Top Fives: 75 πράγματα για την 75η επέτειο του NASCAR
Για να γιορτάσουμε την 75η επέτειο NASCAR, παρουσιάζουμε λεπτομερώς τα 75 αγαπημένα μας πράγματα για την κορυφή των αγώνων αυτοκινήτων στοκ.Πλησιάζουμε στην τελευταία χούφτα εβδομάδων της σεζόν NASCAR Cup Series 2023, της καμπάνιας για την 75η επέτειο της σειράς αυτοκινήτων στοκ. Για να γιορτάσει, κάθε εβδομάδα μέχρι το τέλος της σεζόν, ο Ryan McGee και το Engine Power σας παρουσιάζει τα πέντε αγαπημένα πράγματα για το άθλημα του NASCAR.
Τα πέντε πιο όμορφα αυτοκίνητα; Ελεγχος. Οι πέντε πιο σκληροί οδηγοί; Το έχουμε. Τοπ πέντε μουστάκια; Μπορεί να υπάρχει μόνο ένα, άρα ίσως όχι.
Χωρίς περαιτέρω καθυστέρηση, τα 75 αγαπημένα μας πράγματα για το NASCAR, γιορτάζοντας τα 75 χρόνια αγώνων στοκ αυτοκινήτων.
Οι πέντε πιο σκληροί οδηγοί
Ρίχνουμε την πράσινη σημαία πάνω από τις 600-ish NASCAR 75 λίστες μας με τους καλύτερους οδηγούς (θα φτάσουμε σε αυτό αργότερα αυτό το φθινόπωρο) ή τους μεγαλύτερους πρωταθλητές (ναι, θα το κάνουμε κι αυτό). Αντίθετα, παρουσιάζουμε την πρώτη γρήγορη πεντάδα μας και είναι μια λίστα με τους μάγκες που πιθανότατα θα με έσπαγαν στη μέση αν δεν τους συμπεριλάβαμε σε κάποιο είδος λίστας NASCAR 75 πολύ νωρίς.
Αναφέρομαι στους Paul Bunyans των στοκ αγώνων αυτοκινήτων. Τα πιο ηράκλεια από hot παπούτσια. Εκείνοι που μπορούσαν να χωρέσουν εξίσου εύκολα να περπατήσουν στους διαδρόμους του Avengers Tower όπως και να περπατήσουν στο γκαράζ στο Darlington Raceway. Τα οστά και οι μυϊκές τους ίνες φαινομενικά φτιαγμένα από τον ίδιο χάλυβα που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή των αγωνιστικών τους μηχανών.
Λοιπόν, χωρίς άλλη καθυστέρηση, αντίο, αχ, εδώ είναι οι επιλογές μας για τους πέντε πιο σκληρούς οδηγούς της NASCAR.
Τιμητική αναφορά: Bud Moore
Ο βασιλιάς του εξαιρετικά υποτιμημένου Spartanburg της Νότιας Καρολίνας της NASCAR, ο Moore δεν οδήγησε ποτέ σε αγώνα Cup Series, αλλά έγινε θρυλικός ιδιοκτήτης και μηχανικός, κερδίζοντας 63 αγώνες και ένα ζευγάρι πρωταθλημάτων για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες και κερδίζοντας εκλογή στο Hall of Fame της NASCAR δεύτερη κατηγορία το 2011.
Στις 6 Ιουνίου 1944, ο 19χρονος Μουρ χτύπησε την παραλία της Γιούτα ως μέρος της εισβολής των Συμμάχων στη Νορμανδία της Γαλλίας. Καθώς οι φίλοι του και οι συνάδελφοί του στρατευμένοι πέθαναν γύρω του, ο Μουρ κόντεψε να πνιγεί όταν πάτησε σε έναν υποβρύχιο κρατήρα. Τους επόμενους 17 μήνες, πολέμησε υπό τον στρατηγό Τζορτζ Πάτον σε όλη τη διάρκεια του Big Push στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του Cherbourg, της Μάχης του Bulge, της απελευθέρωσης του Παρισιού και της διαδρομής του στη Γερμανία και στην Τσεχοσλοβακία, όπου έπιασε τρεις εχθρικές σφαίρες στο αριστερό πόδι. Μια μέρα, ενώ βρισκόταν σε περιπολία σε ένα τζιπ με έναν μόνο άλλο στρατιώτη, ο Μουρ ξέφυγε και συνέλαβε μια ολόκληρη μονάδα Ναζί, τέσσερις αξιωματικούς και 15 στρατευμένους, για τα οποία κέρδισε το πρώτο από τα δύο χάλκινα αστέρια του. Του απονεμήθηκαν επίσης πέντε Purple Hearts.
Μέχρι το θάνατό του, το 2017, έβγαζε τριχόπτωση κάθε φορά που τα μέλη των μέσων ενημέρωσης της NASCAR χρησιμοποιούσαν οποιοδήποτε είδος πολέμου ή πολεμικής μεταφοράς όταν αναφερόταν στη δράση στον ιππόδρομο. «Οι αγώνες δεν είναι πόλεμος», γρύλιζε. “Ο πόλεμος είναι κόλαση.”
Αν αυτή ήταν μια λίστα με τους αγαπημένους δρομείς μεταξύ των συνομηλίκων τους, ο Schrader — έτσι τον αποκαλούν όλοι, απλώς ο Schrader — θα ήταν επίσης σε αυτήν τη λίστα. Γιατί; Γιατί εδώ και καιρό είναι η επιτομή του μεγαλύτερου κομπλιμέντου που μπορεί να κάνει οποιοσδήποτε οδηγός σε έναν συνάδελφό του: Είναι δρομέας δρομέων. Ο άντρας έκλεισε τα 68 του στις 29 Μαΐου και πώς το γιόρτασε; Τερματίζοντας τέταρτος στο DIRTcar UMP Modifieds A-Main στο Lawrenceburg Speedway της Ιντιάνα. Προς το παρόν, έχει προγραμματίσει να τρέξει 57 εκδηλώσεις σε 17 διαφορετικές σειρές, συμπεριλαμβανομένου του SRX Thursday Night Thunder στο ESPN … και αυτά είναι ακριβώς τα γεγονότα που γνωρίζουμε. Διεξήγαγε 763 εκδηλώσεις της σειράς Cup από το 1983 έως το 2013, κερδίζοντας τέσσερις φορές και επίσης υπέστη ατυχήματα που μοιάζουν με CGI στο YouTube,
Αλλά ο Schrader βρίσκεται σε αυτή τη λίστα λόγω κάτι άλλου που έχω δει προσωπικά: το μεγάλο τμήμα του αντίχειρα λείπει από το αριστερό του χέρι. Στο Evergreen Speedway για τον έκτο αγώνα φορτηγών της NASCAR (κέρδισε τον τρίτο), ο άνδρας με τους αγώνες ημερήσιας δουλειάς για το Hendrick Motorsports έπαιζε με έναν ιμάντα εναλλάκτη όταν ένα μέλος του πληρώματος άναψε τη μηχανή. Αυτή η ζώνη έβγαλε το πάνω μισό του αντίχειρά του. Αστειεύτηκε με την ομάδα ότι τώρα είχε «ένα νύχι λιγότερο για να δαγκώσει» και είπε ότι θα το έβαζε κάτω από το μαξιλάρι του εκείνο το βράδυ για να δει αν θα μπορούσε ίσως «να πάρει κάποια χρήματα από τη νεράιδα των δακτύλων». Δεν ήταν ραμμένο γιατί, εξήγησε, «Ήταν πολύ μικρό κομμάτι για να προσπαθήσω να το σώσω». Στον πρώτο του αγώνα επιστροφής, η εξαντλητική Coca-Cola 600 στο Charlotte.
4. Ricky Rudd
Ο άνθρωπος που αποκαλούν “ο κόκορας” έτρεχε δίπλα στον Σρέιντερ κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του 1980 και του ’90 και ήταν όντως, όπως λένε στο Τσέζαπικ της Βιρτζίνια, πιο σκληρός από τα χείλη του δρυοκολάπτη. Ο Ραντ, ο οποίος είναι υποψήφιος για τη φετινή κλάση Hall of Fame του NASCAR που θα εκλεγεί σύντομα, κέρδισε 23 αγώνες Cup Series και το 1998 ψηφίστηκε στη λίστα με τους 50 καλύτερους οδηγούς που καταρτίστηκε για την 50ή επέτειο του NASCAR.
Προσωπικά έχω δει τον Ραντ να λυγίζει το ατσάλι με γυμνά χέρια ενώ προσπαθούσε να επισκευάσει το Ford του μετά από ένα ναυάγιο. Στεκόμουν επίσης στα pits του το ’98 όταν κέρδισε στο Martinsville Speedway εν μέσω ενός καύσωνα με επιφανειακό κύμα υδραργύρου, ακόμα και όταν τα συστήματα ψύξης του αυτοκινήτου του είχαν αποτύχει και το δέρμα του καλύφθηκε από φουσκάλες θερμότητας. Όταν η ομάδα έβαλε έναν σωλήνα νερού στη στολή του κατά τη διάρκεια ενός pit stop, άφησε εν αγνοία τους τον μαύρο σωλήνα στον ήλιο, έτσι το νερό που χύνονταν στην πλάτη του σχεδόν έβραζε. Είπε τότε: «Δεν τους φώναξα γιατί ήξερα ότι ήταν ατύχημα».
Αλλά η πιο θρυλική στιγμή του Rooster Rudd συνέβη το 1984. Κατά τη διάρκεια αυτού που ήταν τότε γνωστό ως Busch Clash, το Ford που ανήκει στον Bud Moore του Rudd έγινε αερομεταφερόμενο καθώς έβγαινε από τη στροφή 4 και μόλις επέστρεψε στη γη κύλησε επτά φορές. Στη σύγκρουση, η οποία προϋπήρχε εδώ και πολύ καιρό της συσκευής HANS που σταθεροποιεί τα κεφάλια των οδηγών και τους εμποδίζει να σπάσουν γύρω από το πιλοτήριο σε ένα ατύχημα, το κεφάλι και το πρόσωπο του Ραντ πρήστηκαν τόσο που τα βλέφαρά του έκλεισαν. Έτσι, για το Daytona 500 μια εβδομάδα αργότερα, το πλήρωμα χρησιμοποίησε κολλητική ταινία για να τραβήξει τα μάγουλά του προς τα κάτω και να δημιουργήσει ένα άνοιγμα που μπορούσαν να δουν τα μαυρισμένα μάτια του σαν ζόμπι. Τερμάτισε έβδομος στο Great American Race. Το επόμενο Σαββατοκύριακο, οι κόγχες του για άλλη μια φορά άνοιξαν, κράτησε τον Ντάρελ Γουόλτριπ για να κερδίσει στο Ρίτσμοντ.
Υπενθύμιση: Η ψηφοφορία στο 2023 @NASCARHall είναι την επόμενη εβδομάδα και ο Ρίκι Ραντ είναι υποψήφιος. Εδώ είναι ο κόκορας με τα βλέφαρά του ανοιχτά στο ’84 Daytona 500, με πρόσωπο πρησμένο από ένα ναυάγιο στο Clash μια εβδομάδα νωρίτερα. Τερμάτισε 7ος. Την επόμενη εβδομάδα στο Ρίτσμοντ κέρδισε -ακόμη με ταινία.
Επειδή το “The King” είναι τόσο ομαλό και τόσο δροσερό, είναι εύκολο να ξεχάσουμε ότι κρυμμένος μέσα σε αυτό το θρυλικά στενό πλαίσιο κρύβεται ένας άφθαρτος σκελετός που θα εντυπωσίαζε τον Wolverine. Το Royal Fastness του απομακρύνθηκε από δύο από τα πιο θεαματικά ατυχήματα στα 75 χρόνια του NASCAR, και τα δύο τηλεοπτικά σε εθνικό επίπεδο, τις μέρες που δεν ήταν όλοι οι αγώνες.
Η πρώτη ήταν το 1970 στο Ντάρλινγκτον, όταν το Plymouth Road Runner του χτύπησε τον τοίχο του δρόμου μέχρι το γόνατο με τέτοια δύναμη που έστειλε κομμάτια σκυροδέματος στο εσωτερικό του χωραφιού, ένα από τα οποία αναπηδούσε από τον συγγραφέα Τομ Χίγκινς του Hall of Fame του NASCAR. Καθώς ο θρύλος του ABC Sports, Τζιμ ΜακΚέι, παρακολουθούσε το αυτοκίνητο να πέφτει και το αναίσθητο σώμα του Πέτι να πετάγεται πιο μακριά από το παράθυρο με κάθε ανατροπή, ήταν πεπεισμένος ότι ο Πέτι ήταν νεκρός. Δεν ήταν. Στην πραγματικότητα, καθώς το ασθενοφόρο τον παρέσυρε, «έπρεπε να καθίσω στο φορείο μου και να πω στον οδηγό πώς να πάει στο νοσοκομείο γιατί δεν ήξερε πώς να βγει από την πίστα ντανγκ», αστειεύτηκε ο Πέτι. Αυτή η συντριβή οδήγησε στο NASCAR να επιβάλει τελικά δίχτυα παραθύρων.
Το 1988, το Pontiac του τεμαχίστηκε σε παλιοσίδερα καθώς κατέβαινε το μπροστινό τέντωμα της Daytona και πάνω στο φράχτη. Καθώς η σύζυγός της Λίντα έτρεχε στο κέντρο φροντίδας, τα μέλη του πληρώματος και ένας κληρικός τη σταμάτησαν για να πουν ότι ήταν καλά. “Σκέφτηκα, “Μου λένε ψέματα. Είναι νεκρός. Πρέπει να είναι νεκρός”, είπε. Αυτος δεν ήταν. Και επίσης δεν ήταν η πρώτη έκπληξη στο κέντρο φροντίδας της οικογένειας. Αυτό έγινε μετά από έναν αγώνα στο Pocono Raceway το 1980. Πεπεισμένος ότι είχε σπάσει τον λαιμό του μέσω ενός άλλου μεγάλου φράχτη, όταν ο γιατρός κρέμασε τις ακτινογραφίες του Petty στον τοίχο, έδειξε μερικές παλιότερες ουλές οστών και ρώτησε τον επτά φορές Πρωταθλητής της σειράς Κυπέλλου, “Πότε έσπασες τον λαιμό σου πριν;” Ο Βασιλιάς απάντησε, “Δεν ήξερα ότι το είχα σπάσει πριν. Μάλλον το έσπασα κάποια στιγμή όταν έσπασα κάτι άλλο, και [αυτό] πονούσε χειρότερα. Το σώμα σου μπορεί να βλάψει μόνο ένα μέρος τη φορά».
Αν εκπλαγείτε όταν διαβάσετε το όνομα αυτού του άντρα σε αυτήν τη λίστα, τότε δεν είμαι σίγουρος γιατί το διαβάζετε καθόλου. Πρώτα απ ‘όλα, πριν γίνει “The Intimidator” ή “The Man in Black”, το παρατσούκλι του, όπως του απένειμε η Wrangler Jeans, ήταν “One Tough Customer”. Ο Έρνχαρντ ήταν τόσο σκληρός που λίγοι μπορούν να θυμηθούν ότι τον είδαν να τσακώνεται πραγματικά με κανέναν, κι όμως όλοι έκαναν ό,τι έπρεπε για να αποφύγουν έναν καβγά μαζί του, επειδή ήταν τόσο πεπεισμένοι ότι μπορούσε να τους κλωτσήσει.
«Είναι το πιο καταραμένο πράγμα που έχω δει ποτέ», είπε ο Ντέιλ Έρνχαρντ Τζούνιορ κουνώντας το κεφάλι του. «Ο μπαμπάς έκανε κάτι στην πίστα που θα έκανε ακόμα και τα πιο σκληρά παιδιά να τσαντιστούν πολύ. Και μετά τα ίδια παιδιά… πήγαιναν να αντιμετωπίσουν τον μπαμπά, και εκείνος απλώς τους κοίταζε ή τους έσφιγγε το λαιμό όπως θα έκανε. , και θα κατέληγαν απλώς να λένε, “Ω, είναι ωραίο, Ντέιλ. Είμαστε καλοί” Και μετά θα έφευγαν! Πόσο κακός πρέπει να είσαι για να έχεις τέτοιου είδους επίδραση στους ανθρώπους; ”
Λοιπόν, Τζούνιορ, θα έλεγα το είδος του τύπου που περνούσε το χρόνο του μακριά από την πίστα γκρεμίζοντας οικειοθελώς δέντρα με μπουλντόζες και μαζεύοντας μωρά αγελάδες και κουβαλώντας τα σαν σακούλες με παντοπωλεία. Ή το είδος του άντρα που έσπασε την κλείδα του στο Talladega το 1996 και μετά επέστρεψε για να κερδίσει την pole και σχεδόν να κερδίσει τον αγώνα σε μια διαδρομή δρόμου στο Watkins Glen. Ή ο τύπος που το ’82 έσπασε το πόδι του στο Pocono αλλά το κράτησε μυστικό γιατί δεν ήθελε να τον αντικαταστήσει ο ιδιοκτήτης της ομάδας του (Bud Moore!). Του είχαν τοποθετήσει βίδες σε αυτό το πόδι και αργότερα εκείνη τη χρονιά μια από αυτές λύθηκε, έτσι έβαλε ένα πανί ανάμεσα στα δόντια του για να δαγκώσει κάτι και χτύπησε τη βίδα πίσω στον εαυτό του.
Λοιπόν, ποιος στον ευρύ κόσμο του NASCAR θα μπορούσε να είναι πιο σκληρός από έναν άνθρωπο που ονομάζεται “Ένας Σκληρός Πελάτης”;
Τι θα λέγατε για έναν τύπο που επέζησε από μια πτώση με αλεξίπτωτο αφού το αλεξίπτωτό του δεν άνοιξε σωστά; Αληθινή ιστορία, το 1958 στο Τζάκσονβιλ της Φλόριντα, το Yarborough ήταν μέλος μιας ομάδας ακροβατικών όταν πήδηξε από τα 5.000 πόδια και αναπήδησε από το έδαφος, παθώντας έναν πελεκημένο ώμο.
Τι θα λέγατε για έναν τύπο που επέζησε από κεραυνό; Αληθινή ιστορία, ήταν ένα παιδί που στεκόταν στην οικογενειακή αγροικία όταν ένα μπουλόνι χτύπησε το έδαφος έξω, αναπήδησε στο σπίτι και τον έσκασε σε όλο το δωμάτιο, χωρίς τις αισθήσεις του.
Δάγκωμα κροταλίας; Ναι. Ακριβώς πίσω από το δάχτυλο του ποδιού του. Αν ο θείος του δεν είχε δέσει ένα μανδύα στο πόδι του Κέιλ και τον πήγαινε βιαστικά στο γιατρό, πιθανότατα θα είχε πεθάνει.
Να αποκρούσεις μια αρκούδα ενώ πιλοτάρεις ένα αεροπλάνο, a la Mission Impossible; Ω, κόλαση ναι. Ο Κέιλ πάντα ήθελε ένα κατοικίδιο αρκουδάκι (γιατί φυσικά το ήθελε) και πετούσε την ναρκωμένη ουρίνη στο κουτί στο πίσω μέρος του αυτοχειριζόμενου αεροπλάνου του. Η αρκούδα ξύπνησε νωρίς και έφτιαχνε γρήγορα το κουτί προτού προσγειωθεί ο Yarborough και μπορέσει να το επαναφέρει στον υπνάκο.
Ο Yarborough εκτοξεύτηκε επίσης έξω από το Darlington Raceway και κατηφόρισε έναν λόφο στη μέση του αγώνα, έκανε δραματικά ανάποδα το αυτοκίνητό του σόλο στο Daytona λίγο μετά το σπάσιμο του φράγματος των 200 mph στους κατατακτήριους … και μετά κέρδισε τον αγώνα με ένα εφεδρικό αυτοκίνητο. Ω, ναι, συμμετείχε επίσης στην πιο εμβληματική γροθιά του NASCAR, ακούγοντας τον Bobby και τον Donnie Allison σε ζωντανή τηλεόραση στο τέλος του Daytona 500 του 1979.
Όπως έλεγε ο μεγάλος Barney Hall στο ραδιόφωνο MRN, «Ο Κέιλ Γιάρμπορο είναι πιο σκληρός από μια θέση ακρίδας». Δεν ξέρω καν τι είναι αυτό, αλλά μου ακούγεται πολύ δύσκολο.
Οι πέντε καλύτεροι αγώνες
Ξεκινήσαμε τη διαφάνεια ισχύος για όλη τη σεζόν μέσω του εορτασμού της 75ης επετείου της NASCAR με μια ματιά σε μερικούς από τους δρομείς, επομένως είναι φυσικό να εστιάσουμε την προσοχή μας στα γεγονότα στα οποία αγωνίστηκαν — τα καλύτερα που έγιναν ποτέ από τη σειρά πρεμιέρας των αγώνων αυτοκινήτων στοκ. Η μείωση του από 2.700 αγώνες σε μόλις πέντε τέλεια γεγονότα δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Και πάλι, ούτε η δουλειά ήταν να αγωνίζεσαι σε αυτές τις θρυλικές αναμετρήσεις, πόσο μάλλον να είσαι οι δρομείς που κύλησαν στο Victory Lane όταν τελείωσαν.
Πάρτε, λοιπόν, μια κάμερα και λίγο γυαλιστικό τρόπαιο και διαβάστε μπροστά καθώς παρουσιάζουμε τις επιλογές μας για τους πέντε καλύτερους αγώνες της NASCAR.
Τιμητική αναφορά: 1950 Southern 500, Darlington Raceway
Το Σαββατοκύριακο της Εργατικής Πρωτομαγιάς του 1950 στα Sandhills της Νότιας Καρολίνας ήταν ελαφρώς λιγότερο ζεστό από τον ισημερινό του ήλιου ως 75 — ναι, 75! — τα αυτοκίνητα πήραν την πράσινη σημαία και μπήκαν με σφυρηλάτηση στην πρώτη στροφή του πρώτου ασφάλτινου δρόμου ταχύτητας του NASCAR, ένα οβάλ σχήματος αυγού που οργώθηκε στα χωράφια με φυστικιές. Το τμήμα Strictly Stock ήταν μόλις στη δεύτερη σεζόν του και είχε τρέξει μόνο σύντομα κομμάτια και σχεδόν αποκλειστικά στο χώμα. Κανείς δεν ήταν έτοιμος για το θηρίο των 1,25 μιλίων που τώρα γνωρίζουμε ως το Track Too Tough To Tame. Λιγότερο από το μισό γήπεδο ολοκλήρωσε τον αγώνα και συλλογικά έσκασε τόσα πολλά λάστιχα που τα μέλη του πληρώματος άρχισαν να κλέβουν τροχούς από τα οχήματα των οπαδών που ήταν σταθμευμένα στην πίστα εντός πεδίου.
Ο κασκαντέρ του Χόλιγουντ Johnny “Madman” Mantz κέρδισε με εννέα γύρους, έχοντας βιδώσει έξυπνα σε μια σειρά από χοντρά ελαστικά φορτηγών και στη συνέχεια οδήγησε γύρω από την επίπεδη ποδιά ενώ οι αντίπαλοί του έσπασαν τους ελαστικούς δακτυλίους τους ανατινάσσοντας γύρω από το ψηλό αυλάκι. Ήταν ένας σπουδαίος αγώνας από άποψη ανταγωνισμού; Όχι. Ήταν ο αγώνας που ώθησε το NASCAR στο μέλλον του στο superspeedway; Απολύτως.
5. 1995 Goody’s 500, Bristol Motor Speedway
Υπάρχουν εκείνοι που θα υποστηρίξουν ότι ο νυχτερινός αγώνας του Μπρίστολ που τρέξει τέσσερα χρόνια αργότερα — γνωστός και ως η νύχτα που ο Dale Earnhardt τράνταξε το κλουβί του Terry Labonte — ήταν καλύτερος, αλλά αυτό το γεγονός είχε περισσότερο δράμα, περιλάμβανε το ίδιο ζευγάρι μελλοντικών NASCAR Hall of Famers και έριξε σε ένα τρίτο για καλό μέτρο. Η βροχερή βραδιά ξεκίνησε όταν ο Έρνχαρντ γύρισε τον Ράστι Γουάλας στο μπροστινό τέντωμα. Τελείωσε με το “The Intimidator” να κάνει το ίδιο στον Labonte, αλλά ο “The Iceman” κατάφερε να κολλήσει στο εκτός ελέγχου Chevy του και πήρε την καρό σημαία με ολόκληρη την κουκούλα πολτοποιημένη.
Όταν ο Έρνχαρντ μπήκε στο γκαράζ, έλαβε ένα μπουκάλι νερό στο κοτσαδόρο και πολλά αδικήματα στα αυτιά του, μέσω ενός Γουάλας που έβραζε ακόμα. Για μια πιο εκτενή προφορική ιστορία εκείνης της βραδιάς.
4. 1984 Winston 500, Talladega Superspeedway
Όσον αφορά τη δύναμη των αστεριών, είναι δύσκολο να ξεπεράσεις τα ονόματα που βρέθηκαν σε οποιοδήποτε σκορ της σεζόν του 1984 Cup Series. Αλλά με όλο τον σεβασμό στην πιο διάσημη αναμέτρηση της τέταρτης Ιουλίου Firecracker 400 μεταξύ του Richard Petty και του Cale Yarborough στην οποία παρευρέθηκε ο Ronald Reagan, ήταν ένας κακός αγώνας με υπέροχο τελείωμα. Η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις 6 Μαΐου στο Talladega περιλάμβανε περισσότερους θρύλους και πολύ περισσότερη δράση.
Υπήρξαν εντυπωσιακές 75 αλλαγές μολύβδου, ένα ρεκόρ που διατηρήθηκε για 26 χρόνια. Οι έξι πρώτοι που τερμάτισαν ήταν οι Yarborough, Harry Gant, Buddy Baker, Bobby Allison, Benny Parsons και Petty. Όλοι εκτός από έναν βρίσκονται ήδη στο NASCAR Hall και ο μόνος απών, ο Gant, είναι υποψήφιος φέτος. Παρεμπιπτόντως, πόσο άγριος ήταν τότε ο Talladega; Ο επόμενος αγώνας αργότερα εκείνο το καλοκαίρι, με 68 αλλαγές στο προβάδισμα μεταξύ 16 οδηγών και που κέρδισε ο Έρνχαρντ, μπορεί να ήταν καλύτερος.
3. 2003 Dodge Dealers 400, Darlington Raceway
Οι καλύτεροι αγώνες είναι εκείνοι που δημιουργούν τη μεγαλύτερη ένταση — σαν ένα λαστιχάκι που τραβιέται αργά κατά τη διάρκεια τεσσάρων ωρών, με όλους μας να αναρωτιόμαστε πότε τελικά θα σπάσει.
Τον Μάρτιο του 2003, ο Kurt Busch μόλις άρχιζε να μπαίνει στην περσόνα του Darth Vader και ένα χρόνο μακριά από τον συναρπαστικό τίτλο του Cup Series. Εν τω μεταξύ, ο Ricky Craven είχε καταφέρει να παλέψει για την επιστροφή του από το χείλος της εξαφάνισης της καριέρας του, έχοντας αναρρώσει ως εκ θαύματος από μια τρομακτική σειρά διάσεισης στο Tide Ride του πιλότου Cal Wells. Η μονομαχία τους στους τελευταίους γύρους ενός τυπικά σκληρού απογεύματος του Ντάρλινγκτον εξακολουθεί να είναι η πιο δυνατή στιγμή για το YouTube της σύγχρονης εποχής του NASCAR, που κέρδισε ο Craven με ρεκόρ 0,002 δευτερολέπτων καθώς χτυπούσαν τις πόρτες μέχρι το μπροστινό τέντωμα και κάτω από την καρό σημαία. Ο τερματισμός ήταν τόσο φοβερός που ο διαρκώς κοντόχοντρος Busch δεν ήταν καν θυμωμένος γι’ αυτό, εμφανίστηκε στο Victory Lane για να πανηγυρίσει με τον Craven.
Αν παρακολουθήσετε το βίντεο αυτού του αγώνα, κάντε τη χάρη στον εαυτό σας και προχωρήστε γρήγορα στους τελευταίους πέντε γύρους. Οι 195 πίστες πριν ήταν ένα ατημέλητο, βροχερό χάος, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώιμου ναυαγίου με τον Μπόμπι Άλισον.
Στον τελευταίο γύρο, όταν ο Yarborough επιχείρησε την κίνηση της σφεντόνας που όλοι ήξεραν ότι θα ερχόταν, ο άλλος Allison, ο Donnie, κινήθηκε για να την εμποδίσει. Κατέληξαν να οργώνουν τον τοίχο της τρίτης στροφής και να γλιστρούν στο γρασίδι του χωραφιού, και ο Κέιλ σκαρφάλωσε για να αντιμετωπίσει τον Ντόνι, αλλά αντί αυτού βρήκε έναν θυμωμένο Μπόμπι, αφού τραβήχτηκε για να ελέγξει τον αδερφό του. Αυτοί οι τρεις άρχισαν να χτυπιούνται μεταξύ τους ζωντανά στο CBS, το οποίο μετέδιδε το Daytona 500 live flag to flag για πρώτη φορά, με τον σχολιαστή Ken Squier να φωνάζει περίφημα, “Υπάρχει ένας αγώνας!”
Καθώς η Αμερική παρακολουθούσε τον καυγά, λίγοι συνειδητοποίησαν ότι είχε υπάρξει ένα άγριο τέρμα. Ο AJ Foyt, ο οποίος ήταν τρίτος και κληρονόμησε το προβάδισμα, επιβράδυνε το αυτοκίνητό του όταν είδε το ναυάγιο, επιτρέποντας στον Petty να γλιστρήσει για να κερδίσει την έκτη του νίκη στο Daytona 500, ακολουθούμενος από τον Darrell Waltrip. Star power, ναυάγιο, αγώνας, όλα σε ζωντανή τηλεόραση; Το “Greatest” δεν είναι αρκετά δυνατή λέξη για αυτό που ήταν αυτή η μέρα.
1. 1992 Hooters 500, Atlanta Motor Speedway
Αλλά η επιλογή μας για το καλύτερο από όλα δεν είναι ένα Daytona 500 που ανοίγει τη σεζόν, αλλά μάλλον ένα φινάλε που τελειώνει τη σεζόν που είχε όλους τους θαυμαστές στην άκρη των θέσεων τους και σκάβοντας στο συρτάρι των σκουπιδιών της κουζίνας αναζητώντας μια αριθμομηχανή.
Πρώτον, ήταν ο τελευταίος αγώνας του Petty, το τέλος μιας σεζόν συνταξιοδότησης που μόλις εκείνο το Σαββατοκύριακο είχε εξαντλήσει την ολοκαίνουργια Georgia Dome για μια συναυλία αφιερώματος Petty. Δεύτερον, ήταν το ντεμπούτο του Jeff Gordon’s Cup Series, η πρώτη από τις 805 εκκινήσεις του που είχε 93 νίκες, τέσσερα πρωταθλήματα και μια καριέρα στο Hall of Fame.
Η ιστορία της ημέρας, ωστόσο, ήταν ο αγώνας τριών ατόμων για τον τίτλο μεταξύ του Davey Allison, του “Underdog” Alan Kulwicki και του ήρωα της εγχώριας πολιτείας Bill Elliott. Και οι τρεις πήραν εναλλάξ μπροστά, αλλά στο τέλος, η στρατηγική του Kulwicki του κέρδισε τον τίτλο, παρόλο που ο Elliott κέρδισε τον αγώνα. Καθώς και οι δύο άντρες πανηγύριζαν, ο Petty έκανε τον τελευταίο γύρο παρέλασης με το βροντερό χειροκρότημα. Spoiler alert: Έχω την αίσθηση ότι δεν είναι η τελευταία φορά που θα διαβάζετε για αυτήν την ημέρα …
Συνεχίζεται μείνετε συντονισμένοι στην ενότητα του Engine Power στο Sportime…
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:
- Formula Electric: O Andretti Jack Dennis στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής οδηγών
- Mpratakos Drag Factory 40 χρόνια ιστορίας
- Ο Μαξ Φερστάπεν χωρίς ανταγωνισμό στο Grand Prix του Βελγίου 2023
- Βιολογικός καθαρισμός αυτοκινήτου: Ένας δολοφόνος έξω απ΄ το σπίτι σου
- Η Ελληνική ψυχή του Γιάννη Περιστερά έγραψε πάλι ιστορία
- O Rovanperä έγινε ο νεότερος νικητής ράλι του WRC