Hamilton Goat: Ο Λιούις Χάμιλτον αποκάλυψε τα «λάθη» που θέλει να αποφύγει όταν αποσυρθεί από τη Formula 1, μετά από συνομιλίες με «μεγάλους» του αθλητισμού.
Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής παραδέχτηκε πρόσφατα ότι σκέφτηκε να αποσυρθεί αφού έχασε τον παγκόσμιο τίτλο στο Γκραν Πρι του Άμπου Ντάμπι το 2021.
Από τότε, ο Χάμιλτον δεν είχε την καλύτερη τύχη , με την ομάδα του στη Mercedes να μένει πίσω από τους αντιπάλους τους μετά τις αλλαγές στον κανονισμό του 2022.
Ωστόσο, η αποχώρηση δεν θα μπορούσε να είναι πιο μακριά από το μυαλό του μετά την ανακοίνωση ότι θα οδηγήσει για τη Ferrari το 2025 .
- Χωρίς συναισθηματισμούς ο κορυφαίος οδηγός της F1 στην ιστορία του αθλήματος
- Marquez MotoGP : Πίεση και φιλοδοξία στην ομάδα της Gresini MotoGP ίδια με την εργοστασιακή Honda
- F1 Grand Prix Japan: Ο Max Verstappen κέρδισε τα πάντα στη Suzuka
Hamilton Goat : Ο Χάμιλτον συζητά την απόσυρσή του με μεγάλους αθλητές θρύλους
Παράλληλα με την κατάκτηση επτά παγκόσμιων τίτλων στη F1, ο Χάμιλτον είναι γνωστός για τις αναζητήσεις του εκτός του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Ασχολήθηκε με τη μόδα σε όλη την καριέρα του και θα είναι παραγωγός/πρωταγωνιστής στην επερχόμενη ταινία F1 του Brad Pitt .
Η επιθυμία του Χάμιλτον να ανακαλύψει πάθη εκτός του μηχανοκίνητου αθλητισμού προέκυψε από συζητήσεις με συνταξιούχους αστέρες του αθλητισμού, συμπεριλαμβανομένων των Σερένα Γουίλιαμς , Μάικλ Τζόρνταν και Μπόρις Μπέκερ.
«Μιλώντας με σπουδαίους που έχω γνωρίσει στην πορεία, που έχουν συνταξιοδοτηθεί – ή κάποιους που είναι ακόμα ανταγωνιστικοί – και ο φόβος για το τι θα ακολουθήσει, η έλλειψη προετοιμασίας για το επόμενο», είπε σε συνέντευξή του στο GQ .
«Πολλοί από αυτούς είπαν: «Σταμάτησα πολύ νωρίς». Ή: ‘Έμεινε πάρα πολύ.’ «Όταν τελείωσε, δεν είχα τίποτα προγραμματισμένο». «Ολόκληρος ο κόσμος μου κατέρρευσε γιατί όλη μου η ζωή ήταν για αυτό το άθλημα».
«Μερικοί από αυτούς ήταν σαν: «Δεν σχεδίασα και ήταν λίγο μπέρδεμα γιατί πραγματικά χάθηκα μετά».
«Υπήρχε μια τέτοια τρύπα. Τέτοιο κενό. Και δεν είχα ιδέα πώς θα το γεμίσω. Και βιάστηκα τόσο πολύ στην αρχή να προσπαθήσω να το γεμίσω που το γεμίζεις με λάθος πράγματα.
«Και κάνεις μερικά λάθη. Και μετά τελικά βρίσκεις το δρόμο σου ». Μερικοί άνθρωποι χρειάστηκαν περισσότερο χρόνο. Κάποιοι χρειάστηκαν πιο σύντομο χρονικό διάστημα.
«Αλλά μόλις έβαλε το μυαλό μου να σκεφτώ: Εντάξει, όταν σταματήσω, πώς να το αποφύγω; Και έτσι άρχισα στα σοβαρά να ψάχνω να βρω άλλα πράγματα με τα οποία ήμουν παθιασμένος».
Hamilton Goat: Προετοιμασία για τη μετά θάνατον ζωή
Συχνά στις ενδιάμεσες στιγμές των 18 σεζόν του στη Formula 1, ο Lewis Hamilton βρέθηκε σε δωμάτια με θρύλους. Μερικοί από άλλες εξωτικές βιομηχανίες: ταινίες, μουσική, μόδα – όλους τους κόσμους με τους οποίους ο Hamilton ένιωσε αυξανόμενη συγγένεια ενώ έγινε ο πιο νικητής οδηγός F1 στην ιστορία. Και πολλά από άλλα μεγάλα αθλήματα. Αυτό που είχε παρατηρήσει ήταν ότι τελικά, ειδικά με αυτούς τους ηλικιωμένους αθλητές ακριβώς στην άλλη πλευρά της συνταξιοδότησης, η συζήτηση θα περιφερόταν γύρω από το θέμα της προετοιμασίας για τη μετά θάνατον ζωή.
Όχι θάνατος, ακριβώς. Αλλά η ζωή μετά τον αθλητισμό. «Είχα μιλήσει με τόσους πολλούς καταπληκτικούς αθλητές, από τον Μπόρις Μπέκερ μέχρι τη Σερένα Γουίλιαμς, ακόμα και με τον Μάικλ Τζόρνταν», λέει ο Χάμιλτον, τώρα 39 ετών. «Μιλώντας με σπουδαίους που έχω γνωρίσει στην πορεία, που έχουν συνταξιοδοτηθεί —ή με κάποιους που είναι ακόμα ανταγωνιστικοί— και ο φόβος για το τι θα ακολουθήσει, η έλλειψη προετοιμασίας για το επόμενο. Πολλοί από αυτούς είπαν: «Σταμάτησα πολύ νωρίς». Ή: ‘Έμεινε πάρα πολύ.’ «Όταν τελείωσε, δεν είχα τίποτα προγραμματισμένο». «Ολόκληρος ο κόσμος μου κατέρρευσε γιατί όλη μου η ζωή ήταν για αυτό το άθλημα». ”
«Μερικοί από αυτούς ήταν σαν: «Δεν σχεδίασα και ήταν λίγο μπέρδεμα γιατί πραγματικά χάθηκα μετά. Υπήρχε μια τέτοια τρύπα. Τέτοιο κενό. Και δεν είχα ιδέα πώς θα το γεμίσω. Και βιάστηκα τόσο πολύ στην αρχή να προσπαθήσω να το γεμίσω που το γεμίζεις με λάθος πράγμα. Και κάνεις μερικά λάθη. Και μετά τελικά βρίσκεις το δρόμο σου ». Μερικοί άνθρωποι χρειάστηκαν περισσότερο χρόνο. Κάποιοι χρειάστηκαν πιο σύντομο χρονικό διάστημα. Αλλά μόλις μου έβαλε το μυαλό να σκεφτώ: Εντάξει, όταν σταματήσω, πώς να το αποφύγω; Και έτσι άρχισα στα σοβαρά να βρω άλλα πράγματα με τα οποία ήμουν παθιασμένος».
Hamilton Goat: Ο Χάμιλτον, του οποίου οι γονείς χώρισαν όταν ήταν μικρός και άρχισε να αγωνίζεται στα οκτώ του, πέρασε το πρώτο μισό της ζωής του ωθούμενος από ένα πράγμα: «Όντας το μόνο μαύρο παιδί στην πίστα, που αγωνιζόταν στο σχολείο, πραγματικά πάντα το μεγάλο μου κίνητρο ήταν η αποδοχή —«Αν κερδίσω τον αγώνα, θα λάβω αυτή την αποδοχή σε αυτόν τον κόσμο». Αυτή η μοναχική πρόθεση, για ένα παιδί της εργατικής τάξης που μεγάλωσε σε ένα δημοτικό κτήμα βόρεια του Λονδίνου, τον οδήγησε σε ασύλληπτα ύψη στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Τα επτά ατομικά του παγκόσμια πρωταθλήματα στη F1 τον συνδέουν με τον Michael Schumacher. Οι οκτώ ομαδικοί του τίτλοι, με τη Mercedes, και οι 103 νίκες του στα Grand Prix τον έβαλαν στην κατηγορία του ενός. Αλλά μόλις αργότερα ο Χάμιλτον ένιωσε άνετα να κατευθύνει το κομμάτι του εαυτού του που είχε καταπνίξει ενώ ακολουθούσε αγώνες πλήρους απασχόλησης προς άλλους δημιουργικούς χώρους. Επιδιώξεις που, αντί να μειώνουν την αγωνιστική του καριέρα, θα μπορούσαν πραγματικά να βελτιώσουν την απόδοσή του στην πίστα, να τον οδηγήσουν πιο σκόπιμα στο δεύτερο μισό της ζωής του και τελικά να ζωντανέψουν την ψυχή του.
Hamilton Goat: «Όταν μπήκα για πρώτη φορά στη Formula 1», λέει, «ήταν ξύπνημα, τρένο, αγώνες-αγώνες-αγώνες–αγώνες, τίποτα άλλο. Δεν υπάρχει χώρος για τίποτα άλλο. Αλλά αυτό που συνειδητοποίησα είναι ότι το να δουλεύεις συνεχώς δεν σου φέρνει ευτυχία και πρέπει να βρεις μια ισορροπία στη ζωή. Και ανακάλυψα ότι ήμουν πραγματικά πολύ δυστυχισμένος». Η στερέωση ήταν ισοπεδωτική. «Έλειπαν τόσα πολλά, είχα τόσα άλλα για μένα. Και ήταν τρελό, γιατί ήμουν σαν: Είμαι στη Formula 1, έφτασα το όνειρό μου και είμαι εκεί που πάντα ήθελα να είμαι, είμαι στην κορυφή, παλεύω για το πρωτάθλημα. Αλλά απλά δεν ήμουν — δεν ήταν ευχάριστο».
Εκείνη την περίοδο, άρχισε να βγαίνει με κάποιον στο Λος Άντζελες και εκτέθηκε για πρώτη φορά σε δημιουργικούς ανθρώπους σε δημιουργικές βιομηχανίες. “Είναι σχεδόν σαν να βρίσκεσαι σε μια σφαίρα χιονιού – αυτός είναι ο κόσμος των αγώνων”, λέει. «Και υπάρχουν πολλά περισσότερα έξω από αυτό που απλά δεν έχετε χρόνο να εξερευνήσετε. Νομίζω ότι αν πηγαίνεις σε ένα γραφείο κάθε μέρα και κάνεις την ίδια διαδικασία κάθε μέρα, τελικά απλά βγαίνεις με ζώνη. Πρέπει να βρεις κάτι άλλο που μπορεί να σε ηρεμήσει, να διατηρήσει το μυαλό σου».
Εκείνα τα ταξίδια στο Λος Άντζελες φύτεψαν τους σπόρους για ό,τι άλλο θα μπορούσε να είναι δυνατό, και οδήγησαν σε ένα νέο κύμα αυτοέκφρασης και δημιουργικού πειραματισμού—μέσω, πρώτα, των μαλλιών, των τατουάζ και των κοσμημάτων του. στη συνέχεια μέσω της μουσικής, της μόδας και της δημιουργίας ταινιών. Για την επόμενη δεκαετία, ο Hamilton πίεζε σταθερά ενάντια στις προκαταλήψεις σχετικά με το πώς ένας οδηγός αγώνων μπορεί να παρουσιάσει τον εαυτό του και τι άλλο θα μπορούσε να κάνει ένας οδηγός αγώνων ενώ ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο για μια παγκόσμια σειρά αγώνων.
Hamilton Goat: «Το μυαλό μου κινείται πάντα», λέει, καθισμένος απέναντί μου στο Λονδίνο. «Έχω πραγματικά, πολύ ζωντανά όνειρα, πρέπει να ξυπνήσω και να τα γράψω. Θα έχω οράματα για κάτι που σχεδιάζω. Ή μερικές φορές είναι μουσική. Μερικές φορές έχω ένα τραγούδι να παίζει στο μυαλό μου. Θα σηκωθώ και θα πάω κάτω, θα το παίξω στο πιάνο, θα το ηχογραφήσω και θα γίνει μέρος του κάτι που κάνω». Ο Χάμιλτον ζει για τα στρατόπεδα σύνθεσης τραγουδιών που στήνει τουλάχιστον μια-δυο φορές το χρόνο κατά τις καλοκαιρινές και χειμερινές διακοπές του, όταν συγκεντρώνει μια ομάδα παραγωγών και τραγουδοποιών για να τον βοηθήσει να συγκεντρώσει τα πολλά δείγματα, τα νήματα και τους στίχους που συλλέγει. καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν. Μόλις επέστρεψε από το ένα όταν συναντηθούμε τον Φεβρουάριο, και τον άφησε στα ύψη. «Η μουσική με κρατάει ζωντανό», λέει. Στα χρόνια που πέρασαν από εκείνα τα σπουδαία ταξίδια στο Λος Άντζελες, ο Χάμιλτον έγινε το πιο εξέχον μέλος του αθλήματος του, ίσως ακόμη και ο πιο εξέχων αθλητής σε οποιοδήποτε άθλημα, που μπερδεύει τόσο πολύ και αυτό σοβαρά με τόσα πολλά περιθώρια στις δημιουργικές βιομηχανίες.
Hamilton Goat: Η ιδέα να εντρυφήσει ο Χάμιλτον τα ενδιαφέροντά του δεν ήταν πάντα ευπρόσδεκτη. «Καθώς εξερευνούσα τη δημιουργικότητά μου και επίσης πώς να εκφράζομαι», λέει, «βίωσα πολλές αντιδράσεις στα μέσα ενημέρωσης». Σχολιαστές που αμφισβήτησαν τους «περισπασμούς» του Χάμιλτον εκτός πίστας. «Οι άνθρωποι απλώς με κρίνουν: «Δεν συμπεριφέρεται έτσι ένας οδηγός αγώνων». “Δεν είναι αυτό που κάνει ένας οδηγός αγώνων.” Η άνοδος του Hamilton συνέπεσε με μια στιγμή που το άθλημα ωρίμαζε παγκοσμίως και τα εταιρικά χρήματα πλημμύριζαν στη F1. Ως αποτέλεσμα, οι τραχύτερες άκρες του αθλήματος λειάνθηκαν και οι αγωνιστές που αψηφούσαν τον θάνατο των προηγούμενων εποχών αντικαταστάθηκαν από μια ομάδα ασφαλών χαρακτήρων που έδειχναν περιορισμένη προσωπικότητα εκτός πίστας.
«Πραγματικά αισθάνομαι για μερικούς από τους οδηγούς λίγο πριν από εμάς, στις αρχές της δεκαετίας του 2000», λέει ο Hamilton. «Υπήρχαν σαφώς περισσότερα για αυτούς, αλλά δεν μπόρεσαν να το δείξουν αυτό. Αλλά αν κοιτάξετε τον κόσμο μας τώρα, υπάρχουν οδηγοί που εκφράζονται διαφορετικά».
«Σιγά σιγά, χρειάστηκε να δουλέψω υπερωρίες για να έχω καλύτερη απόδοση», λέει, προκειμένου να αλλάξω τη νοοτροπία των ανθρώπων.
Το κίνητρο για τον Χάμιλτον να συνεχίσει να προωθεί το άθλημά του σε αυτό το μέτωπο είναι διπλό: Ναι, να συνεχίσει να σπάει τις συχνά συντηρητικές, συμβατικές προσδοκίες της F1. Αλλά και να προετοιμαστεί για το δεύτερο μισό της δικής του καριέρας. «Πέρασα από αυτή τη φάση της κατανόησης ότι δεν μπορώ να αγωνίζομαι για πάντα», λέει, ωθώντας τον να καλλιεργήσει αυτά τα άλλα πάθη. “Επειδή όταν σταματήσω, θα αφήσω το μικρόφωνο και θα είμαι χαρούμενος.”
«Το δύσκολο είναι ότι θέλω να κάνω τα πάντα», λέει γελώντας. «Είμαι πολύ φιλόδοξος. Αλλά καταλαβαίνω ότι δεν μπορείς – στην πραγματικότητα, το παίρνω πίσω γιατί δεν πιστεύω στη λέξη δεν μπορώ. Για να είσαι κύριος σε κάτι, χρειάζονται 10.000 ώρες. Προφανώς, το έχω κάνει αυτό στους αγώνες. Δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για να κατακτήσετε όλα αυτά τα διαφορετικά πράγματα».
Λοιπόν, ποιο είναι αυτό που θα πάρει τη θέση του αγώνα; Ρωτάω.
«Λοιπόν», λέει. «Νομίζω ότι θα είναι ταινία και μόδα».
Hamilton Goat: Ταινία Λιούις
Ανάμεσα στα πιο σημαντικά από τα τρέχοντα παράλληλα έργα του Χάμιλτον είναι η μεγάλη ταινία του Χόλιγουντ που είναι παραγωγός, μαζί με τον Μπραντ Πιτ και την ομάδα που έκανε το Top Gun: Maverick, συμπεριλαμβανομένου του σκηνοθέτη Joseph Kosinski και του παραγωγού Jerry Bruckheimer. Υπόσχεται να είναι τουλάχιστον η πιο αναμενόμενη αγωνιστική ταινία στην ιστορία. στην καλύτερη περίπτωση, η πιο αυθεντική ταινία αγώνων που προκαλεί αδρεναλίνη.
Ο Χάμιλτον λέει ότι ήταν, όπως πολλοί, ένας δαίμονας του κινηματογράφου μεγαλώνοντας – και μεγάλο μέρος του χρόνου του στη Φόρμουλα 1 έχει χαρακτηριστεί από σουρεαλιστικές ευκαιρίες να γνωρίσει τους ανθρώπους που συνδέονται μαζί τους. Αυτή η ιστορία του Χόλιγουντ, λέει, ξεκινά, όπως κάνουν πολλές από τις καλύτερες ιστορίες του Χόλιγουντ, με τον Τομ Κρουζ. Ο Κρουζ, λάτρης των αγώνων πριν ακόμα από το Days of Thunder, έφτασε απροσδόκητα στον Χάμιλτον πριν από περίπου μια δεκαετία για να τον προσκαλέσει στα γυρίσματα της ταινίας του 2014, Edge of Tomorrow. «Ο βοηθός μου με φώναξε: «Ο Τομ Κρουζ σε προσκάλεσε στο σετ». Μου έλεγα: «Πυροβολήστε, ναι;» Ακύρωση ό,τι έχω!». Μετά από εκείνη την ημέρα στα γυρίσματα στην Αγγλία, ο Χάμιλτον και ο Κρουζ έχτισαν μια φιλία που συνίστατο, εν μέρει, από ενθαρρυντικά μηνύματα από τον Κρουζ πριν και μετά τους αγώνες. «Εγώ και η ομάδα θέλουμε να σας ευχηθούμε καλή τύχη με τον αγώνα»—κάτι τέτοιο», λέει ο Hamilton.
Ένα βράδυ, στο δείπνο, ο Hamilton έδειξε στον Cruise το ρολόι του που είχε ένα λογότυπο Top Gun στο πίσω μέρος. «Είπα, «φίλε, αν κάνεις ποτέ το Top Gun 2 …»—για το οποίο δεν είχε ειπωθεί, δεν υπήρχε ακόμη ιστορία—«Θα γίνω ακόμη και θυρωρός—απλώς άσε με να είμαι σε αυτό». Όταν εμφανίστηκε η πραγματικότητα του Top Gun: Maverick , ο Κρουζ έφερε τον Χάμιλτον σε επαφή με τον Κοσίνσκι, ο οποίος πρόσφερε στον Χάμιλτον ένα ρόλο ως ένας από τους πιλότους της ταινίας. Αλλά ήταν στη μέση της κούρσας για τον τίτλο του 2018, κάνοντας μια δική του κυνομαχία με τον Sebastian Vettel της Ferrari. Τα γυρίσματα θα χρειάζονταν μερικές εβδομάδες στα γυρίσματα τους τελευταίους μήνες της σεζόν. Παρά το γεγονός ότι οι οδηγοί σημείωσαν αξιοθαύμαστη πρόοδο για να εξερευνήσουν κατάλληλα τα πάθη τους εκτός πίστας, ακόμη και ο Χάμιλτον έχει τα όριά του. «Πρώτον, δεν είχα καν μάθημα υποκριτικής», λέει. «Και δεν θέλω να είμαι αυτός που απογοητεύει αυτή την ταινία. Και μετά δεύτερον, απλά δεν είχα τον χρόνο να αφιερώσω σε αυτό. Θυμάμαι ότι έπρεπε να το πω στον Τζο και στον Τομ—και μου ράγισε την καρδιά. Και μετά το μετάνιωσα, φυσικά, όταν μου έδειξαν την ταινία και είναι: Θα μπορούσα να ήμουν εγώ! » Βογάζει και γελάει. «Ω, Θεέ μου, είμαι ακόμα…»
Hamilton Goat: Και έτσι μερικά χρόνια αργότερα, παρά τη χαμένη ευκαιρία, ο Χάμιλτον βρέθηκε σε ένα Zoom, κοιτάζοντας μια οθόνη με τους Kosinski και Bruckheimer, οι οποίοι του ζητούσαν να εμπλακεί σε μια πραγματική, μεγάλου προϋπολογισμού ταινία Formula 1. Ο Χάμιλτον είδε αμέσως τις πιθανές παγίδες. «Το θέμα μου ήταν: Παιδιά, αυτή η ταινία πρέπει να είναι τόσο αυθεντική. Υπάρχουν δύο διαφορετικές ομάδες θαυμαστών που έχουμε—όπως οι παλιοί πρωτότυποι, που από τη μέρα που γεννιούνται ακούγοντας τη μουσική Grand Prix κάθε Σαββατοκύριακο και παρακολουθούν με τις οικογένειές τους, μέχρι τη νέα γενιά που μόλις το έμαθε σήμερα μέσω του Netflix». Ο Χάμιλτον υπέγραψε με επιτακτική ανάγκη να κάνει την ταινία να λειτουργήσει και για τους δύο. «Ένιωσα ότι η δουλειά μου ήταν να προσπαθήσω να τηλεφωνήσω στον BS. ‘Αυτό δεν θα συνέβαινε ποτέ.’Έτσι θα ήταν.’ «Έτσι θα μπορούσε να συμβεί». Απλώς δίνοντάς τους συμβουλές για το τι είναι πραγματικά ο αγώνας και τι, ως λάτρης των αγώνων, θα ήταν ελκυστικό και τι όχι».
Οι κάμερες κινούνταν στην παραγωγή στο Βρετανικό Γκραν Πρι της περασμένης σεζόν, όπου οι σκηνοθέτες γύρισαν ζωντανά αγώνες μπροστά σε πλήθος 150.000 και πλέον στο διάσημο Silverstone Circuit. Μία από τις πιο cool εμπειρίες μέχρι στιγμής, λέει ο Χάμιλτον, ήταν «να βρίσκομαι στο Silverstone και μόλις ανακάλυψα ότι ο Μπραντ είναι πραγματικά ένας δρομέας στην καρδιά. Έχει πραγματικά τις ικανότητες, τις δεξιότητες».
Από πού προέρχεται;
«Νομίζω ότι πάντα του άρεσαν τα ποδήλατα. Και έτσι έχει παρακολουθήσει πολλούς αγώνες αυτοκινήτου. Όταν ήμουν μικρός, δούλευα σε σχολή οδηγών. Για να βοηθήσω να πληρώσω τους λογαριασμούς μου, απλώς πηγαίνω σε αυτούς τους αγώνες και άλλα. Οι εταιρείες θα έρχονταν με 70 άτομα. Και βρίσκονται στη λάθος πλευρά του δρόμου—βρίσκονται στην εσωτερική γραμμή οδηγώντας προς την κορυφή μιας στροφής. Απλά καμία γνώση. Ο Μπραντ ήξερε σε ποιο μέρος της πίστας έπρεπε να είναι».
Hamilton Goat: Αυτή η κατανόηση του αγωνιστικού σκάφους της Formula 1, λοιπόν, έβαλε ηθοποιούς όπως ο Pitt και ο Cruise σε μια σπάνια κατηγορία Αμερικανών. Ο Χάμιλτον είχε δει από κοντά την άγνοια εδώ και χρόνια. Πέρασε το πρώτο μισό της καριέρας του ερχόμενος στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά σοκαρισμένος επειδή έπρεπε απλώς να «εκπαιδεύει συνεχώς τους ανθρώπους». Εδώ ήταν αυτή η ήπειρος των μαζικών οπαδών των σπορ που είχαν κατά κάποιο τρόπο ανοσία σε οτιδήποτε είχε κάνει τον Χάμιλτον να τρελαίνεται για τη F1 όλη του τη ζωή: «Πώς κανείς δεν έχει το σφάλμα σαν εμένα; Πώς τους λείπει;»
Μίλησα με τον Χάμιλτον μια φορά στο παρελθόν, στα τέλη του 2011, και τον ρώτησα ποια ήταν πραγματικά μια ανοιχτή ερώτηση από τότε: Τι θα χρειαζόταν για να μολύνει τον Αμερικανό φίλαθλο; Ήξερε. Θα ήταν μια ταινία που θα το έκανε. «Θα ήθελα πολύ να ακούσω οποιαδήποτε ιδέα», μου είπε τότε, απευθύνοντας ένα ανοιχτό κάλεσμα σε σεναριογράφους. Το Drive to Survive του Netflix απέδειξε ότι υπήρχε κάτι στη θεωρία του Χάμιλτον – ότι αν μπορούσατε μόνο να αυξήσετε την ταχύτητα και το δράμα σε μια κομψή ιστορία, το κοινό θα μπορούσε να κολλήσει στο πραγματικό πράγμα. Η ακόμα άτιτλη ταινία Pitt-Kosinski —θα μπορούσαν να κάνουν χειρότερα από το Top Gun: Formula 1 —θα πρέπει να είναι η απόλυτη δοκιμαστική περίπτωση.
Hamilton Goat: Κάποια στιγμή, ο Χάμιλτον και εγώ συζητάμε για τις αγωνιστικές ταινίες μεγάλου μήκους που έχουν προηγηθεί. Grand Prix (1966), Le Mans (1971), Ford v Ferrari (2019), Rush (2013) και συνέχεια. Τον ρωτάω αν συμβαδίζει με νέες καταχωρήσεις—ποιες δουλεύουν και ποιες είναι πολύ μακριά από τον χάρτη. «Τα παρακολουθώ όλα», λέει. Εν μέρει επειδή είναι θαυμαστής. Εν μέρει επειδή αυτός και η νέα εταιρεία παραγωγής του, η Dawn Apollo Films, πρέπει να προσέχουν. «Αλλά ένα πράγμα που νομίζω ότι θα μάθετε για μένα είναι ότι δεν μου αρέσει—ζούμε σε έναν τόσο επικριτικό κόσμο και έχοντας δει πώς, για όλα, η οικοδόμηση και η δημιουργία κάτι από την αρχή απαιτεί τόσο πολύ χρόνο και δέσμευση. πολλοί άνθρωποι—οπότε ποτέ δεν μου αρέσει να είμαι κάποιος που θα σκυλάξει κάτι».
Ακόμη. Ferrari;
«Μου άρεσε», λέει. Ενθαρρυντικά νέα για τους οπαδούς της Ferrari, στους οποίους τα σάλια έτρεχαν μετά την ανακοίνωση σοκ του Χάμιλτον ότι θα μετακομίσει στην ομάδα τους στην αρχή της σεζόν του 2025. «Ένα, γιατί η Ferrari είναι Ferrari. Και οραματίζονται όταν φτάσουν στο εργοστάσιο, βλέποντας λίγη από την ιστορία. Οι αγώνες τότε ήταν τρελοί. Τα αυτοκίνητα ήταν τόσο επικίνδυνα. Θα μπορούσα να το κοιτάξω και να πω ότι αυτό θα μπορούσε να γίνει καλύτερα; Φυσικά. Η αποτύπωση των αγώνων είναι πραγματικά πολύ δύσκολη και δεν νομίζω ότι κάποιος κατάφερε να την αποτυπώσει με τρόπο που να φέρει την αδρεναλίνη που έχετε ως οδηγός αγώνων. Αλλά νομίζω ότι είναι ένα από τα καλύτερα που έχουν κάνει. Αν κοιτάξετε τις παλιές ταινίες, με τον McQueen, τη μεγάλη κάμερα στο κράνος και τον τύπο ξαπλωμένο στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου για να απαθανατίσει τη λήψη;» Γελάει. «Θα πρέπει να δείτε μερικές από τις κάμερες που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο Τζο. Είναι οραματιστής».
Είστε στο σημείο να σκεφτείτε: Πρέπει να πετάξουμε αυτές τις άλλες αγωνιστικές ταινίες από το νερό;
«Δεν νιώθω ανταγωνιστικός με αυτές τις ταινίες», λέει. «Αλλά υποθέτω ότι πιθανότατα θα είμαστε».
Hamilton Goat: Μόδα Λιούις
Πριν από τις ταινίες, υπήρχαν ρούχα. Το 2007, ο Hamilton παρακολούθησε την πρώτη του επίδειξη μόδας. «Προέρχομαι από έναν κόσμο αγώνων όπου εγώ και ο μπαμπάς μου ήμασταν πραγματικά οι μόνοι έγχρωμοι άνθρωποι», λέει. «Και μετά, όταν πήγα στον κόσμο της μόδας, ήταν τόσο ανάμεικτος, τόσο διαφορετικός. Το αγάπησα.” Ο Χάμιλτον είχε ήδη περάσει τα χρόνια του ανερχόμενος στο άθλημα, έχοντας να απαντήσει για επιφανειακές διαφορές από άλλους οδηγούς – τις πλεξούδες του, τα τατουάζ του, τα κοσμήματά του και μετά τα ρούχα του. Κάθε πρόσθετο επίπεδο διαφοροποίησης έφερνε τεράστια προσοχή και απαιτούσε τεράστια προσπάθεια και ενέργεια, κάνοντας τους ανθρώπους να πιστέψουν ότι αυτά τα πράγματα δεν επηρέαζαν την απόδοσή του ή δεν προκαλούσαν κακό στο άθλημα. Ο έλεγχος βρήκε έναν νέο στόχο όταν άρχισε να συνεργάζεται με τον Tommy Hilfiger.
Ο Hilfiger, ο οποίος είχε ασχοληθεί με τη Formula 1 για δεκαετίες, κάλεσε τον Hamilton να σχεδιάσει πέντε συλλογές για την ομώνυμη μάρκα Hilfiger μεταξύ 2018 και 2020. «Έχω σχεδόν σαν εμπειρία πρακτικής άσκησης, όταν συνεργάστηκα με αυτούς τους σχεδιαστές, στο παρασκήνιο», λέει ο Hamilton . «Πρέπει να είμαι πολύ πρακτικός, δεσμευμένος. Και μετά πήγαινα σε αγώνες και ήμουν πραγματικά ελεύθερος».
Για να γιορτάσει την πρώτη του συλλογή, το 2018, ο Hamilton πέταξε σε ένα πάρτι στη Νέα Υόρκη πριν από ένα Grand Prix στη Σιγκαπούρη. «Δεν είναι πραγματικά καλή προετοιμασία για ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο», παραδέχεται ο Hamilton. «Οπότε πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός σε αυτό. Η αφήγηση ήταν: «Ω, δεν είναι συγκεντρωμένος». Αλλά δεν ήμουν έξω για πάρτι αργά ή έπινα έτσι. Έφτασα στη Σιγκαπούρη και έκανα έναν από τους καλύτερους γύρους που έχω παραδώσει ποτέ. Και μετά από αυτό, όλοι ήταν σαν, Ω, μπορεί να το κάνει αυτό. Ακόμη και ο Νίκι» — ο Νίκι Λάουντα, ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 1975, του 1977 και του 1984, ο οποίος συνεργάστηκε στενά με τον Χάμιλτον και τον επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Τότο Βολφ — «θα έλεγε στον Τοτό: «Δεν μπορείς να αφήσεις τον Λιούις να το κάνει αυτό! Αυτό δεν το κάνει ένας οδηγός αγώνων!». ”
Hamilton Goat: Στην εποχή του Lauda, προτείνω χαριτολογώντας, οι οδηγοί αγώνων έπιναν και κάπνιζαν όλη τη νύχτα πριν εμφανιστούν στην πίστα το πρωί.
Ο Χάμιλτον γελάει. “Ναι ακριβώς. Αλλά τελικά τον έβαλα να το δει: Α, ίσως μπορεί να κάνει και αυτά τα πράγματα. ”
Τα τελευταία χρόνια, το ενδιαφέρον του Χάμιλτον για τη μόδα έχει εξελιχθεί: Δεν θέλει απλώς να φοράει ρούχα ή να τα σχεδιάζει, μου λέει, αλλά να επηρεάζει τη βιομηχανία με πιο φιλόδοξους τρόπους. Ο Χάμιλτον έχει προωθήσει πρωτοβουλίες ποικιλομορφίας στη Formula 1, τη Mercedes και όχι μόνο – προσπάθειες που στοχεύουν στην εξάλειψη της ομοιογένειας στους χώρους που κατοικεί. Τώρα, σκέφτεται τρόπους για να ασκήσει αυτό το είδος επιρροής —και, ναι, χρηματοδότηση— για να βοηθήσει ανεξάρτητες μάρκες μόδας που θαυμάζει.
«Πιστεύω ότι είναι να δουλέψουμε πραγματικά πάνω στην ιδέα: Πρέπει πραγματικά να κατεβάσουμε τον ανελκυστήρα», λέει. «Υπάρχουν τόσες πολλές απίστευτες νέες ανερχόμενες επωνυμίες που σε κάποιο στάδιο θα τις έτρωγαν οι μεγάλοι οργανισμοί. Και θα χάσουν ένα μεγάλο ποσοστό της εταιρείας που έχουν ξεκινήσει, και συχνά έτσι πάει. Νομίζω ότι είναι να πάρεις μια θέση στο τραπέζι — δεν είναι εύκολο. Μπαίνοντας στο δωμάτιο με τον [Bernard] Arnault και συζητώντας».
Εχεις δοκιμασει? Ρωτάω.
«Α, δεν είμαι ακόμα στο δωμάτιο, αλλά πιστεύω ότι μπορώ».
Απλώς για να διαλέξω ένα που σας έχω δει να υποστηρίζετε, λέω, κοιτάζω μια επωνυμία όπως η Wales Bonner (από τη διάσημη 33χρονη σχεδιάστρια Grace Wales Bonner) που έχει σχεδόν τόσο ξεκάθαρο όραμα όσο οποιαδήποτε εταιρεία μόδας για το τι είναι —φρέσκες αντιλήψεις για το μαύρο στυλ και τη σύγχρονη βρετανικότητα—και όμως παραμένει ταπεινά ανεξάρτητο. Σκέφτεστε να εμπλακείτε οικονομικά με επιχειρήσεις τέτοιας κλίμακας;
«Έχω πάει στο στούντιο της Γκρέις», λέει, «και είναι συναρπαστικό να της μιλάς για το πόσο δύσκολο είναι για εκείνη. Ανεβάζει αυτές τις υπέροχες παραστάσεις, είναι εξαιρετικά δημιουργική, είναι πολύ σκόπιμη με τη δουλειά που κάνει. Υπάρχουν όμως ευκαιρίες που απλώς δεν της έχουν παρουσιαστεί και ξέρω ότι υπάρχουν τόσες πολλές από αυτές τις νέες μάρκες που χρειάζονται κατά κάποιο τρόπο περισσότερη χρηματοδότηση, κατά κάποιο τρόπο χρειάζονται περισσότερη υποστήριξη, βοήθεια με την υποδομή, την οποία οι μεγάλες μάρκες έχουν προφανώς τρελή υποδομή. Το οποίο όταν το αποκτήσετε, ξέρετε, κινδυνεύουν απλώς να πουλήσουν ένα κομμάτι από αυτό σε κάποιον για να παραμείνουν ζωντανοί. Οπότε προσπαθώ να καταλάβω πώς ταιριάζουμε σε αυτή την εικόνα».
«Ειλικρινά, ένα από τα όνειρά μου είναι ότι σκέφτηκα να δημιουργήσω το δικό μου διαφορετικό LVMH», λέει. «Όπως, δεν ξέρω αν ζούμε σε μια εποχή όπου αυτό είναι πραγματικά δυνατό. Αλλά αυτό είναι κάτι που σκέφτομαι».
Πράξη Ι: Νίκησε τον Σουμάχερ
Πράξη II: Νίκησε τον Arnault
Hamilton Goat: Μια μόνο από αυτές τις ιδέες που σημειώνεται στη μέση της νύχτας και δουλεύεται, προτείνω.
Hamilton Goat: «Ναι», λέει. «Έχουμε την ευκαιρία να σηκώσουμε πραγματικά τους ανθρώπους και να τους αφήσουμε να μπουν στο jet stream. Σκέφτομαι το LVMH και, φυσικά, λατρεύω τον Pharrell. Ήταν, από τότε που ήμουν παιδί, μόνο μουσικά και δημιουργικά, κάποιος που πραγματικά φιλοδοξώ να γίνω. Και ήμουν πραγματικά διχασμένος, έχοντας πλέον βρεθεί στο χώρο, σχετικά με την απόφαση που πήρε η LVMH.» Να τον κάνει δηλαδή ανδρικό δημιουργικό διευθυντή της Louis Vuitton. Γιατί, ουάου, έκανε τη δουλειά με τη Chanel, Billionaire Boys Club, του αξίζει 100 τοις εκατό. Τότε σκέφτομαι κάποιον σαν την Γκρέις. Ή Martine Rose θα ήταν δροσερή. Βάλτε μια γυναίκα στην εξουσία σε αυτή τη θέση. Επειδή πολλές γυναίκες δεν έχουν αυτές τις ευκαιρίες μέσα στον κλάδο. Νομίζω ότι θα ήταν μια κίνηση μπαλαρίσματος. Αλλά—μου αρέσει αυτό που κάνει ο Pharrell».
Hamilton Goat: F1 Lewis
Η αρχή του 2024, λέει ο Χάμιλτον, είναι «ίσως η πιο συναρπαστική στιγμή στη ζωή μου». Σε μεγάλο βαθμό γιατί είναι η πρώτη φορά που μπόρεσε να σκεφτεί τα επόμενα δύο χρόνια μαζί. «Δεν ξεκίνησα ποτέ μια χρονιά ενθουσιασμένος για τη χρονιά που ακολουθεί», λέει. Η ζωή του έχει μετρηθεί σε εποχές. Μια ομάδα. Ενα αμάξι. Μία σειρά. Ένα καλοκαιρινό διάλειμμα για να στριμώξει σε όλα τα στρατόπεδα ταξιδιών και τραγουδιών και άλλα ενδιαφέροντα. «Οι άνθρωποι με ρωτούν συνέχεια: Πού βλέπεις τον εαυτό σου σε πέντε χρόνια; Και ποτέ δεν μπόρεσα να κοιτάξω τόσο μπροστά. Αλλά τώρα βρίσκομαι σε ένα μέρος όπου μπορώ να χαρτογραφήσω λίγο πιο μπροστά. Υπάρχουν μερικά πολύ ωραία πράγματα που θα συμβούν τα επόμενα δύο χρόνια». Εννοεί: «Μερικά πραγματικά διασκεδαστικά έργα με τη μόδα που θα έρθουν στο φως στο τέλος της χρονιάς, προφανώς η ταινία και ελπίζουμε να ακολουθήσει ένα ντοκιμαντέρ».
Κάνει μια παύση και εγώ χαμογελάω. Ναι? Τίποτα άλλο;
Ο Χάμιλτον σόκαρε τον κόσμο των αγώνων λίγες εβδομάδες πριν από τη συζήτησή μας, ανακοινώνοντας ότι θα άφηνε την μακροχρόνια ομάδα του, τη Mercedes, για τον πιο διάσημο αντίπαλο της, τη Ferrari, στην αρχή της σεζόν του 2025. Θα αγωνιζόταν, λοιπόν, όλο το 2024 με την ομάδα με την οποία ήταν ουσιαστικά παντρεμένος και κέρδισε ό,τι έπρεπε να κερδίσει για πάνω από μια δεκαετία—όλα ενώ είχε την επόμενη σχέση, προετοιμασμένη και έτοιμη για την επόμενη μέρα το διαζύγιο. Κάτι που τον αναγκάζει να κρατά ταυτόχρονα στο κεφάλι του και φέτος και του χρόνου — μια σπάνια κατάσταση παιχνιδιού για έναν οδηγό.
«Η εστίασή μου είναι: Πώς θα κάνω την καλύτερη χρονιά που είχε ποτέ αυτή η ομάδα, μετά από όλα τα υπέροχα χρόνια που είχαμε;» αυτος λεει. «Είναι το πώς αλληλεπιδράς με τους ανθρώπους γύρω σου. Ποιοι έχουν λάβει τα νέα, μερικοί από αυτούς πολύ καλά, άλλοι λιγότερο. Πώς τους οδηγείς σε αυτό το ταξίδι και φεύγεις μαζί;»
Hamilton Goat: Πριν προχωρήσει, λέει, πρέπει να βρει πώς να βεβαιωθεί ότι η δουλειά που έχει κάνει στη Mercedes για πρωτοβουλίες διαφορετικότητας θα συνεχίσει να ζει χωρίς να το πιέζει. Είναι μια σκέψη που θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε πολλές από τις αλλαγές που ο Χάμιλτον βοήθησε να διευκολυνθούν στο άθλημα: Τι συμβαίνει όταν ο Lewis δεν είναι πλέον στην πρώτη θέση της ομάδας αμφισβητώντας το status quo; Κάποια στιγμή, τον ρωτάω: Ποιο είναι αυτό που εκπλήσσεσαι περισσότερο που δεν εξελίχθηκε περισσότερο κατά τη διάρκεια της θητείας σου στην F1; «Χρειαζόμαστε ακόμα περισσότερες γυναίκες στο άθλημα. Και να παλέψουμε για να βεβαιωθούμε ότι υπάρχουν ολοένα και περισσότερες γυναίκες να βγουν μπροστά, με γνώμονα τις νέες γυναίκες και τα κορίτσια να μπορούν να δουν ότι αυτό είναι ένα μέρος για γυναίκες».
Το 2024, λέει, «Προπονούμαι πιο σκληρά από όσο έχω προπονηθεί ποτέ. Νιώθω ότι είμαι πιο προετοιμασμένος σωματικά. Έτσι, είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος για το παρόν, γνωρίζοντας ότι τίποτα δεν υπόσχεται πέρα από αυτό», λέει. “Αλλά τότε είναι επίσης η σύλληψη, έχω όλες αυτές τις ιδέες για πράγματα που θέλω να κάνω πέρα, στην επόμενη φάση.”
Hamilton Goat: «Ειλικρινά», συνεχίζει, «έχω εκδηλώσει όλα όσα ήθελα ποτέ να κάνω. Το κάνω κάθε χρόνο. Δουλεύοντας με τον Tommy. Κερδίζοντας ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα. Σπάζοντας ρεκόρ. Και έτσι είχα κάποια άλλα σχέδια για το μέλλον».
Εκδηλώσατε την κίνηση της Ferrari; Ρωτάω.
«Ναι», λέει. «Νομίζω ότι ίσως πιο ασυνείδητο εκδηλώνεται από την πρώιμη περίοδο της ζωής μου. Αλλά ήταν πάντα εκεί για μένα. Προς το παρόν, όμως, θα σηκώσω τη Mercedes όσο πιο ψηλά μπορώ φέτος».
«Ο τρόπος που υπάρχω», συνεχίζει, «δεν το βλέπω όπως στην έξοδο. Η δέσμευσή μου στην ομάδα είναι ακριβώς η ίδια με τα προηγούμενα χρόνια: θέλω να σκοτώσω κάθε άλλη ομάδα. Θέλουμε να τους νικήσουμε. Η προσέγγισή μου παραμένει η ίδια, μέχρι το τέλος. Και δεν μπορώ να αφήσω το μυαλό μου να αποσπαστεί από αυτό που ακολουθεί. Δεν μπορείτε πραγματικά να το αξιοποιήσετε μέχρι το επόμενο έτος».
Αυτή η τελευταία σεζόν στη Mercedes έρχεται σε μια άνευ προηγουμένου έκταση για τον Hamilton, ο οποίος δεν έχει κερδίσει έναν αγώνα τις τελευταίες δύο σεζόν. Η Mercedes κατασκεύασε ένα αυτοκίνητο σε δύο διαδοχικές σεζόν που έχει δυσκολευτεί. Η Red Bull και ο Max Verstappen έχουν κυριαρχήσει. Ο Χάμιλτον δεν θα το έκανε ακόμα αν δεν πίστευε ότι θα μπορούσε να αγωνιστεί για ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα, λέει, αλλά συζητάμε αν το τέλος της σεζόν του 2021 φαινόταν ως σημείο καμπής για αυτόν στην καριέρα του. Ο τίτλος εκείνη τη χρονιά αποφασίστηκε στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, τον τελευταίο γύρο της σεζόν, τα κυριολεκτικά τελευταία λεπτά της σεζόν. Μετά από μια σουρεαλιστική, αυτοσχεδιαστική απόφαση από τον διευθυντή του αγώνα, ο Χάμιλτον και ο Βερστάπεν απολύθηκαν για να διευθετήσουν τον τίτλο σε ένα τελικό σπριντ. Αλλά με το μονοθέσιο του Verstappen σε σαφώς πλεονεκτική κατάσταση (είχε φρέσκα λάστιχα), η μοίρα του Hamilton ήταν σφραγισμένη πριν το Go.
Σας έκλεψαν; Τον ρωτάω.
«Με έκλεψαν; Προφανώς. Εννοώ, ξέρεις την ιστορία. Αλλά νομίζω ότι αυτό που ήταν πραγματικά όμορφο εκείνη τη στιγμή, που το αφαιρώ, ήταν ο πατέρας μου που ήταν μαζί μου. Και είχαμε περάσει από αυτό το τεράστιο τρενάκι της ζωής μαζί, σκαμπανεβάσματα. Και τη μέρα που πόνεσε περισσότερο, ήταν εκεί, και ο τρόπος που με μεγάλωσε ήταν να στέκομαι πάντα όρθιος, να έχεις το κεφάλι ψηλά. Και προφανώς πήγα να συγχαρώ τον Μαξ, και χωρίς να συνειδητοποιήσω τον αντίκτυπο που θα είχε αυτό, αλλά επίσης είχα συνειδητοποιήσει ότι, όπως, ένας mini-me παρακολουθεί. Αυτή είναι η καθοριστική στιγμή της ζωής μου. Και νομίζω ότι ήταν πραγματικά. Το ενιωσα . Δεν ήξερα πώς θα γίνει αντιληπτό. Δεν το είχα οραματιστεί. Αλλά σίγουρα το είχα συνειδητοποιήσει: Αυτά τα επόμενα 50 μέτρα που περπατάω είναι όπου πέφτω στο έδαφος και πεθάνω — ή σηκώνομαι».
Τον ρωτάω αν προσηλώνει σε αυτόν τον αγώνα.
«Αν δω ένα κλιπ του, το νιώθω ακόμα», λέει. «Αλλά είμαι ήσυχος με αυτό».
Hamilton Goat: Και η κερδοφορία που ακολούθησε;
«Οι θαυμαστές μου ήταν πραγματικά ride-or-die. Στην αρχή δεν μπορούσα να το καταλάβω: ‘Παιδιά, αλλά δεν κερδίζω τίποτα!’ Αλλά έχω συνειδητοποιήσει ότι δεν είναι εύκολο να σχετίζεσαι με κάποιον που τελειώνει πάντα πρώτος. Είναι εμπνευσμένο. Αλλά δεν υπάρχει…» Δεν έχει υπάρξει ποτέ ιστορία επιστροφής μέχρι τώρα.
Είναι ένα καλό μάθημα από το πλάι του στις ταινίες. Ο κόσμος λατρεύει μια ιστορία επιστροφής.
Ο Daniel Riley είναι ο παγκόσμιος διευθυντής ανάπτυξης περιεχομένου της GQ .
Μια εκδοχή αυτής της ιστορίας εμφανίστηκε αρχικά στο τεύχος Απριλίου/Μαΐου 2024 του GQ με τίτλο “Lewis Hamilton Is Changing Lanes”
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα: