MOTOGP

Η σύνδεση μεταξύ των εργοστασιακών και των δορυφορικών MotoGP ομάδων

MotoGP ομάδων: Το grid του 2024 αποτελείται από πέντε εργοστασιακές ομάδες (Ducati, Aprilia, KTM, Yamaha και Honda) και έξι δορυφορικές ομάδες (Pramac, VR46, Gresini, Trackhouse, Tech3 και LCR).
Η σύνδεση μεταξύ των εργοστασιακών και των δορυφορικών MotoGP ομάδων

MotoGP ομάδων:  Σήμερα, ο δεσμός μεταξύ ενός κατασκευαστή και του πελάτη του έχει γίνει σημαντικό στοιχείο. Αυτή η συμφωνία μεταξύ δύο οντοτήτων έχει πλεονεκτήματα και για τις δύο.

Το grid του 2024 αποτελείται από πέντε εργοστασιακές ομάδες (Ducati, Aprilia, KTM, Yamaha και Honda) και έξι δορυφορικές ομάδες (Pramac, VR46, Gresini, Trackhouse, Tech3 και LCR). Κάθε κατασκευαστής, με εξαίρεση τη Yamaha, έχει τουλάχιστον μία ομάδα πελατών. Αυτή η ρύθμιση είναι σημαντική στη σύγχρονη εποχή του MotoGP.

Ομάδα εργοστασίων εναντίον ομάδας πελατών.  Τι είναι μια εργοστασιακή ομάδα;

Μια εργοστασιακή ομάδα ανήκει απευθείας σε έναν κατασκευαστή. Η τελευταία κατασκευάζει το πρωτότυπο (σασί και κινητήρα) που θα χρησιμοποιηθεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP και το οποίο θα μπορούσε να νοικιάσει σε ομάδες πελατών. Οι κατασκευαστές επενδύουν πολλά χρήματα στη συνεχή ανάπτυξη των μοτοσυκλετών. Για αυτό, ένας κατασκευαστής έχει το δικαίωμα να πραγματοποιήσει πολυάριθμες δοκιμές και έχει το δικαίωμα να εισάγει οδηγούς μπαλαντέρ κατά τη διάρκεια διαφορετικών Grand Prix.

Η ύπαρξη μιας εργοστασιακής ομάδας είναι σημαντική για έναν κατασκευαστή. Αυτό προσφέρει μεγάλες δυνατότητες μάρκετινγκ και ως εκ τούτου μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις και κατά συνέπεια τα έσοδα. Αλλά σε τεχνικό επίπεδο, ένας κατασκευαστής μπορεί επίσης να επωφεληθεί από την εργοστασιακή χρήση και, στην καλύτερη περίπτωση, να μεταφέρει νέες τεχνολογίες από πρωτότυπα MotoGP σε ποδήλατα δρόμου.

Τι είναι η ομάδα πελατών;

MotoGP ομάδων: Σε αντίθεση με μια εργοστασιακή ομάδα, μια ομάδα πελατών δεν ανήκει απευθείας σε έναν κατασκευαστή αλλά σε έναν ιδιώτη επενδυτή. Η ιδιωτική ομάδα νοικιάζει μοτοσυκλέτες από κατασκευαστή, είτε από το τρέχον έτος, όπως στην περίπτωση της Pramac με Ducati, LCR με Honda, Tech3 με KTM ή Trackhouse με την Aprilia του Miguel Oliveira, είτε την προηγούμενη χρονιά όπως έκαναν οι Gresini και VR46 με την Ducati και Στίβος για το ποδήλατο του Raúl Fernández.

Οι ομάδες πελατών επωφελούνται από πολλά πλεονεκτήματα. Το πρώτο αφορά τους πιλότους. Τα περισσότερα είναι σε σύμβαση απευθείας με τον κατασκευαστή. Ως αποτέλεσμα, οι οδηγοί δανείζονται στη δορυφορική ομάδα και οι κατασκευαστές συμμετέχουν στην πληρωμή μισθών και μπόνους. Επίσης, μπορούν να νοικιάσουν μοτοσυκλέτες σε περιορισμένη τιμή. Η τιμή είναι 2,2 εκατομμύρια ευρώ. Οι κατασκευαστές προσφέρουν επίσης ένα πακέτο που προσφέρει τις βελτιώσεις.

Ο σύνδεσμος μεταξύ μιας εργοστασιακής ομάδας και μιας ομάδας πελατών;

Τα τελευταία χρόνια, η σύνδεση μεταξύ ενός κατασκευαστή και μιας δορυφορικής ομάδας έχει γίνει σημαντική. Ο κύριος λόγος είναι η ανταλλαγή πληροφοριών. Όσο περισσότερα δεδομένα έχει ένας κατασκευαστής, τόσο περισσότερα μπορεί να αναπτύξει το ποδήλατό του και ακόμη περισσότερο εάν τα ποδήλατα αυτού του κατασκευαστή αγωνίζονται τακτικά για τη νίκη.

Αυτός ο σύνδεσμος επιτρέπει επίσης την τοποθέτηση προγραμμάτων οδήγησης, προσφέροντας την ίδια υποστήριξη με μια εργοστασιακή ομάδα. Αυτό επέτρεψε στον Jorge Martín να είναι ο διεκδικητής του τίτλου στη σεζόν του 2023 απέναντι στον εργοστασιακό αναβάτη της Ducati, Francesco Bagnaia. Αλλά αυτός ο τύπος σχέσης έχει τα όριά του. Ένας οδηγός από μια δορυφορική ομάδα εξακολουθεί να ψάχνει να γίνει οδηγός εργοστασίου στο εγγύς μέλλον.

motogp-i-sindesi-metaxi-ton-ergostasiakon-ke-ton-doriforikon-omadon

MotoGP ομάδων: Μεταξύ άλλων πλεονεκτημάτων, υπάρχει και η οικονομική πτυχή . Εάν ένας κατασκευαστής νοικιάσει τη μοτοσικλέτα του σε μια δορυφορική ομάδα για μέγιστο ποσό 2,2 εκατομμυρίων ευρώ, η Dorna τον ανταμείβει με ένα μπόνους ενός εκατομμυρίου ανά μοτοσυκλέτα. Στην περίπτωση της Yamaha που δεν διαθέτει δορυφορική ομάδα, ο κατασκευαστής λαμβάνει 500.000 ευρώ. Επίσης, η δορυφορική ομάδα λαμβάνει 7 εκατομμύρια ευρώ ανά σεζόν σε μπόνους από την Ντόρνα.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

 

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Η σύνδεση μεταξύ των εργοστασιακών και των δορυφορικών MotoGP ομάδων», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!