VIRAL

Τι γνώμη είχαν οι Αρχαίοι Έλληνες για τις αλλοδαπές γυναίκες

Πώς έβλεπαν τις ξένες οι Αρχαίοι; Τους άρεσαν;
Τι γνώμη είχαν οι Αρχαίοι Έλληνες για τις αλλοδαπές γυναίκες

Οι αρχαίοι Έλληνες είχαν ποικίλες απόψεις για τις ξένες γυναίκες, οι οποίες επηρεάζονταν από πολιτισμικούς, κοινωνικούς και γεωπολιτικούς παράγοντες. Αυτές οι απόψεις διαμορφώνονταν κυρίως μέσω του εμπορίου, των πολέμων, των διπλωματικών επαφών και της λογοτεχνίας, ενώ η αντίληψη για τις ξένες γυναίκες συχνά αντικατόπτριζε τη γενικότερη στάση των Ελλήνων προς τους ξένους (τους “βάρβαρους”).

Ξένες γυναίκες από μέρη όπως η Ασία και η Αφρική συχνά θεωρούνταν εξωτικές και γοητευτικές. Λογοτεχνικές και καλλιτεχνικές αναπαραστάσεις τις έδειχναν να έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως περίτεχνα ενδύματα, κοσμήματα ή τρόπους που διέφεραν από τις ελληνικές γυναίκες. Παραδείγματα είναι οι αναφορές στη Φαίδρα (σύζυγο του Θησέα), τη Μήδεια ή τη Ροδώπιδα.

Οι γυναίκες από την Περσία, την Αίγυπτο και άλλα μεγάλα βασίλεια παρουσιάζονταν συχνά ως εντυπωσιακές και πλούσιες. Για παράδειγμα, οι Περσίδες γυναίκες (όπως εμφανίζονται στην τραγωδία “Πέρσαι” του Αισχύλου) συνδέονταν με την πολυτέλεια και την αριστοκρατία.

Παρά τη γοητεία τους, οι ξένες γυναίκες συχνά αντιμετωπίζονταν με καχυποψία λόγω της διαφορετικής τους καταγωγής και της άγνοιας για τα έθιμα και τη γλώσσα τους. Η Μήδεια, για παράδειγμα, είναι τραγικό σύμβολο της ξένης που, παρά την ομορφιά και τη δύναμή της, προκαλεί καταστροφή.

Οι γυναίκες χρησιμοποιούνταν συχνά ως σύμβολα ειρήνης και συμφιλίωσης. Γάμοι μεταξύ ξένων γυναικών και Ελλήνων ηγετών (όπως του Μεγάλου Αλεξάνδρου με τη Ρωξάνη) ήταν στρατηγικές κινήσεις για τη σύσφιξη των σχέσεων.

Στην Αθήνα, όπου οι γυναίκες είχαν περιορισμένους ρόλους στην κοινωνία, οι ξένες γυναίκες θεωρούνταν συχνά “ελεύθερες” σε σύγκριση με τις Ελληνίδες, κάτι που προκαλούσε είτε θαυμασμό είτε κριτική. Η άνεση και η μόρφωσή τους, ειδικά αν προέρχονταν από αριστοκρατικούς κύκλους, ήταν αξιοσημείωτες.

Η Σπάρτη είχε διαφορετικές απόψεις για τις γυναίκες γενικά, λόγω της πιο ελεύθερης κοινωνικής τους θέσης. Οι ξένες γυναίκες, όμως, παρέμεναν στην περιφέρεια της κοινωνικής ζωής.

Οι ξένες γυναίκες έπαιζαν σημαντικούς ρόλους στη μυθολογία.

Η Ελένη της Τροίας, παρόλο που ήταν Ελληνίδα, στην Τροία θεωρούνταν ξένη και αναπαριστά έναν συνδυασμό ομορφιάς και αιτίας πολέμου.
Η Μήδεια ήταν μια βάρβαρη μάγισσα από την Κολχίδα, η οποία αναδεικνύει τη δυναμική της ξένης γυναίκας με δύναμη αλλά και επικινδυνότητα.

Η Κασσάνδρα, ήταν Τρωάδα προφήτισσα, που μεταφέρθηκε ως λάφυρο στους Έλληνες, παρουσιάζει το δράμα της ξένης σε εχθρικό περιβάλλον.

Οι αρχαίοι Έλληνες έβλεπαν τις ξένες γυναίκες με έναν συνδυασμό θαυμασμού, καχυποψίας και φόβου. Η ομορφιά και η εξωτική τους φύση γοήτευαν, αλλά ταυτόχρονα τους απέδιδαν και επικίνδυνα χαρακτηριστικά, που αντικατοπτρίζονταν στη λογοτεχνία και την τέχνη της εποχής.

Διαβάστε επίσης:

Σε συναγερμό ο τουρκικός Στρατός – Η Τουρκία ετοιμάζεται για στρατιωτική επιχείρηση στη Συρία

Ποια είναι η ΑΟΖ της Τουρκίας βάσει του Διεθνούς Δικαίου;

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Τι γνώμη είχαν οι Αρχαίοι Έλληνες για τις αλλοδαπές γυναίκες», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Διονύσης Αντωνέλλος

Ξεκίνησα με το blogging. Mετά με κέρδισε το ραδιόφωνο και αργότερα με νίκησε η τηλεόραση. Ενδιαφέρον για ότι συμβαίνει στα ελληνοτουρκικά. Τυχερός που γνώρισα κάποιους ανθρώπους και με έκαναν καλύτερο άνθρωπο.