VIRAL

200 υπόγειες πόλεις έφτιαξαν πριν χιλιάδες χρόνια στην Καππαδοκία και εμείς κάναμε 40 χρόνια να φτιάξουμε το Μετρό Θεσσαλονίκης

200 υπόγειες πόλεις στην καππαδοκία φτιάχτηκαν πριν από 3.000 χρόνια. γιατί το μετρό της θεσσαλονίκης χρειάστηκε 40 χρόνια;
200 υπόγειες πόλεις έφτιαξαν πριν χιλιάδες χρόνια στην Καππαδοκία και εμείς κάναμε 40 χρόνια να φτιάξουμε το Μετρό Θεσσαλονίκης

Το μετρό της Θεσσαλονίκης παραδίδεται επιτέλους στο κοινό, μετά από 40 χρόνια κατασκευής. Παρά την τεχνολογία και τα σύγχρονα μέσα, το έργο καθυστέρησε σημαντικά, κυρίως λόγω γραφειοκρατίας, οικονομικών κρίσεων και αρχαιολογικών εμποδίων. Από την άλλη, οι αρχαίοι κάτοικοι της Καππαδοκίας, πριν από περίπου 3.000 χρόνια, κατάφεραν να δημιουργήσουν 200 υπόγειες πόλεις, χωρίς τα μέσα που διαθέτουμε σήμερα.

Οι υπόγειες πόλεις της Καππαδοκίας, όπως η Ντερίνκουγιου και η Καϊμακλί, κατασκευάστηκαν αρχικά τον 8ο αιώνα π.Χ. από τους Φρύγες και επεκτάθηκαν κατά τη Βυζαντινή περίοδο (4ος – 11ος αιώνας μ.Χ.). Οι κάτοικοι χρησιμοποίησαν το τουφ, ένα μαλακό ηφαιστειακό πέτρωμα, ιδανικό για σκάψιμο με απλά εργαλεία, αλλά αρκετά ανθεκτικό για μακροχρόνια χρήση.

Οι εργάτες έσκαβαν αρχικά τους βασικούς χώρους και στη συνέχεια επέκτειναν τις πόλεις σε βάθος, δημιουργώντας πολλαπλά επίπεδα. Οι πόλεις σχεδιάστηκαν με στενούς διαδρόμους, οι οποίοι μπορούσαν να αποκλειστούν με πέτρινες πόρτες, ώστε να προστατεύονται οι κάτοικοι από εισβολές. Οι χώροι περιλάμβαναν κατοικίες, αποθήκες τροφίμων, στάβλους, εκκλησίες και σχολεία, ενώ τα συστήματα εξαερισμού και τα πηγάδια εξασφάλιζαν μακροχρόνια διαμονή υπόγεια.

Η Ντερίνκουγιου, η μεγαλύτερη υπόγεια πόλη, είχε βάθος 60 μέτρων και μπορούσε να φιλοξενήσει έως και 20.000 ανθρώπους μαζί με τα ζώα τους. Το επίπεδο της λειτουργικότητας και της αντοχής αυτών των κατασκευών παραμένει εντυπωσιακό, αποδεικνύοντας την ανθρώπινη ευφυΐα και επινοητικότητα.

Συγκρίνοντας την ταχύτητα και την αποδοτικότητα αυτών των κατασκευών με το μετρό της Θεσσαλονίκης, η αντίθεση είναι εμφανής. Ενώ οι αρχαίοι εργάστηκαν για την επιβίωση τους, η σύγχρονη γραφειοκρατία και τα τεχνικά εμπόδια κατέστησαν το έργο της Θεσσαλονίκης έναν μαραθώνιο δεκαετιών. Παρά την πρόοδο της τεχνολογίας, η αποφασιστικότητα και η συνεργασία φαίνεται να ήταν ισχυρότερα όπλα για τους ανθρώπους του παρελθόντος.

Ειδήσεις σήμερα

Γιατί όλα τα θυμάσαι πιο μεγάλα απο τα παιδικά σου χρόνια;

Αφού η 10η εντολή δεν είναι το ου φονεύσεις, γιατί ήταν ο τίτλος της σειράς με τις δολοφονίες;

Όλοι μπερδεύονται: Οι αράχνες, οι σαρανταποδαρούσες και οι σκορπιοί δεν είναι έντομα

Η πιο φλούφλικη φωτογραφία του Χίτλερ

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «200 υπόγειες πόλεις έφτιαξαν πριν χιλιάδες χρόνια στην Καππαδοκία και εμείς κάναμε 40 χρόνια να φτιάξουμε το Μετρό Θεσσαλονίκης», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Γρηγόρης Κεντητός

Γράφω για τα πιο περίεργα και τρελά θέματα που δεν ήξερες ότι σε ενδιαφέρουν. Είμαι εδώ για να σου λύσω απορίες που δεν είχες ποτέ!