
Αν εφαρμοστούν οι προτεινόμενοι δασμοί των ΗΠΑ στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα και τα λιμενικά τέλη για πλοία κατασκευασμένα στην Κίνα, οι ναυτιλιακές εταιρείες που μεταφέρουν οχήματα θα αντιμετωπίσουν σοβαρές οικονομικές πιέσεις.
Δασμοί 25% στα εισαγόμενα οχήματα θα αυξήσουν το κόστος των ευρωπαϊκών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, μειώνοντας τις πωλήσεις.
Θα υπάρξει επίσης αύξηση κόστους ανταλλακτικών, καθώς πολλά εργοστάσια στις ΗΠΑ εξαρτώνται από την ευρωπαϊκή προμήθεια εξαρτημάτων.
Οι εταιρείες ίσως προσπαθήσουν να αυξήσουν την παραγωγή τους στις ΗΠΑ ή να επαναπροσδιορίσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού.
Ο μειωμένος όγκος μεταφορών λόγω της πιθανής πτώσης των εξαγωγών αυτοκινήτων από την Ευρώπη στις ΗΠΑ θα φέρει απώλειες στους εφοπλιστές
Την ίδια ώρα, οι εφοπλιστές θα επιβαρυνθούν με λιμενικά τέλη 1,5 εκατ. δολάρια ανά πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα, κάτι που θα αυξήσει το κόστος λειτουργίας.
Έτσι, είναι πιθανή η αναδιάρθρωση του ελληνικού στόλου, με εταιρείες να αποφεύγουν κινέζικα πλοία ή να αναζητούν φορολογικά καταφύγια.
Οι δασμοί και τα νέα τέλη μπορεί να αλλάξουν τη ναυτιλιακή ισορροπία στον Ατλαντικό ενώ οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ίσως μειώσουν την παραγωγή ή αναζητήσουν νέες αγορές.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες ίσως ανακατευθύνουν δρομολόγια ή επενδύσουν σε διαφορετικά πλοία.
Αν τα μέτρα εφαρμοστούν, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και ο κλάδος μεταφοράς οχημάτων θα υποστούν ισχυρό πλήγμα, προκαλώντας αναταράξεις στη ναυτιλιακή αγορά και αυξήσεις τιμών στα οχήματα στις ΗΠΑ.