ΣΠΟΡ

IndyCar: Γύρος cooldown του Pruett: Αγία Πετρούπολη

IndyCar: Όταν η Formula 1 έχει αφήσει μακριά το θέμα της αγωνίας και της ανατροπής ενός αποτελέσματος έρχεται η σεζόν του IndyCar να μας ξεσηκώσει

giros-cooldown-tou-pruett-agia-petroupoli
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά

IndyCar:  Ώρα να αναλάβετε μια βρωμώδη φυλή.

Καθώς η Formula 1 έχει αποκοιμίσει τον κόσμο κατά τη διάρκεια των δύο εναρκτήριων αγώνων της το 2024 με τους νέους κανονισμούς αυτοκινήτων της για το 2022 που υποτίθεται ότι θα δημιουργούσαν πιο στενούς αγώνες (και έκανε ακριβώς το αντίθετο), γελάσαμε με τα snoozefest τους ενώ λέγαμε όλοι όσοι θα ακούσουν ότι οι πραγματικοί αγώνες πρόκειται να ξεκινήσουν όταν ξεκινήσει η σεζόν IndyCar στην Αγία Πετρούπολη.

Και μετά αποκοιμίσαμε τους ανθρώπους, καθώς ο Josef Newgarden και η Team Penske έκαναν ό,τι καλύτερο είχαν για την εντύπωση των Max Verstappen και Red Bull, πιάνοντας pole, οδηγώντας σχεδόν σε ολόκληρο τον αγώνα και φεύγοντας από μακριά σε έναν διαγωνισμό πομπής που αντικατοπτρίζει τη F1 με όλους τους λάθος τρόπους .

Ο Newgarden οδήγησε 92 από τους 100 γύρους, με τον Christian Lundgaard – σε μια εναλλακτική στρατηγική μετά το pitting για αντικατάσταση ενός ξεφουσκωμένου ελαστικού στον πρώτο γύρο – να παίρνει έξι γύρους, οπότε αν προσαρμοστείς σε αυτή την ανωμαλία, ο Newgarden ουσιαστικά προηγήθηκε στους 99 από τους 100.

Τι συνέβη λοιπόν για να προκληθεί το Grand Prix του Boredom; Δύο αντικείμενα ξεχωρίζουν περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, ξεκινώντας από τα ελαστικά της Firestone.

IndyCar:  ΠΙΟ ΣΚΛΗΡΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ

Δεν υπάρχει καμία ευθύνη για να δείξουμε την κατεύθυνση του Firestone εδώ. Έκανε όπως του ζητήθηκε στην ανάπτυξη σκληρότερων ελαστικών για να αντιμετωπίσει τη μεγάλη αύξηση του βάρους του οχήματος με το IndyCar να γίνεται υβριδικό για να ανοίξει τη σεζόν. Με τα βαρύτερα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα λόγω του αγώνα στην Αγία Πετρούπολη και όλους τους αγώνες του ημερολογίου του 2024, η Firestone κατασκεύασε σκληρότερα ελαστικά που θα επιβίωναν ενώ θα τιμωρούνταν από αυτή την επιπλέον μάζα. Και τότε η IndyCar τράβηξε την πρίζα για να πάει υβριδικά για το πρώτο μισό της σεζόν, αλλά ήταν πολύ αργά για να βοηθήσει η Firestone.

Αυτή η απόφαση ελήφθη αφού η Firestone παρήγαγε τα ελαστικά της, που σημαίνει ότι οι ομάδες πέρασαν το Σαββατοκύριακο με ελαφρύτερα αυτοκίνητα – περίπου 31 λίβρες κάτω από τις προδιαγραφές του περασμένου έτους, λόγω των νέων ελαφρών εξαρτημάτων που προορίζονται να αντισταθμίσουν μέρος του όγκου του συστήματος ανάκτησης ενέργειας – σε ελαστικά που δεν ήταν t σχεδιασμένο για ελαφρύτερα μηχανήματα.

Η αναντιστοιχία ελαφρύτερων αυτοκινήτων με πιο σκληρά ελαστικά έκανε πιο δύσκολο να «ανάψουν» αυτά τα ελαστικά κατά την εκκίνηση και την επανεκκίνηση, και αυτό έκανε τη μετάβαση μια σοβαρή πρόκληση για όσους φορούσαν το πιο σκληρό ελαστικό, το πρωταρχικό του Firestone. Στο πιο κατάλληλο σημείο όπου παρουσιάστηκε η εκτόξευση στο εσωτερικό της στροφής 1 ή της στροφής 3 για να περάσει, οι οδηγοί συχνά έβρισκαν ότι δεν υπήρχε αρκετό κράτημα για να γίνουν επιθετικοί.

«Σίγουρα τα ελαστικά είναι πιο άκαμπτα και το νιώθεις αυτό», είπε ο Colton Herta στο RACER. «Και χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να μπουν από το κανονικό, γι’ αυτό νομίζω ότι είδατε εμένα και τον Felix και μερικά άλλα παιδιά να τρώγονται σε αυτές τις επανεκκινήσεις από τους οδηγούς στις (λίγο πιο μαλακές) εναλλακτικές.

«Σκέφτομαι το 2021 όπου εγώ οδηγούσα, και ο Τζόζεφ ήταν πίσω μου, εγώ ήμουν στις προκριματικές και εκείνος στους αναπληρωματικούς, αλλά μπόρεσα να τον σταματήσω γιατί μπήκαν πιο γρήγορα. Ήταν δύσκολο, αλλά μπόρεσα να τον κρατήσω μακριά. Αλλά μόλις αυτά φτάσουν στο παράθυρο λειτουργίας τους, μπορεί να είναι κάπως παρόμοια. Προφανώς δεν είναι ιδανικό να έχεις ελαστικά που δεν προορίζονται για αυτό το πακέτο γιατί νομίζω ότι θαμπώνει λίγο τον αγώνα. Το Firestone κόλλησε ανάμεσα σε έναν βράχο και ένα σκληρό μέρος.”

IndyCar:  ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Δύσκολο να αγνοήσει κανείς την αλλαγή από έτος σε έτος στη σύγκρουση και πώς επηρέασε τον αγώνα. Το 2023, είχαμε πέντε προφυλάξεις για 26 από τους 100 γύρους, που επέτρεψαν στις ομάδες να εξασφαλίσουν άφθονο καύσιμο πίσω από το μονοθέσιο ρυθμό και να ανοίξουν πολλές επιλογές στρατηγικής. Το 2024, υπήρξαν τρεις σύντομες προφυλάξεις για εννέα γύρους, που κράτησαν το γήπεδο κλειδωμένο στην εξοικονόμηση καυσίμου χωρίς την ευκαιρία να δοκιμάσετε ένα εναλλακτικό σχέδιο και να έχετε μια αξιοπρεπή πιθανότητα ανταμοιβής.

Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, η καθαρή οδήγηση και η σχετική έλλειψη επιλογών στρατηγικής ήταν ένα μεγάλο μέρος για τον λόγο που ο αγώνας έπεσε.

IndyCar:  ΞΑΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΑΡΙΘΜΟ ΓΡΟΝΩΝ

Μερικοί οδηγοί πρότειναν μια αλλαγή στην απόσταση για τον αγώνα της επόμενης χρονιάς. Κάποιος ζήτησε να αποκαλυφθεί το όνομά του, αφού η Penske Entertainment πέρασε την περασμένη εβδομάδα να αναλαμβάνει καθήκοντα.

«Νομίζω ότι πρέπει να επιστρέψουμε στο παλιό σχήμα των 110 γύρων», είπε. «Όλοι μας είχαμε μια στρατηγική και ο γρηγορότερος τρόπος γύρω από αυτόν τον αγώνα ήταν δύο στάσεις. Πραγματικά δεν υπήρχε τρόπος να ξεπεράσεις ένα δίπτερο και να το κάνεις να λειτουργήσει. Εάν προσθέσετε άλλους 10 γύρους, ουσιαστικά τον κάνετε έναν αγώνα τριών στάσεων ή τουλάχιστον έναν αγώνα όπως ο Barber όπου έχετε την επιλογή να δοκιμάσετε να κάνετε εξοικονόμηση καυσίμου ή να τον κάνετε συνέχεια με ένα τρία. Ανεβάστε το αν θέλετε, ή προσπαθήστε να το φτιάξετε με δύο και αυτό είναι ένα δράμα που θα ξεδιπλωθεί αν το καταφέρετε».

IndyCar:  ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΚΑΙ ΠΛΑΙΣΙΟ

Η πραγματική ανησυχία για μένα είναι το εκπληκτικό πλήθος που εμφανίστηκε για να παρακολουθήσει έναν πραγματικά μη εμπνευσμένο διαγωνισμό. Ελπίζετε ότι αυτοί οι νέοι και περίεργοι θαυμαστές δεν απομακρύνθηκαν από το να επιστρέψουν το επόμενο έτος, επειδή αυτό ήταν μια ανωμαλία για το IndyCar.

Όλοι θέλαμε να ανεβάσει το IndyCar ένα θρίλερ για να ξεκινήσει τη σεζόν στη στρατόσφαιρα, ειδικά αφού η Penske Entertainment πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της εκτός σεζόν σκουπίζοντας το κρεβάτι ή σφυρηλατήθηκε για τις αδυναμίες της. Ένα εξαιρετικό καθαριστικό του ουρανίσκου είναι αυτό που περιμέναμε, αλλά δεν το πετύχαμε. Και αυτό είναι μια χαρά.

Υπάρχει λόγος που κρατούν

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Exit mobile version