ΣΠΟΡ

MotoGP: Η συγκλονιστική μονομαχία Bagnaia εναντίον Marquez από την οπτική γωνία των πρωταγωνιστών

MotoGP Bagnaia Marquez: Francesco Bagnaia και Marc Marquez περιγράφουν τη στενή τους μονομαχία για τη νίκη της Jerez. Marquez Bagnaia μάχη γιγάντων
MotoGP: Η συγκλονιστική μονομαχία Bagnaia εναντίον Marquez από την οπτική γωνία των πρωταγωνιστών

MotoGP Bagnaia Marquez: Η γιγαντιαία μονομαχία μεταξύ του δύο φορές και σημερινού παγκόσμιου πρωταθλητή MotoGP Francesco “Pecco” Bagnaia και του έξι φορές παγκόσμιου πρωταθλητή MotoGP Marc Marquez για τη νίκη στο Ισπανικό Grand Prix του 2024 στη Χερέθ, όχι μόνο ενθουσίασε τους περίπου 150.000 θεατές η πίστα, αλλά και οι τηλεθεατές.

Μετά από αρκετές αλλαγές ηγεσίας, ο Bagnaia στο σημερινό εργοστάσιο της Ducati επικράτησε τελικά έναντι του Marquez στην περσινή Ducati από την ομάδα Gresini. Για την τρίτη συνεχόμενη νίκη του στη Χερέθ, ο “Pecco” έπρεπε να βάλει τα πάντα στην ισορροπία.

Οι καθοριστικές σκηνές έλαβαν χώρα στους γύρους 21 και 22 στις στροφές 9 και 10. Αρχικά, ο Marquez πέρασε τον Bagnaia στο εσωτερικό στη γωνία Angel-Nieto (στροφή 9), αλλά ο Ιταλός αντέκρουσε ακριβώς στη γωνία Peluqui (στροφή 10). Υπήρχε ένα ελαφρύ άγγιγμα εκεί. Ο Marquez ήθελε να κλείσει την πόρτα, αλλά ο Bagnaia ήταν ήδη μέσα δίπλα του. Η επαφή άφησε σημάδια από το ελαστικό στο δερμάτινο κοστούμι του Marquez.

Έναν γύρο αργότερα, ο Marquez πέρασε ξανά τον Bagnaia στο εσωτερικό της στροφής 9, αλλά ήταν πολύ γρήγορος και δεν μπορούσε να κρατήσει τη γραμμή. Σε αυτήν την περίπτωση, ο οδηγός της Ducati Works πέρασε ξανά τον οδηγό της Gresini Ducati ακριβώς στην έξοδο της στροφής 9. Και έμεινε έτσι.

«Η μονομαχία με τον Marc ήταν εξαντλητική, δεν υπάρχει αμφιβολία», παραδέχεται ο Bagnaia. Ξέρει: «Αν τσακωθείς με τον Μαρκ, τότε πρέπει να τεντώσεις τους αγκώνες σου». Αυτό ακριβώς έκανε ο δύο φορές και ισχύων παγκόσμιος πρωταθλητής MotoGP στην αντεπίθεσή του στη στροφή 10, λίγο αφότου έχασε το προβάδισμα από τον Marquez. «Ήταν έξυπνος που ίσιωσε λίγο τη μοτοσυκλέτα του και εγώ ήμουν έξυπνος που έμεινα ακουμπισμένος», είπε ο Bagnaia.

«Συνήθως», συνεχίζει ο Bagnaia, «με τέτοιου είδους επαφή, το άτομο από μέσα πέφτει». Αυτό ακριβώς συνέβη στον Marc Marquez σε μια μονομαχία με τον Jorge Martin σε μια παρόμοια σκηνή κατά τη διάρκεια του φινάλε της σεζόν του 2023 στη Βαλένθια. Και ο Marquez το θυμάται ακόμα καθαρά.

i-sigklonistiki-monomachia-tis-chereth-bagnaia-enantion-marquez-apo-tin-optiki-gonia-ton-protagoniston

Δες όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης σε εθνικό και διεθνή επίπεδο μέσα στην ενότητα του Engine Power  ΔΕΣ ΤΑ ΟΛΑ ΕΔΩ

 Κοντινή μονομαχία στη στροφή 10: Ο Μάρκες σκέφτεται τη Βαλένθια και ενδίδει

Bagnaia Marquez: «Είχα μια αναδρομή στη στροφή 10», παραδέχεται ο Marquez. “Έπρεπε να σκεφτώ τη Βαλένθια και την παρόμοια κατάσταση με τον Μάρτιν. Εκείνη την ώρα πετούσα στον αέρα. Γι’ αυτό σήμερα, ακόμα κι αν δεν έφταιγα εγώ, προτίμησα να διορθώσω τη μοτοσυκλέτα.” Προσθήκη από τον Marquez, που αναφέρεται στη σύγκρουσή του με τoν Bagnaia πριν από μερικές εβδομάδες στο Portimao : “Ήταν πολύ σφιχτό στη στροφή 10. Παραλίγο να πέσαμε και οι δύο ξανά. Αλλά αυτή τη φορά ενέδωσα.”

«Σήμερα δέχτηκα να παρατήσω τη θέση με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσα να προσπαθήσω ξανά στον επόμενο γύρο», λέει ο Marquez. Είπε και έγινε. Επειδή όμως ήταν πολύ γρήγορος στη δεύτερη επίθεσή του στoν Bagnaia στη στροφή 9 και δεν μπορούσε να κρατήσει τη γραμμή, η γιγαντιαία μονομαχία κρίθηκε με την άμεση αντεπίθεση του Bagnaia σε αυτό το σημείο.

Bagnaia Marquez: Γιατί ο Marquez δεν μπορούσε να κρατήσει τη γραμμή στη στροφή 9 σε αντίθεση με έναν γύρο πριν; “Το λάστιχο μου ήταν ήδη πολύ ζεστό σε εκείνο το σημείο”, λέει και εξηγεί: “Ο πρώτος ελιγμός προσπέρασης ήρθε ακριβώς την κατάλληλη στιγμή. Επειδή τα χέρια μου ήταν λίγο δεμένα. Αν δεν είχα προσπεράσει, η θερμοκρασία στο μπροστινό ελαστικό θα είχα ανέβει και δεν θα μπορούσα να φρενάρω σωστά».

Marquez αρχικά επιφυλακτικός – Bagnaia με τελική επίθεση

Ο Marc Marquez, ο ταχύτερος στα προκριματικά, κέρδισε την έναρξη. Όμως ο Bagnaia, που ήρθε από την έβδομη θέση στο grid, έκανε έναν ελιγμό καθοριστικής σημασίας ακριβώς στον πρώτο γύρο. Στο τέλος της ευθείας πίσω, σούταρε μπροστά από τους Marco Bezzecchi (VR46-Ducati) και Jorge Martin (Pramac-Ducati) στην εξωτερική λωρίδα ενώ φρενάρει για τη σφιχτή γωνία Dani Pedrosa (καμπύλη 6). Αυτό σήμαινε ότι ο “Pecco” ήταν δεύτερος, ακριβώς πίσω από τον Marquez.

«Η φάση εκκίνησης αποτελούσε το 60 τοις εκατό του αγώνα μου σήμερα», λέει ο Bagnaia και αποκαλύπτει: «Χθες ήθελα να κάνω ακριβώς αυτόν τον ελιγμό στη στροφή 6, αλλά ήταν ακόμα ελαφρώς υγρό στην εξωτερική λωρίδα. Σήμερα ήταν στεγνό και ήθελα δοκίμασε ξανά. Δούλεψε τέλεια».

Αφού ο Bagnaia πέρασε για λίγο τον Marquez για να πάρει το προβάδισμα, ήταν ο Jorge Martin που άφησε το στίγμα του και πήρε το προβάδισμα με τη σειρά του. Αλλά το πέταξε όταν το παράκανε όταν φρενάρει για τη στροφή του Dani Pedrosa στον ενδέκατο γύρο και έμεινε εκτός αγώνα με ένα ανεξήγητο τρακάρισμα . Από εκεί και πέρα, ο αγώνας για τη νίκη ήταν μια μονομαχία μεταξύ Bagnaia και Marquez.

i-sigklonistiki-monomachia-tis-chereth-bagnaia-enantion-marquez-apo-tin-optiki-gonia-ton-protagoniston

Bagnaia Marquez: Στον τρίτο προς τον τελευταίο γύρο, ο Bagnaia σημείωσε τον ταχύτερο γύρο ολόκληρου του αγώνα με χρόνο 1:37.449 λεπτά – αξιοσημείωτο γιατί τα ελαστικά ήταν ήδη 22 γύρους σε αυτό το σημείο. Ο Marquez έπρεπε να παραδεχτεί την ήττα με λιγότερο από 0,4 δευτερόλεπτα όταν διέσχιζε τη γραμμή τερματισμού μετά από 25 γύρους. Αξιοσημείωτο: Ο Marquez οδήγησε ακόμη και τον προσωπικό του ταχύτερο γύρο (1:37.637) στον τελευταίο γύρο.

«Με εξέπληξε με τον γρήγορο γύρο του λίγο πριν το τέλος», παραδέχεται ο Marquez και αναπολεί: «Το μόνο μου λάθος σε αυτόν τον αγώνα ήταν οι πρώτοι πέντε γύροι μου». Σε αυτή τη φάση, ο οδηγός του Gresini έχασε το προβάδισμα από τον Bagnaia αφού κέρδισε την εκκίνηση όταν ο Bagnaia τον προσπέρασε για πρώτη φορά εκείνη την ημέρα στη γωνία Jorge Lorenzo (στροφή 13) στον πρώτο γύρο. Λίγο αργότερα, ο Marquez έπεσε και πίσω από τους Jorge Martin και Marco Bezzecchi, αλλά στη συνέχεια βρήκε τον ρυθμό του και επιτέθηκε.

Ο Marquez εξηγεί ότι ακολούθησε μια πιο προσεκτική προσέγγιση στους πρώτους πέντε γύρους: “Στην αρχή ήμουν λίγο τεταμένος αφού έκανα ένα λάθος στο σπριντ χθες. Είμαι απλά άνθρωπος. Γι’ αυτό ήμουν ιδιαίτερα προσεκτικός σήμερα”. Και με ένα χτύπημα των δακτύλων του προσθέτει: “Αλλά το πιο σημαντικό ήταν ότι είχα τον ρυθμό. Μόλις ξεπέρασα τον Bezzecchi, κατάφερα να προλάβω τον “Pecco”.

Bagnaia εναντίον Marquez: Τι ήταν διαφορετικό στη Χερέθ το 2024 από ό,τι στην Αραγονία το 2021

Bagnaia Marquez: Η μονομαχία για τη νίκη της Κυριακής στη Χερέθ δεν ήταν η πρώτη μονομαχία για νίκη Grand Prix μεταξύ Φραντσέσκο Μπαγκνάγια και Μαρκ Μάρκες. Πριν από δυόμισι χρόνια, τον Σεπτέμβριο του 2021, οι δυο τους μονομάχησαν για τη νίκη στο MotorLand Aragon . Εκείνη την εποχή, ο Bagnaia αγωνιζόταν στην πρώτη του σεζόν με την εργοστασιακή ομάδα της Ducati, ενώ ο Marquez ήταν σε Honda.

Ο Bagnaia επικράτησε στη μονομαχία της Aragon και πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στο MotoGP. Σε ποιο βαθμό μπορούν να συγκριθούν οι μονομαχίες Aragon 2021 και Jerez 2024; «Στην Αραγονία είχαμε συγκρίσιμο ρυθμό», σκέφτεται ο Bagnaia. “Πιστεύω ότι ήταν λίγο πιο δυνατός στους τελευταίους γύρους. Σήμερα συνέβη ότι ήμουν ακόμα λίγο μπροστά στους δύο τελευταίους γύρους.”

Και ο Marquez λέει, ενθυμούμενος την Aragon 2021: “Ήταν πολύ καιρό πριν. Από τότε, φυσικά έχει συνηθίσει πολύ περισσότερο σε αγώνες για τη νίκη από ό, τι είμαι εγώ. Για μένα σήμερα ήταν ο πρώτος πραγματικός αγώνας για μια νίκη σε έναν ξηρό αγώνα εδώ και δύο χρόνια».

i-sigklonistiki-monomachia-tis-chereth-bagnaia-enantion-marquez-apo-tin-optiki-gonia-ton-protagoniston

Bagnaia Marquez: Η Ducati λειτουργεί καλύτερα όταν οδηγεί μόνος: Ο Marquez είναι χαρούμενος

“Όπως είπα”, είπε ο Marquez, “το πιο σημαντικό πράγμα για μένα σήμερα ήταν ότι είχα τον ρυθμό. Και ακόμη και μετά τους πρώτους πέντε γύρους είχα την ταχύτητα να μπορώ να προλάβω και να προσπεράσω. Δυστυχώς, δεν μπορούσα στους δύο τελευταίους γύρους “Δεν τα παράτησα εντελώς λόγω της θερμοκρασίας των ελαστικών, αλλά ο κίνδυνος τρίτης συνεχόμενης πτώσης [μετά το Grand Prix στο Austin και το Sprint στη Jerez] ήταν πολύ μεγάλος για μένα.”

Και η Bagnaia; Σύμφωνα με τη δική του δήλωση, ο υπερασπιστής πρωταθλητής δεν σκέφτηκε να τερματίσει δεύτερος πίσω από τον Marquez την Κυριακή στη Χερέθ μετά την πτώση του Jorge Martin για να πάρει τουλάχιστον 20 πόντους για το Παγκόσμιο Κύπελλο: «Δεν είμαι από αυτούς που βρίσκονται σε μια κατάσταση όπως Είναι πολύ νωρίς [στη σεζόν] για να σκεφτώ έτσι από τη στιγμή που ο Χόρχε είχε τη συντριβή του, μπόρεσα να πιέσω καλύτερα και να σπρώξω τους χρόνους των γύρων».

Αυτό ακριβώς επιβεβαιώνει ο Marquez. Για αυτόν, η δεύτερη θέση από τη Jerez είναι η πρώτη του θέση στην πρώτη τριάδα σε Grand Prix από τότε που μεταπήδησε από Honda σε Ducati τον χειμώνα μετά από έντεκα χρόνια. Σε μια άμεση σύγκριση, ο έξι φορές παγκόσμιος πρωταθλητής MotoGP λέει: “Τα πήγαινα καλύτερα με τη Honda όταν είχα κάποιον ακριβώς μπροστά μου. Με αυτή τη μοτοσυκλέτα [Ducati], ωστόσο, τα πάω καλύτερα όταν οδηγώ μόνος. Ας δούμε πώς θα πάνε οι επόμενοι αγώνες».

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «MotoGP: Η συγκλονιστική μονομαχία Bagnaia εναντίον Marquez από την οπτική γωνία των πρωταγωνιστών», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!