίους ανθρώπους, την ευθύνη που περιμένουν;
JV: Νομίζω ότι το πρώτο πράγμα είναι ότι ένας χρόνος είναι πολύς χρόνος στο άθλημά μας, αλλά τόσο καιρό περιμένουμε τυπικά τώρα να έρθουν τα κορυφαία ταλέντα. Είμαστε στην ίδια θέση. Έχουμε πολλές προσλήψεις που έχουμε κάνει, αλλά θα περάσει αρκετός καιρός μέχρι να έρθουν. Επομένως, πρέπει να συνεχίσετε να κινείστε. Πρέπει να συνεχίσετε να αναπτύσσετε την οργάνωση γύρω από αυτό. Και δεν γνωρίζω τη συγκεκριμένη περίπτωση με τη McLaren, αλλά μπορεί κάλλιστα να χρειάστηκε να φέρουν την διοργάνωση στην ταχύτητα, γιατί ουσιαστικά βρισκόμαστε σε έναν πολύ στενό αγώνα μεταξύ όλων μας και αυτό άλλαξε τον ρόλο από κάτι διαφορετικό. Το κλειδί πίσω από αυτό είναι η δημιουργία αρκετής δομής που να μπορείτε, όταν έχετε καλές προσλήψεις, ώστε να μπορούν να εισέλθουν σε έναν οργανισμό χωρίς να εξαφανιστεί αυτός ο ρόλος, που είναι, ελπίζω, αυτό που δημιουργούμε για το μέλλον. Γι’ αυτό συνεχίζω να μιλάω ότι τα 24 και τα 25 δεν είναι τα πιο σημαντικά χρόνια. Αυτό που είναι σημαντικό είναι η δημιουργία μακροπρόθεσμης σταθερότητας και θεμελίων από αυτό. Και ένα βασικό μέρος αυτού είναι η δημιουργία ρόλων και δομής που ξέρετε ότι θα είναι σωστές σε δύο χρόνια, όχι σήμερα.
Α.Κ.: Ναι, είναι αρκετά δύσκολο. Έτσι, για παράδειγμα, όταν ανέλαβα τη διοίκηση στις 10 Ιανουαρίου, έπρεπε να κοιτάξω, εντάξει, με την αναδιάρθρωση, πόσες θέσεις ανώτατων αρχών μπορούμε να καλύψουμε εσωτερικά. Και αν η απάντηση ήταν, ας πούμε, μόνο 50%, έπρεπε να αναθεωρήσω αυτήν την αναδιάρθρωση. Αλλά όταν το κοίταξα, συνειδητοποίησα ότι μπορούμε να γεμίσουμε το 90% αυτού με εσωτερικές προαγωγές ή επανατοποθέτηση ατόμων. Έτσι, πρέπει πραγματικά να κατανοήσετε τις ικανότητες του καθενός, ακόμη και τον χαρακτήρα, τον τρόπο με τον οποίο ο κάθε λαός συνεργάζεται όσον αφορά έναν οργανισμό. Οπότε είναι πολύ δύσκολο, αλλά ευτυχώς, πάντα πίστευα ότι είχαμε καλούς ανθρώπους. Εντάξει, δεν έχουμε πολύ κόσμο, αλλά είχαμε καλούς ανθρώπους. Έτσι τουλάχιστον για να επανεκκινήσω τον οργανισμό, θα μπορούσα να το κάνω 90% εσωτερικά. Αλλά ναι, σε κάποιο στάδιο, πρέπει να αρχίσουμε να προσλαμβάνουμε εξωτερικούς ανώτερους μηχανικούς. Σε εκείνο το σημείο, θα ήταν δύσκολο. δεν είναι εύκολο, αλλά νομίζω ότι κάθε οργανισμός είναι πολύ διαφορετικός. Πρέπει να εξετάσετε πραγματικά τη δική σας περίπτωση και μετά να βρείτε τη δική σας λύση.
BF:Ναι, νομίζω ότι ένας οργανισμός είναι κάτι πολύ δυναμικό. Δεν είναι πια παγωμένο. Νομίζω ότι πρέπει να προσαρμόσουμε τον οργανισμό σε αυτό που θέλουμε να κάνουμε με τις διαδικασίες, σίγουρα. Τα εργαλεία, η τεχνολογία εξελίσσονται σε μόνιμη βάση, ας πούμε. Και ανάλογα με τα άτομα που μπορούμε να προσλάβουμε ή όχι, ανάλογα με την αδυναμία που θέλετε να εργαστείτε, μπορείτε να κάνετε μια εξέλιξη του οργανισμού. Και ναι, είναι λίγο σαν τα αυτοκίνητα τώρα. Είναι πολύ δυναμικό και είναι ασταμάτητα. Είναι μια ατελείωτη διαδικασία, στην πραγματικότητα, η πρόσληψη ανθρώπων, η προσαρμογή του οργανισμού και νομίζω ότι είμαστε όλοι σε αυτό.
TW: Ναι, δεν υπάρχουν πραγματικά πολλά να προσθέσουμε σε αυτά που ειπώθηκαν. Ένας οργανισμός είναι μια δυναμική δομή που μπορεί να αλλάξει πολλά από το ένα έτος στο άλλο και μετά προφανώς υπάρχει και ένα ανθρώπινο στοιχείο και όλα αυτά παίζουν έναν παράγοντα και νομίζω ότι πρέπει να είσαι ευκίνητος. Πρέπει να μπορείτε να αλλάξετε αποφάσεις ή να επιστρέψετε σε άλλες αποφάσεις εάν πιστεύετε ότι δεν είναι πλέον οι σωστές. Και χωρίς να γνωρίζω τις ιδιαιτερότητες αυτής της υπόθεσης, δεν εκπλήσσομαι. Στη συμβατική επιχείρηση εκεί έξω, αυτό συμβαίνει συνέχεια.
(Mat Coch – Speedcafe.com) Μπρούνο, όταν αναφέρθηκε το όνομα του Oliver Bearman πριν, κουνούσες το κεφάλι μαζί με τη δουλειά που είχε κάνει στη Ferrari. Ο Liam Lawson πέρυσι έκανε πολύ καλή δουλειά για την RB, έτσι που τώρα έβαλε τον Daniel υπό πίεση. Έχετε τον Jack Doohan, ο οποίος κέρδισε και τους δύο στη φόρμουλα των junior. Ποιο είναι το μέλλον του με την Alpine; Θα έχει μια ευκαιρία; Σκέφτεται να αγωνιστεί την επόμενη χρονιά; Πού ταιριάζει;
BF: Πρώτον, είμαστε πολύ χαρούμενοι και περήφανοι που έχουμε τον Jack στην ακαδημία. Νομίζω ότι έχει εκπαιδευτεί και θα εκπαιδευτεί φέτος με ένα αρκετά μεγάλο πρόγραμμα δοκιμών. Θα ξεκινήσουμε σύντομα γιατί χρειαζόμαστε ένα αυτοκίνητο, χρειαζόμαστε ένα πλαίσιο για να εκτελέσουμε επίσης αυτό το πρόγραμμα. Και μετά, ας πούμε, η αγορά των οδηγών θα είναι επίσης πολύ δυναμική. Και αυτή τη στιγμή, μπορώ να πω ότι είμαστε ευχαριστημένοι με τους οδηγούς που έχουμε, φυσικά. Είμαστε όμως προετοιμασμένοι για οποιοδήποτε σενάριο. Και νομίζω ότι ο Τζακ πρέπει να κάνει δοκιμές για να συνεχίσει να μεγαλώνει, να συνεχίσει να βελτιώνεται. Και να δούμε ποιο θα είναι το μέλλον του για εμάς. Αλλά είναι λίγο νωρίς για να απαντήσω σε αυτό το ερώτημα.
Formula 1 Grand Prix Japan : (Velimir Veljko Jukic – Περιοδικό AVTO FOKUS) Έχω μια ερώτηση για τον κ. Komatsu. Κάνατε ένα απόλυτο βήμα από μηχανικός σε διευθυντής και τώρα μπορείτε να συνδυάσετε και τα δύο μαζί. Πώς το βλέπετε αυτό ως ίσως την καλύτερη ευκαιρία ή πρόκληση της ζωής σας; Και δεύτερον, έχετε κάποιο ειδικό σχέδιο για τον εντός έδρας αγώνα σας;
ΑΚ:Λοιπόν, η μετάβαση από τη μηχανική στη διαχείριση, φυσικά, ήμουν ανώτερος μηχανικός πριν, οπότε έκανα και κάποια διαχείριση πριν. Και φυσικά, τώρα κοιτάζω μια μεγαλύτερη εικόνα, αλλά είναι κάτι που μου αρέσει πολύ. Αλλά φυσικά, δεν το κάνω καθόλου μόνος μου. Έχουμε πολύ καλούς, ικανούς ανθρώπους γύρω μου και μου δίνουν πολλή υποστήριξη. Οπότε είμαι πραγματικά ευγνώμων γι’ αυτό. Και ειλικρινά, το καλύτερο πράγμα που απολαμβάνω είναι η ομαδική δουλειά. Πραγματικά, όταν βλέπω να δίνω στους ανθρώπους ευθύνες, ευκαιρίες, όταν το κάνουν και μετά ανθίζουν, παίρνω πολλά θετικά από αυτό. Οπότε είναι πολύ καλό. Και ποια ήταν η δεύτερη ερώτησή σας; Αγώνας εντός έδρας, έχετε κάποια ειδικά σχέδια; Μακάρι να είχα ένα. Όπως είδατε από την απόδοσή μας στο Sector 1, ξέραμε ότι θα δυσκολευόμασταν στον Sector 1 εδώ, γιατί αυτή είναι η αδυναμία του VF24 μας αυτή τη στιγμή. Οπότε, ναι, είναι σε περίπτωση που το διαχειριστείς και μετά προκριθείς όσο το δυνατόν καλύτερα. Και μετά, όπως στην Αυστραλία, θέλουμε να αγωνιστούμε με τις καλύτερες δυνατότητές μας και μετά να βάλουμε τον εαυτό μας στη θέση ότι αν συμβεί κάτι μπροστά, μπορούμε να κερδίσουμε βαθμούς.