Φρεγάτες: Ήρθε και η πρόταση για τις ιταλικές Fremm και πλοία ενδιάμεσης λύσης τις Maestrale
Φρεγάτες: Ήρθε και η πρόταση για τις τέσσερις ιταλικές Fremm ενώ την Παρασκευή έρχονται και οι Ολλανδοί.Φρεγάτες: Ήρθε και η πρόταση για τις τέσσερις ιταλικές Fremm ενώ την Παρασκευή έρχονται και οι Ολλανδοί.
Εκπρόσωποι της εταιρίας Fincantieri & Leonardo, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το hellasjournal.com είδαν τον Έλληνα υπουργό για να καταθέσουν τη δική τους πρόταση τους για τέσσερις πολλαπλού ρόλου Fremm.
Η ιταλική πλευρά εδώ και καιρό έχει εμφανιστεί πρόθυμη να συζητήσει το Ελληνικό αίτημα της ενδιάμεσης λύσης, με παλαιότερες φρεγάτες κλάσης Maestrale οι οποίες έχουν εκσυγχρονιστεί πρόσφατα.
Στο Πολεμικό Ναυτικό βλέπουν θετικά την πρόταση, αφού μπορούν να δέσουν το πρόγραμμα με τις αμερικανικές FREMM (FFG-X),ενώ τα πλοία μπορούν να κατασκευαστούν σε αμερικανικών συμφερόντων ναυπηγεία στην Ελλάδα.
Τα πλοία ενδιάμεσης λύσης καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό το παιχνίδι αφού και οι Γερμανοί μπήκαν γερά στην διεκδίκηση της πώλησης των τεσσάρων νέων ελληνικών φρεγατών.
Οι Γάλλοι με τις Belharra, οι Βρετανοί με τις Type 31, oι Ολλανδοί με τις S και οι Ισπανοί με τις F110 έχουν καταθέσει τις πιο ικανοποιητές προτάσεις (σ.σ. οι Αμερικανοί έχουν μείνει επιχειρησιακά πίσω αλλά δεν είναι γνωστό ποια θα είναι η πολιτική απόφαση).
Τώρα αυτό που μελετούν στο Πολεμικό Ναυτικό είναι τα πλοία ενδιάμεσης λύσης. Τα οποία διαθέτουν όλες οι προτάσεις αλλά των Βρετανών και των Ισπανών φαίνεται να υπερτερούν.
Οι Ισπανοί ήρθαν με πρόταση και για πλοία ενδιάμεσης λύσης, δίνοντας 2 φρεγάτες Α3000, τις οποίες επίσης προτείνουν να ναυπηγηθούν εάν το επιθυμεί η Ελλάδα στα ναυπηγεία Ελευσίνας.
Την ίδια ώρα οι Βρετανοί δίνουν τις Type 23 ενώ πλοία ενδιάμεση λύσης δίνουν και οι Ολλανδοί.
Η πρόταση αφορά σε δύο προσφάτως εκσυγχρονισμένες φρεγάτες πολλαπλών αποστολών κλάσης Karel Doorman (M), δηλαδή τα νεότερα «αδέλφια» των ελληνικών φρεγατών S.
Τα δύο πλοία που οι Ολλανδοί προσφέρουν στην Ελλάδα είναι τα HNLMS Van Speijk (F828) και HNLMS Van Amstel (F831) τα οποία παραδόθηκαν στο Ολλανδικό Ναυτικό το Σεπτέμβριο του 1995 και τον Μάιο του 1993 αντίστοιχα.
Οι Γάλλοι σχετικά με τα πλοία ενδιάμεσης λύσης πάγωσαν το Π.Ν. όταν στην πρότασή τους συμπεριέλαβαν δύο παλαιά γαλλικά πλοία. Oι Γάλλοι δίνουν τα πλοία Jean Bart και Latouche-Tréville, εν αναμονή της κατασκευής τεσσάρων νέων γαλλικών φρεγατών τύπου FDI.
Την Πέμπτη ήρθε και η πρόταση των Γερμανών για τις νέες φρεγάτες με τις Α200-Α300
To γερμανικό πολεμικό ναυτικό διαθέτει τόσο φρεγάτες όσο και κορβέτες σε εξαιρετική κατάσταση, για πλοία ενδιάμεσης λύσης, ένα ενδεχόμενο που δεν αφήνει αδιάφορη την Αθήνα.
Τέσσερις γερμανικές φρεγάτες MEKO 200HN, που κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του 1990, υπηρετούν στον ελληνικό στόλο με τις τρεις εξ αυτών να έχουν κατασκευαστεί στην Ελλάδα. Έτσι, η παραγγελία τεσσάρων ακόμη πλοίων σε ελληνικά ναυπηγεία φαίνεται λογική καθώς αυτό θα επιτρέψει στην Ελλάδα να επενδύσει στην ανάπτυξη της εθνικής βιομηχανίας.
Oι γερμανικές MEKO Α 200 έχουν πολλές παραλλαγές, μία εξ αυτών είναι αυτή με συνδυασμό Αegis και βλήματα SM 2, που είναι σύμφωνη με τις προδιαγραφές που θέλει η Ελλάδα.
Mία ακόμα σημαντική παράμετρος που ευνοεί την επιλογή των γερμανικών φρεγατών A 200, έγραφε το sportime.gr ήδη από τα μέσα Φεβρουαρίου, είναι πως η συγκεκριμένα η αγορά, περιμένει η Αθήνα, να λειτουργήσει ως αντισταθμιστικό στη σχέση Ελλάδας – Τουρκίας – Γερμανίας ενώ οι Γερμανοί προτείουν και τον εκσυγχρονισμό των 4 ΜΕΚΟ200ΗΝ από την «μητρική» εταιρεία με συστήματα όμοια με αυτά των ΜΕΚΟ Α300
H προοπτική αγοράς από την Ελλάδα 20 F-35 αξίας 1,3 δισ. ευρώ (σ.σ. χωρίς τα όπλα τους) αλλάζει σημαντικά τις ισορροπίες και τα βάρη στο εξοπλιστικό πρόγραμμα που σχεδιάζουν στο ΓΕΕΘΑ.
Σε πολλούς στις Βρυξέλλες κακοφαίνεται η επένδυση ενός τόσο μεγάλου ποσού εκτός Ευρώπης και ειδικά Γερμανίας, με την κατανομή των κονδυλίων της Ευρώπης να φεύγουν σε χώρες εκτός Ε.Ε.
Έτσι ένα πιθανό σενάριο είναι να ικανοποιηθεί η Γερμανία με την αγορά των τεσσάρων MEKO Α 200 και οι ΗΠΑ να πάρουν τον εκσυγχρονισμό των MEKO 200 ΗΝ και συμμετοχή στο πρόγραμμα FFG/X.
Η γερμανική πρόταση περιλαμβάνει τέσσερις φρεγάτες τύπου ΜΕΚΟ Α 200 με την προοπτική να αναβαθμιστούν στην πρόταση σε στην επιμηκυμένη έκδοση Α 300.
Η Ελλάδα δεν ενδιαφέρονταν για την Α 300 αλλά με την ανάγκη παρουσίας της στην Ανατολική Μεσόγειο, αυτή η προοπτική δεν την αφήνει αδιάφορη.
Το Βερολίνο θέτει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και άλλο ένα σοβαρότατο δέλεαρ αφού προσθέτουν και τη ναυπήγηση δυο ακόμα υποβρυχίων Type 214.
Η Ελλάδα δεν θα έμενε αδιάφορη και για δύο Type 218, τα οποία είναι μεγαλύτερα από τα Type 214, δεν μας έκαναν για το Αιγαίο, όμως για την Ανατολική Μεσόγειο είναι ιδανικά, δίνοντας την υπεροχή μέσω της χρήσης των πυραύλων cruise μεγάλου βεληνεκούς που θα διαθέτουν.
Να πούμε πως οι σχέσεις ΗΠΑ – Τουρκίας και ειδικά Τζο Μπάιντεν – Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, μετά τις νέες αμερικανικές κυρώσεις εξελίσσονται σε survivor για την κουρασμένη τουρκική οικονομία.
Ο Τούρκος πρόεδρος έχει να αντιμετωπίσει την αποφασιστικότητα της αμερικανικής ηγεσίας κατά της Ρωσίας, σε αντίθεση με το Ντόναλντ Τραμπ.
Είναι καιρός η Τουρκία να καταλάβει πως τα δεδομένα έχουν αλλάξει και να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες αφού η βοήθεια των Γερμανών δεν φτάνει για να διατηρήσει τις ισορροπίες υπέρ της Άγκυρας.
Διαβάστε επίσης:
Φρεγάτες: Τα πλοία ενδιάμεσης λύσης καθορίζουν το νικητή – Και οι Γερμανοί μπήκαν γερά
Τουρκία: Σκάνδαλο Δένδια σε μια φιλική συνάντηση – Τα έχασαν οι Τούρκοι
Φρεγάτες: Ήρθε και η πρόταση για τις ιταλικές Fremm και πλοία ενδιάμεσης λύσεις τις Maestrale