Το Ελληνικό Hypercar Chaos «Ultracar Cosmogony» που έχει σπάσει όλα τα ρεκόρ σε σχόλια, συζητήσεις και ατελείωτα σενάρια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Tο Chaos έχει προκαλέσει παγκοσμίως όλους τους λάτρεις της αυτοκίνησης με το πολύ αναμενόμενο ντεμπούτο του, των 3.000 ίππων που θα σπάσει όλα τα ρεκόρ και την υπερτίμηση των 6,4 έως 14,4εκατομμύριων δολαρίων. Πάμε να δούμε τους λόγους που έχει προκαλέσει Χάος το Ultracar CHAOS του Σπύρου Πανόπουλου.
Ας ξεκινήσουμε με μια μικρή παρουσίαση, χρονική αναδρομη… Το Chaos της SP Automotive θα προσπαθήσει να σημειώσει νέο ρεκόρ γύρου για το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στο Nurburgring. Η ελληνική startup SP Automotive έκανε μερικούς αρκετά τολμηρούς ισχυρισμούς με το επερχόμενο πρώτο της μοντέλο που ονομάζεται Chaos , το οποίο υποτίθεται ότι θα παρουσιαζόταν στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2020 με μερικούς τρελούς ισχυρισμούς απόδοσης. Όμως, όπως όλοι γνωρίζουμε, η παράσταση ακυρώθηκε λόγω της πανδημίας και μετά από ένα διάλειμμα από κάθε είδους δημόσιες ανακοινώσεις, ο ιδρυτής Σπύρος Πανόπουλος αποφάσισε ότι ήρθε η ώρα για το Chaos Ultracar να κάνει το επίσημο ντεμπούτο του, το οποίο ήταν πλέον προγραμματισμένο για τη Δευτέρα, 1 Νοεμβρίο 2021.
Ο Σπύρος Πανόπουλος περιέγραψε στο CarScoops ως «το πρώτο ultracar στον πλανήτη» έχοντας ήδη εξασφαλίσει την πρώτη τους παραγγελία με την πρώτη παράδοση προγραμματισμένη το 2022. Αποκάλυψε επίσης ότι το Chaos θα είναι νόμιμο στο δρόμο, με τιμή από περίπου 5,5 εκατομμύρια ευρώ (6,4 εκατομμύρια δολάρια) για τη βασική έκδοση 2.000 ίππων, έως και 12,4 εκατομμύρια ευρώ (14,4 εκατομμύρια δολάρια) για το μοντέλο πλήρους προδιαγραφής 3.000 ίππων. Η εταιρεία σχεδιάζει να παράγει περίπου 15 με 20 χειροποίητα αυτοκίνητα ετησίως, αν και όχι περισσότερα από 100 συνολικά, προκειμένου να διατηρήσει την αποκλειστικότητα. Αυτοί οι αριθμοί ακούγονται εξαιρετικά αισιόδοξοι, δεδομένης της εξωτικής τιμής της, η οποία ακόμη και σε αρχική μορφή (2.000 HP) είναι υπερδιπλάσια από αυτή του ηλεκτρικού Nevera (2,9 εκατομμύρια δολάρια) και περίπου ίδια με την Bugatti Divo (5,4 εκατομμύρια δολάρια) εκ των οποίων μόνο 40 θα παραχθεί.
Η SP Automotive δήλωσε ότι μετά τη δημόσια αποκάλυψη στην Αθήνα, Ελλάδα, τον επόμενο μήνα, η ατζέντα της για το 2022-2023 περιλαμβάνει την τηλεοπτική εκπομπή Top Gear του BBC που παρουσιάζει και δοκιμάζει το CHAOS και προσπαθεί να θέσει διάφορα νέα παγκόσμια ρεκόρ. Συγκεκριμένα, το Chaos θα επιχειρήσει να σημειώσει νέο ρεκόρ γύρου για το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στο Nurburgring – ένας τίτλος που αυτή τη στιγμή ανήκει στη σειρά Black Mercedes-AMG GT με γύρο 6:43.616. Θα προσπαθήσει επίσης να σπάσει το ρεκόρ κορυφαίας ταχύτητας για ένα αυτοκίνητο παραγωγής που κλέβει τον τίτλο από το SSC Tuatara (282,9 mph / 455,3 km/h) με τη βοήθεια της Red Bull ως χορηγού και τελικά θα θέσει νέο ρεκόρ για το 1/ Επιτάχυνση 4 μιλίων (0-402 μέτρα) που συγκρατεί αυτή τη στιγμή το ηλεκτρικό Rimac Nevera με 8,58 δευτερόλεπτα.
Αυτή είναι μια απόδοση της διθέσιας καμπίνας του Chaos, η οποία θα διαθέτει εξελιγμένη τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας, πολλά γυμνά ανθρακονήματα και τιμόνι ζυγού με ενσωματωμένη οθόνη. Το Chaos Ultracar έχει πειραχθεί αρκετές φορές μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου 2020, αποκαλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος της εξωτερικής και εσωτερικής σχεδίασης, μαζί με τις σχεδόν απίστευτες προδιαγραφές. Μιλώντας για αυτό, το hypercar θα βασίζεται σε ένα μονοκόκ σασί κατασκευασμένο από Zylon, με ανθρακονήματα και κέβλαρ που χρησιμοποιούνται για το αμάξωμα, τιτάνιο και μαγνήσιο για τα 3D εκτυπωμένα μηχανικά μέρη. Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα , το Chaos Ultracar θα τροφοδοτείται από έναν V10 4,0 λίτρων twin-turbo διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, με κόκκινη γραμμή 2.000 ίππων και 11.000 σ.α.λ. ή με κόκκινη γραμμή 3.000 ίππων και 12.000 σ.α.λ. Ο μεσαίος κινητήρας λέγεται ότι διαθέτει μπλοκ κινητήρα από αλουμίνιο billet, έμβολα και ράβδους με τρισδιάστατη εκτύπωση από τιτάνιο ή άνθρακα, εκκεντροφόρο άξονα τιτανίου, βαλβίδες τιτανίου ή Inconel, καθώς και ένα ζευγάρι στροβιλοσυμπιεστές από ανθρακονήματα, τιτάνιο και κεραμικές ενώσεις.
Οι εικόνες του Chaos που δείχνουν το χαμηλό και φαρδύ αμάξωμα με επιθετικά σχεδιαστικά στοιχεία, μύτη εμπνευσμένη από την F1, φώτα full-LED, μεγάλες εισαγωγές αέρα και έντονες άκρες. Η ισχύς θα μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός κιβωτίου οκτώ σχέσεων διπλού συμπλέκτη. Για βέλτιστο χειρισμό, το Chaos Ultracar θα έχει μια πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια. Τα φρένα θα αποτελούνται από κεραμικούς δίσκους διαστάσεων 428 mm (16,9 ίντσες) μπροστά και 416 mm (16,4 ίντσες) πίσω, με δαγκάνες μαγνησίου τρισδιάστατης εκτύπωσης. Έρχονται περισσότερα, συμπεριλαμβανομένου ενός Supercar FCEV και ενός μικρού EV ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, ένα υπεραυτοκίνητο με υδρογόνο, καθώς και «διάφορες άλλες εργασίες» που ετοιμάζουν εδώ και καιρό.
Τελικά το Chaos, το Ελληνικό Ultracar είναι Μύθος ή πραγματικότητα;
Το σίγουρο είναι πως χρονικά το Ελληνικό Hyperar είναι εκτός από τις προγραμματισμένες υποσχέσεις του, αλλά αυτό δεν σημαίνει ή πρέπει να προκαταβάλουμε ότι το Ultracar Cosmogony CHAOS του Σπύρου Πανόπουλου δεν υπάρχει και πως είναι ένα σενάριο μυθοπλασίας. Αντίθετα οι καθυστερήσεις μπορεί να είναι άκρως φυσιολογικές γιατί συζητάμε για ένα project ασύλληπτο για τα Ελληνικά δεδομένα αλλά και για την Παγκόσμια αυτοκίνηση, συζητάμε για ένα όχημα κατασκευασμένο με τεχνολογία του μέλλοντος, χρησιμοποιώντας υλικά από την αεροδιαστημική τεχνολογία που εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε ένα αυτοκίνητο όπως δηλώνει και ο Σπύρος Πανόπουλος. Άρα όχι μόνο λογικό είναι να καθυστερεί αλλά ακόμη και να μην μπορεί στο τέλος να τα καταφέρει να το ολοκληρώσει τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον. Δεν μπορώ και δεν θέλω να πιστέψω πως ο Σπύρος Πανόπουλος στηρίζει ολο του το οικοδόμημα σε ένα μύθο, αποκλείεται. Είναι εύκολο να λέμε ή να κρίνουμε αλλά αν σκεφτούμε από προσωπικές εμπειρίες πόσες αναβολές έχουμε δώσει στο εαυτό μας στο να κάνουμε κάτι και πόσες αναποδιές είχαμε που μας πήγαν πίσω ή ακόμη χειρότερα δεν ολοκληρώσαμε και ποτέ αυτό που θέλαμε αρχικά να πετύχουμε. Άρα γιατί η αναβολή του CHAOS να σημαίνει πως είναι ένας μύθος;
Ξέρω θα κρίνουμε τα λόγια και τις υποσχέσεις που θα συμφωνήσω πως επικοινωνιακά ήταν τελείως λάθος αλλά έχει αναρωτηθεί κάποιος πως ένα τέτοιο Project πόσα εκατομμύρια θέλει για να υλοποιηθεί; Μήπως ο Σπύρος Πανόπουλος ρίσκαρε την εμφάνιση της ιδέας του με σκοπό να βρεθούν εν δύναμη χρηματοδότες, υποστηρικτές και την κρατική υποστήριξη σε αυτό το έργο περηφάνιας για την Ελλάδα, ώστε να καταφέρει να το φέρει εις πέρας; Μήπως ήταν μια κίνηση υποχρεωτική για να μπορέσει να πάει στο επόμενο βήμα, γιατί την τεχνογνωσία μπορεί να την έχει, το Know How μπορεί να το έχει αλλά το κεφάλαιο που χρειάζεται για να ολοκληρωθεί το CHAOS μπορεί να μην το είχε; Άλλες λίγες ακόμη υποθέσεις και σενάρια (γέλιο) στα χιλιάδες προσθέτω και τα δικά μου, δεν ξέρω αν το CHAOS είναι ένας μύθος αλλά σίγουρα θα μείνει σαν ένας Θρύλος για την Ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία! Προσωπικά απ την πλευρά του επιχειρηματία αφήνω τις λέξεις και την θεωρία και μένω στο έργο που κρύβεται πίσω από το Ελληνικό Ultracar Chaos και την ολοκλήρωση του. Δικαιολογώ τις πολύ αισιόδοξες και υπερφιλόδοξες υποσχέσεις του Σπύρου Πανόπουλου και της SP Automotive για το Ultracar CHAOS, μπορώ να νιώσω τις αγωνίες ενός ανθρώπου που θέλει να πετύχει κάτι αξεπέραστο. Όποιος προσπαθεί κάνει λάθη!
Μήπως πρέπει να σκεφτούμε και να συζητήσουμε τελικά το πραγματικό σενάριο, να αφουγκραστούμε τι πραγματικά χρειάζεται ένα Ελληνικό ευφυή μυαλό να καταφέρει τελικά να ολοκληρώσει αυτή την κοσμοθεωρία και τον μύθο του CHAOS ώστε να γίνει πραγματικότητα; Είμαστε δίπλα σε όποιον Έλληνα έχει μεγάλα όνειρα και θέλει να πετύχει, με σεβασμό, εντιμότητα, επαγγελματισμό και σωστές αξίες για τον χώρο και την χώρα μας, την Ελλάδα μας…