WRC

Η ιστορία του μοναδικού θριάμβου του Airikkala στο WRC

Airikkala WRC : Ο Pentti Airikkala δεν είχε τερματίσει ποτέ στο βάθρο σε 14 προσπάθειες πριν από τη νίκη του το 1989 RAC Rally
Η ιστορία του μοναδικού θριάμβου του Airikkala στο WRC

Airikkala WRC : ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ, Η ΣΤΙΓΜΗ ΤΟΥ ΦΙΝΛΑΝΔΟΥ ΕΦΤΑΣΕ ΤΕΛΙΚΑ

Αυτή υποτίθεται ότι ήταν μια εικόνα ενός Mitsubishi Starion στο Διεθνές Ράλι του Καρτέλ του 1988. Ή ένα Opel Manta 400, ίδια ξύλα ένα χρόνο νωρίτερα. Είτε έτσι είτε αλλιώς, ήταν ένα σουτ του Pentti Airikkala που κέρδισε το πρώτο παιχνίδι των Βρετανών.

Τότε το βρήκα αυτό και δεν μπόρεσα να αντισταθώ στο να εστιάσω στη μοναδική νίκη του Φινλανδού στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Αυτό είναι το 1989. Μετά από ένα χρόνο αγώνων – και νίκης – ο Colin McRae για τον τίτλο του βρετανικού γκρουπ Ν, ανταμείφθηκε με μια οδήγηση σε ένα εργοστασιακό Ralliart Mitsubishi Galant VR-4.

Airikkala WRC :Το πεδίο για τον τελευταίο γύρο της σειράς ήταν πιο λεπτό από το αναμενόμενο, με τους Miki Biasion και Lancia να έχουν πάρει εδώ και καιρό τους τίτλους. Υπήρχε, ωστόσο, ακόμα άφθονη ποιότητα που προσφέρεται με τους Juha Kankkunen, Carlos Sainz και Kenneth Eriksson όλα τα λειτουργικά Toyotas, ένα στήριγμα Mazda 323 για τον Hannu Mikkola και τον Timo Salonen και μετά, φυσικά, ήταν ο συμπαίκτης του Airikkala, Ari Vatanen. . Εάν επρόκειτο να κερδίσει ένας Galant με σημαία Φινλανδίας, τα λογικά στοιχήματα ήταν πιθανότατα στον παγκόσμιο πρωταθλητή του 1981 και όχι στον συμπατριώτη του που είχε προσπαθήσει και απέτυχε να κερδίσει έναν γύρο WRC τα προηγούμενα 15 χρόνια.

Ο Airikkala επέζησε από τις σκηνές του Μίκυ Μάους της Κυριακής γύρω από τα εντυπωσιακά σπίτια των Βρετανικών Μίντλαντς. Μετακόμισε από την πέμπτη στην τέταρτη θέση μια μέρα στην Ουαλία και στη συνέχεια ήταν δεύτερος ενάμιση λεπτό κάτω από τον Sainz μετά τον Κίλντερ. Δύο μέρες έμειναν. Σίγουρα ο Ισπανός θα μπορούσε να φέρει αυτό το σπίτι;

Airikkala WRC

Airikkala WRC : Ο Airikkala δεν είχε τερματίσει ποτέ στο βάθρο σε 14 προσπάθειες πριν από τη νίκη του το 1989 RAC Rally (Rally GB)

Σκωτία και Airikkala βρήκαν λίγη ταχύτητα, κερδίζοντας όλα τα στάδια εκτός από ένα που πήρε ένα λεπτό από τον ηγέτη. Το RAC παρέμεινε ένα τυφλό ράλι εκείνη τη χρονιά, αλλά ο χρόνος του Pentti στο βρετανικό πρωτάθλημα τον είχε σαφώς εξυπηρετήσει καλά.

Σε ένα ρεβάνς μέσω του Γιορκσάιρ, ο Airikkala συνέχισε να πιέζει, αλλά με 25 δευτερόλεπτα στο χέρι και μόλις τρία στάδια για να τρέξει, ο Sainz φαινόταν να έχει τον έλεγχο. Με οκτώ μίλια από το Dalby να απομένουν, ο άξονας άξονα στο Celica GT4 του έσπασε. Έπεσε κοντά στα δύο λεπτά και το όνειρο του Airikkala ήταν πραγματικό.

Λίγες ώρες αργότερα και αυτός και ο Ronan McNamee κύλησαν στο Nottingham ως νικητές του παγκόσμιου πρωταθλήματος με μια υπέροχη ιστορία να πουν.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Η ιστορία του μοναδικού θριάμβου του Airikkala στο WRC», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!