Το WRC αποκαλύπτει τις μεγάλες του αλλαγές για το 2025 και το 2026
Αλλαγές WRC: Oι σεζόν 2025 και 2026 υπόσχονται να είναι η αρχή νέων μεγάλων αλλαγών στο WRC, τόσο σε αθλητικό όσο και σε τεχνικό επίπεδο.Αλλαγές WRC: Δύο μήνες μετά την ανακοίνωση της νέας βαθμολογικής κλίμακας για την τρέχουσα σεζόν, το WRC συνεχίζει να εργάζεται σκληρά για να σώσει ένα πρωτάθλημα σε πτώση. Εάν το 2024 δεν υπάρχουν άλλες σημαντικές αλλαγές, οι σεζόν 2025 και 2026 υπόσχονται να είναι η αρχή νέων μεγάλων αλλαγών στο WRC, τόσο σε αθλητικό όσο και σε τεχνικό επίπεδο.
Δύο χρόνια μετά την εισαγωγή του αμφιλεγόμενου Rally1 σε ένα πρωτάθλημα που έχει σταματήσει, η FIA και ο υποστηρικτής του WRC εργάζονται σκληρά για να επαναφέρουν το πρωτάθλημα σε τροχιά. Μετά την εισαγωγή μιας νέας βαθμολογικής κλίμακας για την ενίσχυση των ράλι, ανακοινώθηκαν επιτέλους οι μεγάλες αλλαγές που θα εφαρμοστούν για το 2025 και το 2026. Αθλητικές και τεχνικές αλλαγές, καλώς ή κακώς.
Αθλητικό σχέδιο: νέες μορφές και περισσότερες ελευθερίες για τους διοργανωτές
Περισσότερες ελευθερίες για τους διοργανωτές ράλι κατά τον καθορισμό της διαδρομής των εκδηλώσεων. Δυνατότητα επιλογής ημέρας έναρξης των ράλι και πιθανές διαφοροποιήσεις στην απόσταση των ετάπ. Υποχρέωση τερματισμού συγκέντρωσης την Κυριακή με Power Stage.
- 22th Motor Festival The Real Game 23-25 Μαρτίου 2024 στο εκθεσιακό κέντρο MEC Παιανίας
- O Superman Φάνης Λαμπρόπουλος θα παρουσιάσει τους εκθέτες του 22ου Motor Festival
- Άνοιξαν οι συμμετοχές για το 22nd Motor Festival στο MEC Παιανίας – Κάτοψη
- Motor Festival: Το μεγαλύτερο πάρκο αδρεναλίνης ζωντανεύει στις 23-25 Μαρτίου στο MEC Παιανίας
Αλλαγές WRC: Δυνατότητα συμπερίληψης μικρότερων ράλι σε “μορφή σπριντ” ή μεγαλύτερης διάρκειας ράλι σε μορφή “αντοχής” στο ημερολόγιο επιπλέον των εκδηλώσεων που υπάρχουν ήδη και χρησιμοποιούν την τρέχουσα μορφή. Η απόσταση των χρονομετρημένων χιλιομέτρων γενικά αμετάβλητη και οι δοκιμές στις τρεις επιφάνειες: άσφαλτος, χώμα και χιόνι.
Περιορισμός του εργατικού δυναμικού σε μια ομάδα που εισάγει τρία αυτοκίνητα προκειμένου να μειωθεί το κόστος.
Οργάνωση πάρκων εξυπηρέτησης αναθεωρημένη με νέο μοντέλο για μείωση κόστους και logistics. Αλλαγές που θα φέρουν επίσης μεγαλύτερη ευελιξία στις ομάδες καθώς και στους διοργανωτές ράλι.
Μείωση των αποστάσεων σύνδεσης για διευκόλυνση του έργου των διοργανωτών και δυνατότητα για τις ομάδες να οργανώσουν κινητή βοήθεια φέρνοντας έναν ορισμένο αριθμό ανταλλακτικών.
Τεχνικό σχέδιο: μείωση κόστους και εξαφάνιση του υβριδικού
Διατήρηση της κατηγορίας Rally1 ως κύριας κατηγορίας του WRC το 2025 και 2026 αλλά αναθεώρηση της τελευταίας για μείωση του κόστους. Εξαφάνιση της υβριδικής μονάδας για εξοικονόμηση βάρους και μείωση του κόστους των αυτοκινήτων. Η άρση ορισμένων περιορισμών και η μείωση της αεροδυναμικής.
Καμία αλλαγή στην κατηγορία Rally2 σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Οι συμμετέχοντες στο Rally2 στο WRC θα έχουν την ευκαιρία να εγκαταστήσουν ένα “WRC kit” που θα περιλαμβάνει μια φαρδύτερη φλάντζα, μια φαρδύτερη εξάτμιση, ένα προαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων με paddle καθώς και ένα ευρύτερο πίσω φτερό, προκειμένου να μειωθεί η διαφορά απόδοσης μεταξύ Rally1 και Rally2.
Αλλαγές WRC: Εισαγωγή νέων κανονισμών Rally1 το 2026, εμπνευσμένοι από τους ισχύοντες κανονισμούς. Αυτοί οι νέοι κανονισμοί θα μπορούν να ανταγωνιστούν μαζί με αυτοκίνητα από τους προηγούμενους κανονισμούς Rally1 κατά τη διάρκεια της σεζόν 2026. Αυτοί οι νέοι κανονισμοί θα χρησιμοποιούν ένα κοινό στοιχείο ασφαλείας για τη μείωση του κόστους και της πολυπλοκότητας, που θα επιτρέψει στους κατασκευαστές και τους δέκτες να αναπτύξουν τη δική τους γάστρα, με βάση την κατηγορία Μοντέλα της σειράς B και C, συμπαγή SUV και πρωτότυπα αυτοκίνητα.
Η ισχύς του κινητήρα στοχεύει στους 330 ίππους με παρακολούθηση απόδοσης κινητήρα για όλες τις ομάδες. Εισήχθη ανώτατο όριο προϋπολογισμού για κινητήρες και κιβώτιο ταχυτήτων και περιορισμός της τεχνολογίας σε αντίστοιχο Rally2. Η αεροδυναμική απόδοση θα περιοριστεί και θα εισαχθεί ένα μέγιστο όριο ταχύτητας για τη μείωση του κόστους ανάπτυξης του αυτοκινήτου.
Αλλαγές WRC: Το κόστος κάθε αυτοκινήτου θα περιοριστεί στα 400.000 € και οι ομάδες πρέπει να μπορούν να διαθέσουν τα αυτοκίνητά τους προς πώληση αμέσως μετά το parc ferme κάθε γύρου WRC.
Ίδρυση ηλεκτρικής κατηγορίας με το τμήμα τεχνικής ανάπτυξης της FIA, αποστολή της οποίας θα είναι η θέσπιση βιώσιμων κανονισμών για το μέλλον του WRC και χρησιμοποιήσιμοι από την κατηγορία Rally1.
Πολλές αλλαγές λοιπόν έρχονται για το WRC που ετοιμάζεται να ζήσει μια επανάσταση όπως δεν είχε βιώσει εδώ και πολύ καιρό. Το σύνθημα για τα επόμενα χρόνια είναι λοιπόν η μείωση του κόστους και της πολυπλοκότητας, στα αυτοκίνητα αλλά και στη διοργάνωση εκδηλώσεων. Ο στόχος ? Σηκώστε ξανά το WRC στα πόδια του επιτρέποντας σε όλους να αγωνίζονται ακόμη και χωρίς να έχουν τα μέσα μιας ομάδας όπως η Toyota. Με αυτές τις αλλαγές, το WRC επιδιώκει επίσης να προσελκύσει νέους κατασκευαστές σε ένα πρωτάθλημα στο οποίο λείπει πολύ ο ανταγωνισμός και η ποικιλομορφία σε αυτά που συμμετέχουν στην κορυφαία κατηγορία.
Εάν ορισμένες αλλαγές, ιδιαίτερα σε αθλητικό επίπεδο, θα διχάσουν ορισμένους, πρέπει να αναγνωριστεί ότι οι ομάδες της FIA και ο υποστηρικτής του WRC εργάζονται σκληρά για να επαναφέρουν το πρωτάθλημα σε τροχιά. Από εδώ και πέρα, μόνο ο χρόνος θα μας δείξει εάν αυτές οι αλλαγές είναι επωφελείς ή αν θα συνεχίσουν να υπονομεύουν το WRC.
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:
- Χίλιος Αναστάσιος μέσα στις 10 πιο σημαντικές προσωπικότητες της Ελληνικής Ναυτιλίας
- Παπαλεξανδράκης Piaggio Vespa Aprilia Gillera στο Motor Festival
- H Nissan Χαλκιάς στο 22o Motor Festival
- Δήμος Παιανίας: Το 22ο Motor Festival υπό την αιγίδα του δήμου Παιανίας