MOTOGP

F1 MotoGP: Ο ιδιοκτήτης της F1 Liberty Media ετοιμάζεται να ολοκληρώσει την αγορά του MotoGP

F1 MotoGP: Η συμφωνία θα μπορούσε να ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες, έναντι ποσού περίπου 4 δισεκατομμυρίων ευρώ.

F1-motogp-liberty-media-formula1-agora
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

F1 MotoGP: Ο ιδιοκτήτης της Formula 1, Liberty Media, σκοπεύει να ολοκληρώσει την αγορά του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP έναντι ποσού περίπου 4 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η συμφωνία θα μπορούσε να ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες, ενόψει του τρίτου γύρου της σεζόν MotoGP 2024 στο Γκραν Πρι της Αμερικής στις 12-14 Απριλίου.

Η Autosport κατανοεί ότι στελέχη από τη Liberty και τη Dorna Sports, τον προωθητή των Παγκοσμίων Πρωταθλημάτων MotoGP, WorldSBK και MotoE, οριστικοποίησαν τη συμφωνία πριν από εβδομάδες.

Μάλιστα, πρόθεση και των δύο πλευρών ήταν να το επισημοποιήσουν πριν το πρώτο γκραν πρι της χρονιάς στο Κατάρ.

Εκείνη την περίοδο, ωστόσο, οι ανησυχίες για την παρέμβαση του οργάνου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ρυθμίζει την αγορά ανταγωνισμού πάγωσαν την κίνηση.

Ενώ η μία πλευρά υποστήριζε την πρόοδο, η άλλη προτίμησε να περιμένει τις εξελίξεις.

F1 MotoGP:  Οι Financial Times ανέφεραν το απόγευμα της Τετάρτης ότι η εξαγορά μπορεί να θεωρηθεί τελειωμένη, αν και η επιχειρηματική εφημερίδα επεσήμανε επίσης ότι θα ήταν πολύ περίεργο αν οι υπεύθυνοι για την εφαρμογή του νόμου περί ανταγωνισμών δεν ανέλυαν την υπόθεση.

Από αυτή την άποψη, αξίζει να σημειωθεί ότι η CVC Capital Partners, ένα επενδυτικό ταμείο με έδρα το Λουξεμβούργο, κατείχε και την F1 και το MotoGP στο παρελθόν, αλλά αναγκάστηκε να εκχωρήσει ένα το 2006 από τις ευρωπαϊκές αντιμονοπωλιακές αρχές – με το MotoGP να πωλείται.

F1 MotoGP: Ενώ η Liberty ήταν πάντα η προτιμώμενη προσφορά των στελεχών της Dorna, υπήρξαν επίσης κινήσεις τον τελευταίο καιρό από την Qatar Sports Investments, το κρατικό επενδυτικό ταμείο του Κατάρ και την TKO, τον όμιλο μέσων και ψυχαγωγίας που, μεταξύ άλλων, κατέχει τα δικαιώματα στο UFC Πρωτάθλημα.

Τον τελευταίο χρόνο, η πώληση της Dorna έγινε μια από τις προτεραιότητες της Bridgepoint και του καναδικού συνταξιοδοτικού ταμείου (CPPIB).

Η Bridgepoint, η οποία έγινε μέτοχος το 2006 -αγόρασε τις μετοχές της από την CVC- κατέχει περίπου το 40% των μετοχών, ενώ η CPPIB διαχειρίζεται το 38%.

Και οι δύο εταιρείες είναι δομημένες γύρω από την Global Racing LX2, μια εταιρεία του Λουξεμβούργου. Το υπόλοιπο (22%) μοιράζεται μεταξύ του Carmelo Ezpeleta, Διευθύνοντος Συμβούλου της Dorna, ο οποίος είναι υπεύθυνος των εργασιών από το 1992, και μιας μικρής ομάδας διευθυντών.

F1 MotoGP:  Το 2022, η Dorna Sports πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 474,8 εκατομμυρίων ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 33% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αν και το έτος έκλεισε με ζημία 7,8 εκατομμυρίων ευρώ, ως αποτέλεσμα των επιπτώσεων της πανδημίας.

Στις αρχές του 2022, η εταιρεία με έδρα τη Μαδρίτη αναχρηματοδότησε χρέος 975 εκατ. ευρώ, πόρος που της επέτρεψε να ενισχύσει τη ρευστότητά της και επίσης να διανείμει μερίσματα αξίας 390 εκατ. ευρώ στους μετόχους της.

Η αλλαγή του μοντέλου που εφάρμοσε η Liberty στη Formula 1 μετά την οριστικοποίηση της απόκτησής της το 2016 οδήγησε τη σειρά να εκτοξεύσει το επίπεδο δημοτικότητάς της σε επίπεδα που δεν είχαν ξαναδεί.

Η δυναμική του Drive to Survive, της σειράς ντοκιμαντέρ του Netflix που συνέπεσε χρονικά με την πανδημία, παγκοσμιοποίησε έναν αθλητικό διαγωνισμό που μέχρι τότε θεωρούνταν ακόμα μια θέση.

Ταυτόχρονα, η συνεχιζόμενη επέκταση του ημερολογίου των αγώνων – που ανέρχεται σε 24 το 2024 – έχει προκαλέσει τα κέρδη στα ύψη. Με την επιτυχία της εισόδου του στην F1, η Liberty θέλει τώρα να επαναλάβει αυτήν την επιτυχία με το MotoGP.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Exit mobile version