Πρέπει ο Toprak Razgatlioglu να μετακομίσει στο MotoGP πριν από το 2027;

Ήδη ηγείται της παγκόσμιας κατάταξης Superbike για την BMW, οπότε ο Toprak Razgatlioglu θα πρέπει να ακολουθήσει γρήγορα τις φιλοδοξίες του στο MotoGP;

prepi-o-toprak-razgatlioglu-na-metakomisi-sto-motogp-prin-apo-to-2027
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Το τέλειο σάρωμα νικών του Toprak Razgatlioglu στο Misano την Κυριακή τον έκανε τον πρώτο αναβάτη BMW που ηγείται της βαθμολογίας WorldSBK από το 2012.

Αλλά θα μπορούσε επίσης να επιταχύνει τις φιλοδοξίες του στο MotoGP ;

Νωρίτερα φέτος, ο Razgatlioglu αποκάλυψε : «Αν κερδίσω τον τίτλο Superbike, θα μπορούσα να τρέξω στο MotoGP το 2026 και δεν το αποκλείω».

Η BMW φημολογείται ότι σκέφτεται σοβαρά μια είσοδο στο MotoGP όταν οι τεχνικοί κανόνες αλλάξουν σε κινητήρες 850cc το 2027 και η κίνηση του Razgatlioglu μαζί τους θα ήταν ένα ονειρικό σενάριο.

Όμως, δεδομένης της τρέχουσας φόρμας του Toprak Razgatlioglu, ο παρουσιαστής του podcast του Crash.net MotoGP Jordan Moreland ρώτησε εάν ο Τούρκος αστέρας, ο οποίος δοκίμασε ένα Yamaha M1 με μικτά αποτελέσματα πέρυσι, μπορεί να θέλει να κάνει μια αλλαγή πριν από αυτό.

«Αυτό που έκανε το Σαββατοκύριακο, στο χλοοτάπητα της Ducati, ήταν πραγματικά ξεχωριστό – η κυριαρχία που είχε και ο τρόπος που προσαρμόστηκε στη BMW φέτος», δήλωσε ο ρεπόρτερ της Superbike, Robert Jones.

«Ναι, νομίζω ότι η BMW έκανε επιτέλους αυτά τα βήματα για να γίνει μια από τις κορυφαίες μοτοσυκλέτες. Αλλά οι άλλοι αναβάτες BMW ακόμα δεν μπορούν να πλησιάσουν αυτό που κάνει o Toprak Razgatlioglu.

«Ο Toprak Razgatlioglu έχει αναφερθεί στο γεγονός ότι ίσως έχει μια επιλογή στο συμβόλαιό του να πάει στο MotoGP [νωρίς] και αν κάποιος τον πλησιάσει, θα τον ακούσει.

«Αλλά νομίζω ότι δεδομένου του τι κάνει τώρα με τη BMW, θα μπορούσε να έχει άλλα τρία παγκόσμια πρωταθλήματα και στη συνέχεια να πάει με τη BMW στο MotoGP το 2027.

«Προφανώς, η ηλικία [27] έρχεται πάντα σε αυτό μέχρι το MotoGP. Αλλά ξέρουμε ότι έχει το ταλέντο. Νομίζω ότι το να μείνει εκεί που είναι αυτή τη στιγμή και μετά ελπίζω να μετακομίσει στο MotoGP με τη BMW, με μια ομάδα που γνωρίζει καλά, θα ήταν η τέλεια κατάσταση και για τα δύο μέρη».

Ο συντάκτης του MotoGP Pete McLaren πρόσθεσε: «Για μένα, υπάρχουν απόηχοι της πρώτης χρονιάς του Rossi στη Yamaha, κάποιος που ανεβάζει μια μοτοσυκλέτα που δεν είναι η καλύτερη και είναι αμέσως ανταγωνιστικός σε αυτήν.

«Θα ήταν πολύ κρίμα αν δεν πήγαινε στο MotoGP. Ο Rob’s εξήγησε τη σύνδεση της BMW, αλλά αν κέρδιζε τον τίτλο για τη BMW φέτος και ξαφνικά αποφάσισε να πάει κατευθείαν στο MotoGP, πού θα μπορούσε να πάει;

«Η κορυφαία θέση του Jorge Martin στην Pramac Ducati είναι αυτή τη στιγμή ελεύθερη, αλλά πιθανότατα όχι για πολύ περισσότερο και ο Kenan Sofuoglu έχει ξεκαθαρίσει ότι η Toprak θα χρειαζόταν ένα εργοστασιακό κάθισμα MotoGP ούτως ή άλλως.

«Λοιπόν, κοιτάτε ομάδες όπως η Repsol Honda… Από τη σκοπιά της Honda, αν είχατε πιθανότητες να αποκτήσετε τον Toprak, σίγουρα θα τον αποκτούσατε!

«Ο Τοπράκ όχι μόνο έχει το ταλέντο, αλλά έχει δείξει ότι έχει την ικανότητα και το κίνητρο να κάνει ένα ποδήλατο με χαμηλές επιδόσεις. Και δεν φοβάται να αναλάβει ένα δύσκολο έργο, ειδικά αν έρθει με τον εξαιρετικό αρχηγό του πληρώματος Phil Marron.

«Αν είσαι η Honda, θα ήταν ο τύπος των ονείρων νομίζω, αν φύγει ο Μιρ. Κάποιος που θα μπει πεινασμένος και θα το δει σχεδόν σαν ένα λευκό φύλλο χαρτιού.

«Έχουν ήδη τον Luca Marini, ο οποίος είναι ο έμπειρος, αναλυτικός τύπος, ο οποίος μπορεί να δώσει σχόλια στους μηχανικούς σχετικά με το τι κάνει η Honda διαφορετικά σε σύγκριση με τη Ducati κ.λπ. Οπότε γιατί να μην υπάρχει ένας άλλος τύπος που απλώς θα κάνει τα ρόδα το?

«Όπως λέει ο Rob, η αναμονή και η μετακίνηση με τη BMW στο μέλλον θα ήταν ίσως το καλύτερο. Αλλά αν ο Toprak κερδίσει το πρωτάθλημα Superbike για αυτούς αμέσως, για να προσθέσει στον τίτλο του στη Yamaha του 2021, χρειάζεται να προσπαθήσει να τον κερδίσει ξανά και ξανά ή πρέπει να πάει στο MotoGP «νωρίς»;

«Είναι μια ενδιαφέρουσα ερώτηση… Το συμβόλαιο του Marini λήγει στο τέλος του 2025, οπότε ακόμα κι αν ο Toprak παραμείνει στο WorldSBK τον επόμενο χρόνο, η Honda μπορεί να είναι η μόνη εργοστασιακή ομάδα MotoGP με ελεύθερη θέση για το 2026».

«Από την οπτική γωνία της Honda γιατί όχι;» πρόσθεσε ο Τζόουνς. «Και αν ο Τοπράκ πήγαινε στη Honda, νομίζω ότι το να μην έχει προηγούμενη εμπειρία στο MotoGP θα μπορούσε να λειτουργήσει προς όφελός του. Δεν είναι σαν να έρχεται από μια υπέροχη μοτοσυκλέτα MotoGP στη χειρότερη μοτοσυκλέτα στο grid.

«Αλλά αν η BMW ήθελε να συνδεθεί ξανά με την Toprak για ένα έργο MotoGP το 2027, μια ανταγωνιστική δορυφορική βόλτα σε μέρος όπως το Pramac μπορεί να είναι μια καλή επιλογή για ένα ή δύο χρόνια. Απλά πρέπει να πείσεις τον Κενάν!».

«Για μένα, η Honda θα ήταν ρίσκο για την επόμενη χρονιά», είπε ο Moreland. «Είστε στο μέτωπο του WorldSBK τώρα. Είσαι το πρόσωπο της BMW. Κερδίζεις. Μετά σου δίνουν τη Honda, δεν έχεις καθόλου χρόνο τηλεόρασης, πρέπει να πιέσεις τον εαυτό σου σωματικά γιατί γνωρίζουμε ότι η Honda είναι ένα απόλυτο θηρίο για οδήγηση. Θέλει να σε πετάξει με κάθε ευκαιρία. Είναι πραγματικός κίνδυνος για μένα.

«Πιστεύω επίσης ότι του αρέσει το περιβάλλον στο WorldSBK. Είναι πιο χαλαρό και το ημερολόγιο είναι μικρότερο, με μεγαλύτερα κενά στο μεταξύ όπου μπορεί να πάει σπίτι και να κάνει κάθε λογής διασκεδαστικά πράγματα όπως βλέπουμε στο Instagram.

Θα ήθελα λοιπόν να τον δω να μείνει μερικά χρόνια ακόμα στο World Superbike.

Η McLaren πρόσθεσε: «Ένα άλλο πράγμα που ίσως αξίζει να αναφερθεί είναι ότι επειδή η Honda έχει τώρα παραχωρήσεις, θα μπορούσαν να προσφέρουν πολλές ιδιωτικές δοκιμές για να προσαρμοστούν σε μια μοτοσυκλέτα MotoGP, κάτι που οι ευρωπαϊκές μάρκες δεν μπορούν επί του παρόντος.

«Αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει τον Τοπράκ αν ήθελε να το συναντήσει πριν από το 2027, αλλά αυτή τη στιγμή είναι όλα «αν και αλλά».

Ο Moreland κατέληξε: «Όλοι μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι ο Toprak είναι ένας απόλυτος ήρωας στο World Superbike. Είναι ταμείο. Νομίζω ότι η BMW έχει κερδίσει χρυσό και ας δούμε αν θα είναι μαζί στο MotoGP στο μέλλον.”

Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power

Exit mobile version