Έχεις παρατηρήσει ότι όσο πιο συχνά πηγαίνεις στο supermarket, τόσο περισσότερο φουσκώνει ο λογαριασμός σου; Αυτό δεν είναι τυχαίο. Η διάταξη των προϊόντων στα ράφια είναι ένα έξυπνο ψυχολογικό κόλπο που σε οδηγεί σε περιττές αγορές.
Τα βασικά προϊόντα, όπως γάλα, ψωμί και αυγά, βρίσκονται πάντα στο βάθος του καταστήματος. Για να φτάσεις εκεί, περνάς από δεκάδες διαδρόμους γεμάτους με γλυκά, σνακ και ελκυστικές προσφορές. Τα προϊόντα που φέρνουν τα μεγαλύτερα κέρδη, όπως σοκολάτες και αναψυκτικά, τοποθετούνται στο ύψος των ματιών, ώστε να είναι η πρώτη σου επιλογή.
Ακόμα και η τοποθέτηση των ταμείων έχει σκοπό. Τα ράφια δίπλα από αυτά είναι γεμάτα με μικρά και φθηνά προϊόντα, όπως τσίχλες και σοκολατάκια, που σου φαίνονται “αθώα”. Την ίδια στιγμή, ο αργός ρυθμός στις ουρές σε κάνει να υποκύπτεις σε αυτές τις “παγίδες”.
Πώς μπορείς να αποφύγεις τις περιττές αγορές; Φτιάξε μια λίστα πριν πας για ψώνια και ακολούθησέ την πιστά. Ξεκίνα από τα βασικά και αγνόησε τους διαδρόμους με τα περιττά προϊόντα. Επίσης, ποτέ μην ψωνίζεις πεινασμένος – η πείνα σε κάνει πιο ευάλωτο στους πειρασμούς.
Τα supermarket είναι ειδικοί στη δημιουργία πειρασμών, αλλά με λίγη προσοχή μπορείς να τους “ξεπεράσεις” και να εξοικονομήσεις χρήματα.
Είναι η Ζόζεφιν η Celine Dion της Ελλάδας;
Μα που είναι τελικά ο Μπύθουλας που σιχαινόταν η Μαντάμ Σουσού;
Είναι καλύτερο να κρυώνεις το χειμώνα ή να ζεσταίνεσαι στο καλοκαίρι;
Τι το ιδιαίτερο έχει αυτή η πινακίδα πιτσαρίας;
Στο μικροσκόπιο φαίνεται έτσι στο σώμα σου όμως ούτε που τη βλέπεις