VIRAL

Κυκλοφοριακό – Μποτιλιάρισμα – Δρόμοι: Σε κάποια χρόνια ο Κηφισός θα είναι άδειος το πρωί; Το σενάριο

Και όμως υπάρχει ένα ακραίο σενάριο που θέλει άδειους δρόμους, λεωφορεία και δημόσια κτήρια.
Κυκλοφοριακό – Μποτιλιάρισμα – Δρόμοι: Σε κάποια χρόνια ο Κηφισός θα είναι άδειος το πρωί; Το σενάριο

Όσοι διασχίζουν τον Κηφισό τα πρωινά διαπιστώνουν καθημερινά το τεράστιο πρόβλημα κίνησης. Όμως κατά ένα ακραίο σενάριο δεν θα πάντα τα πράγματα έτσι.

Οι προβλέψεις για τον πληθυσμό της Αθήνας το 2050 ποικίλλουν, αλλά γενικά αναμένονται μειώσεις.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις δημογραφικές μελέτες, ο αστικός πληθυσμός της Ελλάδας, συμπεριλαμβανομένης της Αθήνας, προβλέπεται να μειωθεί σημαντικά μέχρι το 2050. Η ΕΛ.ΣΤΑΤ αναφέρει ότι ο πληθυσμός της Αθήνας ενδέχεται να είναι μειωμένος κατά περίπου 16,7% σε σχέση με το 2019.

Αναφορές σε μελέτες της Δημογραφικής και Κοινωνικής Ανάλυσης δείχνουν ότι ο συνολικός πληθυσμός της Ελλάδας θα κυμανθεί από 10,0 έως 8,3 εκατομμύρια το 2050, γεγονός που υποδηλώνει ότι και η Αθήνα δεν θα ξεφύγει από αυτή τη γενική τάση μείωσης του πληθυσμού.

Συνολικά, οι διακυμάνσεις του πληθυσμού στην Αθήνα θα επηρεαστούν κυρίως από την ηλικιακή δομή, την γήρανση του πληθυσμού και τις μεταναστευτικές ροές. Εάν οι τρέχουσες τάσεις συνεχιστούν, οι πληθυσμιακές μειώσεις είναι αναμενόμενες και θα απαιτηθούν στρατηγικές για την αντιστροφή αυτού του φαινομένου.
Η μείωση του πληθυσμού σε μια πόλη όπως η Αθήνα μπορεί να έχει πολλές και ποικίλες συνέπειες.

Η μείωση του πληθυσμού θα φέρει και μείωση της καταναλωτικής ζήτησης, η οποία μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις επιχειρήσεις και την οικονομική ανάπτυξη ενώ χαμηλότερα έσοδα από φόρους για τους ΟΤΑ, που μπορεί να οδηγήσουν σε περικοπές δαπανών.

Η γήρανση του πληθυσμού, που μπορεί να ασκήσει πίεση στα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης και κοινωνικής ασφάλισης.

Λόγω της μείωσης του πληθυσμού θα παρατηρηθούν εγκαταλείψεις περιοχών και κτηρίων, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση ορισμένων γειτονιών.

Η πιθανή υπερβολική χωρητικότητα στις υποδομές (π.χ. σχολεία, συγκοινωνίες) θα δημιουργήσει την ανάγκη αναδιάρθρωσης και ανακατεύθυνσης των δημόσιων υπηρεσιών για να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες του πληθυσμού.

Η μείωση του πληθυσμού μπορεί να οδηγήσει σε λιγότερη χρήση δημόσιων συγκοινωνιών, με συνέπεια τη μείωση χρηματοδότησης και υπηρεσιών, που θα μπορούσε να επηρεάσει τη βιωσιμότητα των μεταφορών.

Ανάλογα με την εγκατάλειψη περιοχών, μπορεί να υπάρξει θετική επίδραση στο περιβάλλον, όπως η αποκατάσταση φυσικών οικοσυστημάτων.

Ωστόσο, εάν εγκαταλειφθούν και αμεληθούν περιοχές, μπορεί να προκύψουν προβλήματα ρύπανσης και διαχείρισης απορριμμάτων.

Η μείωση πληθυσμού μπορεί να αλλάξει τη δομή της ζήτησης για υπηρεσίες, όπως η υγειονομική περίθαλψη, η εκπαίδευση και οι ψυχαγωγικές δραστηριότητες, οδηγώντας σε υπερεπάρκεια ή έλλειψη συγκεκριμένων υπηρεσιών.

Διαβάστε επίσης:

Πώς λέγεται στα ελληνικά το σάντουιτς;

Τεράστια η Αθήνα – Δείτε πόσοι από τους Έλληνες μένουν στην πρωτεύουσα

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Κυκλοφοριακό – Μποτιλιάρισμα – Δρόμοι: Σε κάποια χρόνια ο Κηφισός θα είναι άδειος το πρωί; Το σενάριο», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Διονύσης Αντωνέλλος

Ξεκίνησα με το blogging. Mετά με κέρδισε το ραδιόφωνο και αργότερα με νίκησε η τηλεόραση. Ενδιαφέρον για ότι συμβαίνει στα ελληνοτουρκικά. Τυχερός που γνώρισα κάποιους ανθρώπους και με έκαναν καλύτερο άνθρωπο.