SPECIALS

Η Κοπεγχάγη δείχνει το δρόμο στα… διαφορετικά εισιτήρια διαρκείας

Εισιτήρια διαρκείας. Μία από τις πιο τρανές αποδείξεις της πίστης και της αφοσίωσης ενός φιλάθλου στην ομάδα του. Είναι πλέον όμως ο πιο βιώσιμος τρόπος εσόδων για τις ομάδες; Η Κοπεγχάγη έχει επιλέξει ένα διαφορετικό μονοπάτι.

Η Κοπεγχάγη δείχνει το δρόμο στα... διαφορετικά εισιτήρια διαρκείας
Συντάκτης: Ιωσήφ Σηφάκης Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Εισιτήρια διαρκείας. Μία από τις πιο τρανές αποδείξεις της πίστης και της αφοσίωσης ενός φιλάθλου στην ομάδα του. Είναι πλέον όμως ο πιο βιώσιμος τρόπος εσόδων για τις ομάδες; Η Κοπεγχάγη έχει επιλέξει ένα διαφορετικό μονοπάτι.

Neftlix, Κοπεγχάγη, σκωτσέζικο ποδόσφαιρο. Τρεις έννοιες αρχικά άσχετες μεταξύ τους, που όμως όπως φαίνεται δεν είναι και τόσο όσο νομίζουμε.

Από τον Οκτώβριο του 2017, η Netflix, αμερικανική πολυεθνική εταιρεία, ειδικευμένη στη διαδικτυακή ενοικίαση ταινιών, καθώς και στην παροχή video streaming, είχε 109,25 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων 52,77 εκατομμυρίων συνδρομητών στις Ηνωμένες Πολιτείες. Στη χώρα μας, το βασικό πακέτο, βρίσκεται στα €7.99 μηνιαίως. Πως θα σας φαινόταν αν αυτό γινόταν και στους ποδοσφαιρικούς συλλόγους; Έχει όντως ακόμη τόσο μεγάλο κίνητρο να αποκτήσεις ένα εισιτήριο διαρκείας και πόσο βιώσιμο είναι το μοντέλο των δόσεων;

Πόσο κίνητρο υπάρχει πλέον;

Πάμε να δούμε τι γίνεται στην Σκωτία. Οι ομάδες τη φετινή σεζόν έχουν δώσει περίπου 150 χιλιάδες διαρκείας, από τα οποία προέρχονται σχεδόν τα μισά έσοδά τους. Κάποιοι αγοράζουν από συνήθεια, άλλοι από υποχρέωση. Έρευνες δείχνουν ότι πάνω από το 75% των φιλάθλων που έχουν διαρκείας για πάνω από 3 χρόνια, συνήθως ανανεώνουν τη θέση τους.

«Πολλοί βλέπουν τα διαρκείας ως συνεισφορά περισσότερο από ότι σαν αγορά. Η τιμή είναι σίγουρα παράγοντας,όμως τα κίνητρα για να τα αποκτήσει κάποιος είναι πιο πολύπλοκα» , λέει ο Κόνι Μίλαρ, υπεύθυνος εισιτηρίων στη Χιμπέρνιαν.

Αντίστοιχα, η Νταντί Γιουνάιτεντ είδε ανοδική πορεία στα διαρκείας της (περίπου 4,500) για πρώτη φορά μετά από 5 χρόνια, παρά το γεγονός πως βρίσκεται για 4η χρονιά στην δεύτερη κατηγορία.

Τρόπος λειτουργίας του μοντέλου

Ας πάρουμε για παράδειγμα δύο ομάδες που αναφέρθηκαν παραπάνω. Το φθηνότερο διαρκείας της Χιμπέρνιαν είναι 432 ευρώ και της Νταντί στα 313 ευρώ. Αναφερόμαστε φυσικά σε τιμές ενηλίκων.

Πως θα σας φαινόταν αν αντί να δίνει κάποιος όλο το ποσό το καλοκαίρι, να το “σπάει” σε όλο τον ημερολογιακό χρόνο; Θα σήμαινε 36 ευρώ για τους φίλους της Χιμπέρνιαν και 25 της Νταντί.

«Η τεχνολογία είναι το κλειδί για όλα, αλλά νομίζω ότι ένα ετήσιο πάσο που οι φίλαθλοι μπορούν να αγοράζουν οποτεδήποτε μέσα στη χρονιά, είναι πολύ καλή ιδέα», λέει ο Μπράνιγκαν.

Η πρωταθλήτρια Δανίας, Κοπεγχάγη, εισήγαγε το συγκεκριμένο μοντέλο εγγραφής το 2018, με τα αποτελέσματα να είναι άκρως ενθαρρυντικά.

Ο υπεύθυνος εισιτηρίων, Mikkel Bjerre, εξηγεί το… μυστικό της επιτυχίας: «Για μεγάλο διάστημα είχαμε πρόβλημα στο να πείσουμε τους κατόχους εισιτηρίων διαρκείας να ανανεώσουν κάθε καλοκαίρι. Αναζητήσαμε το Spotify και το Netflix και αποφασίσαμε να το εφαρμόσουμε και να το μετατρέψουμε σε μοντέλο εγγραφής. Το κόστος είναι 79 κορώνες Δανίας (περίπου 10 ευρώ) ανά μήνα, όσα δηλαδή και η βασική εγγραφή στο Netflix. Αυτή συνεχίζεται μέχρι όποτε θέλει κάποιος να την διακόψει, το λιγότερο μετά από 6 μήνες. Αυτή είναι η χαμηλότερη τιμή μας για να έχεις εξασφαλισμένη θέση σε κάθε ματς εντός και εκτός συνόρων.

Αυτή τη στιγμή έχουμε περίπου 12 χιλιάδες διαρκείας, εκ των οποίων το 35% είναι εγγραφές. Πρόκειται για κάτι αξιοσημείωτο, καθώς 4 χρόνια πριν ο αριθμός ήταν στα 6,5 χιλιάδες. Είναι μία πολύ απλή ιδέα και αναρωτιέμαι γιατί οι υπόλοιπες ομάδες δεν την έχουν εφαρμόσει, παρά το γεγονός πως το κάνουν 7 ομάδες στη Δανία. Νομίζω πως αυτό το μοντέλο μπορεί να δουλέψει στη Σκωτία, όχι απαραίτητα στην Σέλτικ, αλλά στην πλειοψηφία των ομάδων».

Πάρτε μία γεύση από την ατμόσφαιρα που δημιουργείται στην Κοπεγχάγη.

 

Γιατί δεν χρησιμοποιείται ευρέως

Η απάντηση σε αυτό το θέμα είναι πολύ απλή, η ρευστότητα. Οι σκωτσέζικοι σύλλογοι έχουν χτιστεί οικονομικά με τέτοιο τρόπο, ώστε στις αρχές του καλοκαιριού να έχουν μαζική εισροή χρημάτων για να είναι άνετοι στις οικονομικές υποχρεώσεις προς τους ποδοσφαιριστές.

Στη Χιμπέρνιαν, ο υπεύθυνος επικοινωνίας Κένι Μίλαρ κάνει λόγο για την επιθυμία να μεγιστοποιηθούν τα εισιτήρια διαρκείας, δεδομένου πως η βάση πελατών είναι καθιερωμένη, ενώ επισημαίνει ακόμη ένα πρόβλημα. «Οι ομάδες ίσως είναι διστακτικές,αφού αντί να αυξήσουν τη συχνότητα, το μοντέλο της εγγραφής οδηγεί τα πράγματα στην άλλη κατεύθυνση, όπου αυτοί που πρόσφατα πήραν ένα διαρκείας, δεν ενδιαφερθούν».

Σίγουρα λοιπόν, οι πρωταθλητές Δανίας φαίνεται να έχουν προχωρήσει ένα βήμα παρακάτω σε αυτό το κομμάτι. Το αν η επιλογή τους εμπιστευθεί και από άλλους συλλόγους ακόμη μεγαλύτερης εμβέλειας θα αποδειχθεί σε βάθος χρόνου.

Exit mobile version